Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdFury2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Volgens de Tweakers review gaat de OnePlus Nord 3 aardig lang mee, maar er is hier getest op 4G.

Ik heb de 5G versie en ik merk dat mijn batterij nog sneller leeg is dan mijn vorige telefoon (iPhone 12).

Kan het kloppen dat de 5G de batterij gewoon sneller laat leeglopen? En maakt het veel verschil in snelheid als ik deze terug zet naar 4G?

Beste antwoord (via NerdFury2020 op 22-01-2024 19:15)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 21:47
Gewoon terugzetten op 4G of aanmelden op Wifi, als er geen/slechte 5G dekking is, is de telefoon alleen maar op zoek naar het netwerk, uitzondering is als de telefoon op Wifi zit, want dan zoekt die geen netwerk.

overigens is over het algemeen wel zo dat 5G een betere potentiele dekking heeft dan 4G, dit doordat 5G op de lage 700 mhz band mogelijk is, die verder reikt, tegen een lagere snelheid, dan de gebruikte 4G, 3G en 2G banden.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 21:47
Gewoon terugzetten op 4G of aanmelden op Wifi, als er geen/slechte 5G dekking is, is de telefoon alleen maar op zoek naar het netwerk, uitzondering is als de telefoon op Wifi zit, want dan zoekt die geen netwerk.

overigens is over het algemeen wel zo dat 5G een betere potentiele dekking heeft dan 4G, dit doordat 5G op de lage 700 mhz band mogelijk is, die verder reikt, tegen een lagere snelheid, dan de gebruikte 4G, 3G en 2G banden.