graag zou ik jullie advies willen. Mijn pc is nu 10 jaar oud en werkt tot heden goed. Gezien we op zolder flink gaan verbouwen en ik een nieuwe werkplek krijg, staat het mooi om meteen de grote lelijke desktop (veel kabels) kast en oude LCD scherm te vervangen.
De nieuwe pc of Imac moet er goed uitzien
Omdat ik nu bijna nooit meer game op de desktop (vanwege PS5) komt de vraag naar boven overstappen naar Mac mini of toch weer kleine mini desktop kopen? Vooral het thema veiligheid en virussen enz is bij windows een groter probleem dan bij OS. Verder zijn we de laatste jaren geleidijk naar IOS overgestapt zowel 2 x Iphone 2x Ipad 1 Apple watch en Airpod pro 2.
Budget is rond 2000 euro inclusief monitor.
Grote probleem wat ik met de Mac mini heb is de prijs. Bij minimal 512 gb geheugen + 16 gb ram en 10 gig ethernet ga je snel richting 1400 euro. hiervoor krijg je in het windows toch snel iets beters met I7 + minimaal 1 tb of meer en 32 GB en wifi 7.
Scherm moet groter dan 37 inch zijn gezien ik veel met Excel werk / meerdere programma's en ook regelmatig aan foto bewerking doe.
Scherm moet minimaal 4k of hoger zijn en minimaal 120 Hz ondersteunen.
Welke monitor of Imac of mini Pc zouden jullie samenstellen?
of heeft iemand nog tip!
De nieuwe pc of Imac moet er goed uitzien
Omdat ik nu bijna nooit meer game op de desktop (vanwege PS5) komt de vraag naar boven overstappen naar Mac mini of toch weer kleine mini desktop kopen? Vooral het thema veiligheid en virussen enz is bij windows een groter probleem dan bij OS. Verder zijn we de laatste jaren geleidijk naar IOS overgestapt zowel 2 x Iphone 2x Ipad 1 Apple watch en Airpod pro 2.
Budget is rond 2000 euro inclusief monitor.
Grote probleem wat ik met de Mac mini heb is de prijs. Bij minimal 512 gb geheugen + 16 gb ram en 10 gig ethernet ga je snel richting 1400 euro. hiervoor krijg je in het windows toch snel iets beters met I7 + minimaal 1 tb of meer en 32 GB en wifi 7.
Scherm moet groter dan 37 inch zijn gezien ik veel met Excel werk / meerdere programma's en ook regelmatig aan foto bewerking doe.
Scherm moet minimaal 4k of hoger zijn en minimaal 120 Hz ondersteunen.
Welke monitor of Imac of mini Pc zouden jullie samenstellen?
of heeft iemand nog tip!