Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 14:36
(jarig!)
Hallo,

Wat zijn de ervaringen met SNS? Hoe ervaren jullie de service & de betaalpakketten van deze bank?
Ervaren jullie veel storingen met het internetbankieren of app? Kan je überhaupt in Google Pay of werkt enkel de SNS app?

Ik ben weg bij de ABN AMRO, als kind maakte pap een Ajax rekening voor mij aan, en nu heb ik de overstapservice gebruik voor wellicht de minst onethische bank van Nederland.

Op dit moment mis ik nog de Google Pay functie, Apple Pay werkt wel.

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kwam https://www.abnamro.nl/nl...len/google-pay/index.html tegen maar weet niet of dat voor jou wel/nog een factor is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
(jarig!)
MAX3400 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:03:
Ik kwam https://www.abnamro.nl/nl...len/google-pay/index.html tegen maar weet niet of dat voor jou wel/nog een factor is?
Ik had ook een tijdje dat ik bij ABN Amro niet op Google Pay kon en nu weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsEsDee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

EsEsDee

The Certified Derailer

Je vragen kan ik niet goed beantwoorden, wat ik je wel wil meegeven is dat de iOS-app echt een draak van een applicatie is. Geen idee of de Android versie net zo is, kijk even naar de reviews anders in de stores. Voor mij is de (recente) app een reden om naar een andere bank te stappen, daarom kijk ik nu ook even op het forum.

Ik ben al 25 jaar klant bij SNS en ik blijf er alleen maar zitten omdat ik opzie tegen het overzetten. Storingen zijn me vreemd, zelden gehad. Dit in tegenstelling tot ING die ik een aantal jaar geleden heb opgezegd vanwege de vele storingen.

Uncontrollable & Incompatible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:24
Hier al 30 jaar SNS, maar weinig tot geen problemen gehad. Twee jaar terug ook via hun hypotheek genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:53
(jarig!)
Reeds 15 jaar SNS. Behalve financieel maatschappelijk correct ook nog een fijne app en dergelijke. Kan me geen noemenswaardige storingen voor de geest halen eigenlijk.

Lopen niet echt voorop met nieuwe tech, maar zeer zeker niet achter. Zat daarvoor bij de Rabo maar man man wat ben ik blij dat ik daar weg ben. Mijn ma zit daar nog bij en al het gedoe wat we hebben gehad na haar herseninfarct....jonge jonge....

Ik heb een zacht plekje voor de SNS, ook de medewerkers zijn er als je ze nodig hebt, en zijn zeer betrokken.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:27

EiT

Wij gebruiken SNS, Rabo en ING. SNS wel de beste, je krijgt ook nog eens rente op je betaalrekening en een soort van aankoopsverzekering (gelukkig geen ervaring mee).

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
EsEsDee schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:34:
Je vragen kan ik niet goed beantwoorden, wat ik je wel wil meegeven is dat de iOS-app echt een draak van een applicatie is. Geen idee of de Android versie net zo is, kijk even naar de reviews anders in de stores. Voor mij is de (recente) app een reden om naar een andere bank te stappen, daarom kijk ik nu ook even op het forum.
Wat is er mis met die app dan? Doet alles wat het moet doen. Alleen de spaarpotjes op de spaarrekening zijn wel voor verbetering vatbaar.

Ik zit al een jaar of 30 bij de SNS-bank naar volle tevredenheid. Heb wel eeuwen moeten wachten op Apple Pay maar sinds ze dat hebben geïmplementeerd heb ik niets meer te klagen. Maar heel zelden een storing meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:55
EsEsDee schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:34:

Ik ben al 25 jaar klant bij SNS en ik blijf er alleen maar zitten omdat ik opzie tegen het overzetten. Storingen zijn me vreemd, zelden gehad. Dit in tegenstelling tot ING die ik een aantal jaar geleden heb opgezegd vanwege de vele storingen.
De app is een tijd geleden flink vernieuwd. Zijn je slechte ervaringen met de oude of de nieuwe app? Ik vind namelijk helemaal niets mis met de app. Werkt prima. Een stuk beter zelfs dan die van de Rabobank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EsEsDee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

EsEsDee

The Certified Derailer

@OosterF
Mijn probleem zit hem in de nieuwe app. De oude vond ik functioneel best goed maar vond hem wel ouderwets ogen anno 2023; geen darkmode, geen autologin, weinig aanpasbaar in het beginoverzicht. Wel degelijk en overzichtelijk van opzet.

Dat SNSbank hard gepushed heeft om de nieuwe app te gaan gebruiken (waar ik hem nog niet gelijkwaardig vind aan de oude) en de oude vrij snel en strict heeft uitgefaseerd staat me tegen. Er wordt al maanden (ook door mij) goede feedback gegeven maar daar wordt niets mee gedaan, kijk ook eens naar de reviews in de Appstore en ook de Playstore daar zijn de reviews eenduidig negatief. Als je zoveel weerstand oproept bij reeds bestaande klanten doe je echt iets verkeerd.

