Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamo1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-03 08:50
Hoi,

Ik heb een synology nas met 4TB aan films en series, deze zit vol.
Nu dacht ik misschien kan ik een NAS in de cloud huren, met meer TB zeker met het oog op HD crash.

Ik zag een abonnement op internxt.com 10TB voor 90€ per jaar.
Ook zag ik op jottacloud een unlimited abonnement voor 99€ per jaar.

Zijn deze providers goed voor het volgooien met (legale .mkv backups van) blu ray films en series op full HD formaat en dagelijks bekijken?

Of zijn er betere providers en abonnementen die ik nog niet gevonden heb?

Alvast bedankt.

Groet Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar Serversoftware en clouddiensten want dit heeft weinig met hardware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe snel is je internetverbinding?

Heb je erover nagedacht hoe je de bestanden gaat bekijken als ze niet in jouw netwerk staan maar op internet?

Hebben de betr. partijen ook onbeperkte toegang tot de data? Want sommige cloud storage providers vragen een extra fee voor het veelvuldig ophalen van data.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-07 21:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Speel je de films en series direct af van je NAS? Want dat gaat van invloed zijn. De meeste aanbieders van opslag in de cloud zijn prima in prijs maar kunnen niet echt snel weer data terugleveren. Ze zijn vooral bedoeld voor opslag. Niet voor snel aanleveren.

Dus een consistente stream van 5Mbps of hoger voor het streamen van je films ga je niet krijgen.

Tegen de juiste prijs misschien wel, maar dat vindt jouw portemonnee niet zo leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:06

DarkSide

theres no place like ::1

ik lees 2 zaken
Je NAS is vol
En je zoekt een backup want die heb je nu niet ingericht.

Je vind je films waardevol genoeg om te backuppen. Dan kan je idd kijken naar iets als wat je noemt.

ik zou zelf het volgende doen.
Extra HDD/Nieuwe HDD nemen voor je NAS
én je data backuppen naar een cloud oplossing

Zoals vermeld data streamen van de cloud zal niet gaan.
Ik heb hier 4k Films die wel 80mpbs nodig kunnen hebben.
Dat werkt via mijn NAS uploaden naar vriend met een 100/100 lijn goed.

Maar verwacht niet dat je die snelheid haalt vanuit de cloud backup
En dan heb je nog de vraag hoe je je films gaat indexeren. Niet altijd kun je een schijf mappen voor je media speler bv.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-07 09:06
Mijn ervaring met cloudoplossingen is dat ze niet snel genoeg zijn. Jottacloud knijpt je fors na een TB of 3 volgens mij.

Je hebt ook nog OpenDrive, daar haal ik op werk met een 1000/1000 lijn maar 100mbit heen ongeveer. Niet slecht, maar ook niet snel, en vanaf daar streamen werkt heel matig in mijn beleving.

Clouddiensten stoppen met enige regelmaat ook te bestaan, wat ervoor zorgt dat je weer opnieuw alles moet uploaden en dus ook lokaal de benodigde opslag moet hebben om eea te kunnen bewaren.

Ik kies er zelf al een paar jaar voor om de "cloud" in huis te halen en gewoon opslag te kopen. :).

Edit: https://docs.jottacloud.c...1114-reduced-upload-speed

[ Voor 5% gewijzigd door Mar.tin op 20-01-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mamo1975 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:43:
Ik zag een abonnement op internxt.com 10TB voor 90€ per jaar.
Ook zag ik op jottacloud een unlimited abonnement voor 99€ per jaar.
Ik zie dat jottacloud een free abo heeft van 5 GB. Wat houdt je tegen om deze even aan te vragen, en te gaan testen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1