@
OosterF
Mijn probleem zit hem in de nieuwe app. De oude vond ik functioneel best goed maar vond hem wel ouderwets ogen anno 2023; geen darkmode, geen autologin, weinig aanpasbaar in het beginoverzicht. Wel degelijk en overzichtelijk van opzet.
Dat SNSbank hard gepushed heeft om de nieuwe app te gaan gebruiken (waar ik hem nog niet gelijkwaardig vind aan de oude) en de oude vrij snel en strict heeft uitgefaseerd staat me tegen. Er wordt al maanden (ook door mij) goede feedback gegeven maar daar wordt niets mee gedaan, kijk ook eens naar de reviews in de
Appstore en ook de
Playstore daar zijn de reviews eenduidig negatief. Als je zoveel weerstand oproept bij reeds bestaande klanten doe je echt iets verkeerd.
@
sOid
Wat mij zo tegenstaat is hoe er een plat/hoekig design is gebruikt maar nauwelijks is nagedacht over de UX. In het overzicht van een rekening staan slechts 3,5 afschrijvingen in beeld, waar dat er voorheen een stuk of 10 waren. Vooral heel veel leegruimte en oversized knoppen.
Afschrijvingen staan per dag gegroepeerd, en als je scrolt wordt het nóg onduidelijker op welke datum een afschrijving heeft plaatsgevonden omdat de vorige datum bovenaan blijft plakken. Zoeken in transacties is ook een onduidelijk scherm, totaal niet hoe een search mijn inziens hoort te zijn met een van/tot in 1 regel ipv losse vlakken. Als je een bedrag wil invullen scrolt het hele scherm omhoog om ruimte te maken voor het toetsenbord, onhandig en ook weer een overbodige animatie. Als je alle filters wist, springt hij een scherm terug.
Het ‘back’ gebaar door vanaf de linkerrand te swipen is maar op een aantal plekken toegepast, soms werkt het en soms moet je toch de knop linksboven indrukken, geen consistentie.
Bij een overboeking krijg je de hele tijd slideovers van rechts naar links, waardoor niet meer duidelijk is wat de overige reeds ingevulde gegevens zijn. Ook hier zie ik een overbodig toegevoegde animatie, die verder weinig wordt gebruikt, dus niet eenduidig.
Ok, heel verhaal en ik kan écht nog wel even doorgaan. Ik vind de UI inconsistent, gemankeerd, grafisch een rommeltje en veel te ruim van opzet, er staan continu semi-reclameuitingen in beeld (verzekeren, inzicht in je geld, hypotheek). De info is veel te ruim verdeeld en mag wat mij betreft veel geconcentreerder, zoals het was en bij bijvoorbeeld ING is. Ergo, ik ben zojuist begonnen met de overstapservice naar een andere -nog te bepalen- bank.
De screenshots uit de playstore lijken identiek als (mijn) iOS app. Dus ik denk dat hetzelfde hier op gaat.
[
Voor 4% gewijzigd door
EsEsDee op 20-01-2024 12:13
]