@sOid
Wat mij zo tegenstaat is hoe er een plat/hoekig design is gebruikt maar nauwelijks is nagedacht over de UX. In het overzicht van een rekening staan slechts 3,5 afschrijvingen in beeld, waar dat er voorheen een stuk of 10 waren. Vooral heel veel leegruimte en oversized knoppen.

Afschrijvingen staan per dag gegroepeerd, en als je scrolt wordt het nóg onduidelijker op welke datum een afschrijving heeft plaatsgevonden omdat de vorige datum bovenaan blijft plakken. Zoeken in transacties is ook een onduidelijk scherm, totaal niet hoe een search mijn inziens hoort te zijn met een van/tot in 1 regel ipv losse vlakken. Als je een bedrag wil invullen scrolt het hele scherm omhoog om ruimte te maken voor het toetsenbord, onhandig en ook weer een overbodige animatie. Als je alle filters wist, springt hij een scherm terug.

Het ‘back’ gebaar door vanaf de linkerrand te swipen is maar op een aantal plekken toegepast, soms werkt het en soms moet je toch de knop linksboven indrukken, geen consistentie.

Bij een overboeking krijg je de hele tijd slideovers van rechts naar links, waardoor niet meer duidelijk is wat de overige reeds ingevulde gegevens zijn. Ook hier zie ik een overbodig toegevoegde animatie, die verder weinig wordt gebruikt, dus niet eenduidig.

Ok, heel verhaal en ik kan écht nog wel even doorgaan. Ik vind de UI inconsistent, gemankeerd, grafisch een rommeltje en veel te ruim van opzet, er staan continu semi-reclameuitingen in beeld (verzekeren, inzicht in je geld, hypotheek). De info is veel te ruim verdeeld en mag wat mij betreft veel geconcentreerder, zoals het was en bij bijvoorbeeld ING is. Ergo, ik ben zojuist begonnen met de overstapservice naar een andere -nog te bepalen- bank.

De screenshots uit de playstore lijken identiek als (mijn) iOS app. Dus ik denk dat hetzelfde hier op gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door EsEsDee op 20-01-2024 12:13 ]

Uncontrollable & Incompatible

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Voor mij was een reden om over te stappen naar SNS Bank dat hun bankkantoren gewoon simpel zijn gehouden. De ING bij ons lijkt tegenwoordig meer op een hippe koffiezaak (zelf kleurstelling, meubels etc) dan een bankkantoor. Het SNS kantoor, of beter kantoortje, is compact, standaard systeemwandjes, neutrale vloerbedekking en in de bespreekruimtes gewoon basic kantoormeubilair.

Bijkomend voordeel: als je met iets als een hypotheek bezig bent kent iedereen je op zo'n kantoor. Niet alleen je adviseur maar de anderen die daar werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:22
Ik wou eind vorig jaar een rekening laten openen in kantoor omdat in de app niet lukte, maar blijkbaar kan niet iedereen dat dus ben weer weggegaan.

Ouders zijn er al wel lang bij en door de rente wou ik er toen ook heen, maar nu behalve bij de Rabo waar alles door bewind (nog) is dichtgetimmerd een rekening bij ABN waar ik met de e reader het heb kunnen fixen

Het zou nu alsnog bij SNS online ook wel lukken met dat readertje want met huidige telefoon wil het scannen met nfc niet

[ Voor 16% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 20-01-2024 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@EsEsDee Allemaal valide punten als je het zo opnoemt. Zelf stoort het me niet genoeg om op zoek te gaan naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
(jarig!)
sOid schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:11:
[...]

Wat is er mis met die app dan? Doet alles wat het moet doen. Alleen de spaarpotjes op de spaarrekening zijn wel voor verbetering vatbaar.

Ik zit al een jaar of 30 bij de SNS-bank naar volle tevredenheid. Heb wel eeuwen moeten wachten op Apple Pay maar sinds ze dat hebben geïmplementeerd heb ik niets meer te klagen. Maar heel zelden een storing meegemaakt.
Enige wat op dit moment tegenvalt is de combinatie met Samsung/Google Pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04 22:15
In ING kan ik simpel jaren terug in geschiedenis. SNS gaat maar tot 2021 en vraagt me net om 40(!) euro voor een uitdraai van 2020...

