Bij deze topic nummer 234522 over uitzoeken van een gezinsauto
Huidige situatie: Ford Focus hatchback uit 2005. Je kan je voorstellen hoe dat gaat als we met onze drie zoons (6 jaar, 3 jaar en 9 maanden) een weekendje naar opa en oma in Zeeland gaan. De reis voor de kampeervakantie afgelopen zomer heb ik dubbel gedaan, zowel heen als terug.
Daarnaast is de auto praktisch op, rond de 230k km nu. Tijd voor iets nieuws en dan vooral iets ruimers.
Ik vind het alleen lastig om een goede keuze te maken. Dus mijn vraag is willen jullie me helpen met de afweging. Ik hoor graag argumenten voor en tegen van de shortlist die ik heb. En eventuele suggesties voor auto's die ik wellicht over het hoofd heb gezien.
Eisenpakket:
Opel Zafira
+Ruim
+Relatief jonge auto binnen budget te krijgen
- Middelste stoel achterin is volgens mij net iets smaller
Ford S-Max
+ Nog ruimer
+ 3 echt volwaardige stoelen achterin
+ Rijgedrag
- Verbruik
- Duur
Peugeot 5008
+ Mooi
+ Ruim
+ Hoop toeters en bellen
- 1.2 Pure Tech motor is onbetrouwbaar
Toyota Prius+
+ Zuinig
+ Ruim
- Rijdt als een spons
- Duur
VW Touran
+ Veel aanbod
+ Betrouwbaar
+ Ruim
- Mijn vrouw heeft een aversie tegen de wegligging van VW, ze zegt er altijd wagenziek in te worden
Mijn keuze is eigenlijk al een beetje gevallen op de Opel Zafira, maar ik hoop dat de Tweakers met wat meer autokennis me een beetje kunnen helpen. Tis een flinke investering altijd, een nieuwe auto, en wil geen kat in de zak kopen
Huidige situatie: Ford Focus hatchback uit 2005. Je kan je voorstellen hoe dat gaat als we met onze drie zoons (6 jaar, 3 jaar en 9 maanden) een weekendje naar opa en oma in Zeeland gaan. De reis voor de kampeervakantie afgelopen zomer heb ik dubbel gedaan, zowel heen als terug.
Daarnaast is de auto praktisch op, rond de 230k km nu. Tijd voor iets nieuws en dan vooral iets ruimers.
Ik vind het alleen lastig om een goede keuze te maken. Dus mijn vraag is willen jullie me helpen met de afweging. Ik hoor graag argumenten voor en tegen van de shortlist die ik heb. En eventuele suggesties voor auto's die ik wellicht over het hoofd heb gezien.
Eisenpakket:
- Max 20k euro
- Bouwjaar vanaf 2016/2017
- Automaat
- 3 (praktisch) volwaardige stoelen op de achterbank
- De standaard zaken als cruise control, regensensor, automatische verlichting, etc
- Als het kan Android Auto & Apple CarPlay
Opel Zafira
+Ruim
- Middelste stoel achterin is volgens mij net iets smaller
Ford S-Max
+ Nog ruimer
+ 3 echt volwaardige stoelen achterin
+ Rijgedrag
- Verbruik
- Duur
Peugeot 5008
+ Mooi
+ Ruim
+ Hoop toeters en bellen
- 1.2 Pure Tech motor is onbetrouwbaar
Toyota Prius+
+ Zuinig
+ Ruim
- Rijdt als een spons
- Duur
VW Touran
+ Veel aanbod
+ Betrouwbaar
+ Ruim
- Mijn vrouw heeft een aversie tegen de wegligging van VW, ze zegt er altijd wagenziek in te worden
Mijn keuze is eigenlijk al een beetje gevallen op de Opel Zafira, maar ik hoop dat de Tweakers met wat meer autokennis me een beetje kunnen helpen. Tis een flinke investering altijd, een nieuwe auto, en wil geen kat in de zak kopen