Ik heb verder weinig klachten maar dit is absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
(jarig!)
Google Pay werkt inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 12:45
Bevalt me helemaal niet, allemaal extra handelingen, als ik mijn bankkaart bij de terminal houd dan wordt er betaald, met de telefoon en de SNS app precies hetzelfde, alleen de telefoon ontgrendelen, met google pay telefoon ontgrendelen voor de terminal houden, tap to pay , nog eens aanbieden bij de terminal.
Ben ik in de plus supermarkt open ik de plus app, klik op spaarpunten digitaal en houd mijn telefoon voor de Plus console, normaal houd ik mijn telefoon daarna gelijk voor de betaal terminal en dat werkte meestal, nu moet er eerst weer op het scherm tap to pay geactiveerd worden en de telefoon weer bij de betaal terminal aangeboden worden.
Had de SNS mobiel betalen app al verwijderd, ga toch kijken of die niet terug kan.
Tips zijn welkom, best mogelijk dat ik wat verkeerd doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09
SNS is onderdeel van De Volksbank, net als de ASN Bank en RegioBank. De ASN wordt vermarkt als duurzame bank, maar in feite zijn deze drie bankmerken even duurzaam en komt De Volksbank vaak uit de bus als een van de meest 'duurzame' banken in Nederland.
Al deze bankmerken gebruiken dezelfde techniek. Mocht je persoonlijk contact prefereren dan kun je ook even kijken of er een RegioBank in de buurt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 15:24

Saven

Administrator

@melkislekker Over de service in het algemeen ben ik als zakelijke klant (> 10 jaar) erg tevreden. Maar... het zijn schoften wat betreft de creditrente. Weet niet of het ook zo treurig is bij particuliere rekeningen. Mja. Als je een beetje saldo hebt is het geen interessante bank. Ze waren er net als andere banken wel als de kippen bij om negatieve rente te rekenen :') :+

Vanwege dit gedrag ben ik sns aan het uitfaseren. :w
Rene44 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:13:
In ING kan ik simpel jaren terug in geschiedenis. SNS gaat maar tot 2021 en vraagt me net om 40(!) euro voor een uitdraai van 2020...

Ik heb verder weinig klachten maar dit is absurd.
Dat is wel heel sneu ja :D Doet me overigens ook weer bedenken dat ik per eind 2023 ook meer te maken kreeg met dit soort taferelen. Extra(!) betalen voor bepaalde overboekingen die ik moest doen. Weet niet eens meer precies wat het was. Maar dat was voorheen iig nooit.

Ze hebben sinds niet al te lange tijd een nieuwe CEO, die zal dit wel allemaal bedacht hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Saven op 07-04-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:16
Misschien mis ik iets, maar het is jouw verantwoordelijkheid om regelmatig je bankafschriften te downloaden. Als er x jaar overheen gaat en de bank vraagt hier geld voor dan begrijp ik dat ergens wel omdat het extra administratie is voor de bank (die dit ook niet oneindig opslaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 15:24

Saven

Administrator

Youtl schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:01:
Misschien mis ik iets, maar het is jouw verantwoordelijkheid om regelmatig je bankafschriften te downloaden. Als er x jaar overheen gaat en de bank vraagt hier geld voor dan begrijp ik dat ergens wel omdat het extra administratie is voor de bank (die dit ook niet oneindig opslaat).
Natuurlijk. Maar dat @Rene44 daar 40 euro voor moet betalen is natuurlijk te idioot voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinciguerra
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05-2024
Youtl schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:01:
Is dat echt (helemaal) de verantwoordelijkheid van de klant? Met digitale afschriften bespaart de bank geld (naast het milieu) ten opzichte van papieren afschriften, je kan dan toch wel verwachten dat zij dat dan voor jou bewaren. Bovendien bewaart de bank het natuurlijk sowieso, omdat ze dat van de toezichthouder moeten en, zoals nu blijkt, omdat klanten er naar kunnen vragen. 40 euro vind ik ook belachelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
vinciguerra schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:41:
[...]

Is dat echt (helemaal) de verantwoordelijkheid van de klant? Met digitale afschriften bespaart de bank geld (naast het milieu) ten opzichte van papieren afschriften, je kan dan toch wel verwachten dat zij dat dan voor jou bewaren. Bovendien bewaart de bank het natuurlijk sowieso, omdat ze dat van de toezichthouder moeten en, zoals nu blijkt, omdat klanten er naar kunnen vragen. 40 euro vind ik ook belachelijk.
Oneens, of het nou papieren afschriften of digitale zijn het is aan de klant om deze goed te bewaren. Ook bij papieren afschriften kan je een en ander kwijtraken en als je de bank dan vraagt om dit opnieuw te versturen moeten zij 'moeite' doen om dit te verschaffen.

Ik ben het eens met de hoge kosten, maar vergeet niet dat Bunq €100 rekent als je je account permanent gesloten hebt en dan erachter komt dat je een overzicht mist. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Zijn er hier meer mensen die bij online betalen met de MasterCard debit de transactie pas 1-2 dagen later terugzien in mijn SNS overzicht? De SNS klantenservice belde ik gisteren en die zeggen dat ze hiermee onbekend zijn.

(Waarschijnlijk omdat het om een reservering gaat, maar ook daar wisten ze bij SNS niks over)
Pagina: 1