Toon posts:

Kledingkast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bezig met een verbouwing, kleine uitdaging omdat er mis-communcatie/begrip was.
Helaas al tever gevorderd in de werkzaamheden om 't nog recht te trekken (helaas).

Bedoeling was om deze hele wand te gebruiken voor een kledingkast (250x180).
Met schuifdeuren. Openslaande deuren is de ruimte te krap voor.
Deur die rechts van de kast te zien is, gaat richting de kast open.

Echter, is de toekomstige airco teveel naar links geplaatst waardoor dat dus niet meer kan.
Op rechts zit inmiddels een dicht gestucte koof en weg gewerkte leidingen, etc. waardoor het niet meer aan te passen is zonder dat allemaal te slopen en opnieuw te doen. Iets waar helaas geen ruimte meer voor is qua budget en qua tijdsplanning. Balen, maar 't is wat het is. Dus ik ben aan het zoeken naar een creatieve oplossing. Wie denkt er mee?

Wat ik vooral niet wil is:
- Lagere kast en de ruimte boven de kast loos laten voor losse spullen.
Dat wordt een stofnest en is rommelig.
- Airco deels in een kastje/achter rooster ofzo. Lijkt me heel lelijk/inefficient.

Wat ik 't liefst wil is:
- Kast met schuifdeuren (wit). Plek voor roede, wat planken en lades voor ondergoed/sokken.
- Geen zichtbare lades/planken/etc.
- Standaard oplossingen die aangepast kunnen worden.

Waar ik voor open sta is:
- Kast van ~180x215 en dan nog 'iets' er bovenop van 150x~38 (en dan wat daar nog boven zit eventueel af te timmeren met een koof/lat/weet ik het.

Weet dat ik 2 linkerhanden heb en voor aanpassingen aan een standaard kast mijn aannemer nog even lief moet aankijken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kqMdhV3/Untitled-picture.png

Probeer hier dus wat inspiratie/suggesties op te doen. Budget friendly. ;)
(~€1000?)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-12 12:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Geen idee of het budget vriendelijk is maar je kan natuurlijk altijd een prijsopgave aanvragen; https://demaatfabriek.nl/

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Zal dat eens doen, al kan ik op geen enkele dergelijke site een kast specificeren met 't hapje eruit. ;)

• BlietZ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:59:
Zal dat eens doen, al kan ik op geen enkele dergelijke site een kast specificeren met 't hapje eruit. ;)
Je kunt altijd nog 2 kasten (laten) maken, die je vervolgens aan elkaar schroeft zodat het één geheel lijkt te zijn.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-12 14:13

aap

Met een beetje fantasie kan een schuine dakkast wel.

Verwijderd

Topicstarter
aap schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:01:
Met een beetje fantasie kan een schuine dakkast wel.
Die snap ik, ben dan alleen de ruimte dan wel kwijt. Was wel beoogd om in te zetten.
En heel mooi zou ik 't ook niet echt vinden (als ik even snel google op een voorbeeld).
BlietZ schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:01:
[...]

Je kunt altijd nog 2 kasten (laten) maken, die je vervolgens aan elkaar schroeft zodat het één geheel lijkt te zijn.
Eens, alleen hoe werkt dat met schuifdeuren?
Dan is de ene toch hoger dan de ander? Of hoe moet ik dat zien?
Ben visueel ingesteld, plaatjes helpen. ;)

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 13:59
Hoe diep is de koof van de airco en hoe diep wordt de kast?

Als de kast de diepere van de twee is is, zou ik gewoon de kast kiezen die je wil en van de zijkant / bovenkant / achterkant de hap eruit zagen en dan netjes afwerken met kit / afwerklatje / wat je ook mooi vindt. Voordeel is dat je nog steeds het geheel kan sluiten met de schuifdeur.

Jouw eigen voorstel voor een opzetstuk lijkt me daarnaast ook uitstekend. Zie je sowieso veel gebeuren, stop je daar alles wat je nauwelijks gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door CJ_Latitude op 19-01-2024 15:06 ]

Verwijderd

Kast van 215cm hoog en dan er boven van zelfde materiaal een 38 cm hoog, 150cm breed vak maken met een klep die naar boven open klapt.

Weet niet wat je er in op wil bergen, maar wij hadden dat vroeger thuis boven de kast gemaakt en daar lag 's zomers het winter beddegoed en andersom. Zaken die je niet vaak wisselt iig.

Dan is de ruimt eniet verloren, stofdicht en het ziet eruit als 1 dichte plank als het dicht is

Verwijderd

Topicstarter
CJ_Latitude schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:03:
Hoe diep is de koof van de airco en hoe diep wordt de kast?

Als de kast de diepere van de twee is is, zou ik gewoon de kast kiezen die je wil en van de zijkant / bovenkant / achterkant de hap eruit zagen en dan netjes afwerken met kit / afwerklatje / wat je ook mooi vindt.

Jouw eigen voorstel voor een opzetstuk lijkt me ook uitstekend. Zie je sowieso veel gebeuren, stop je daar alles wat je nauwelijks gebruikt.
Airco komt op dat stuk hout wat je rechtsboven in ziet in de ruimte te hangen. Geen idee welke afmetingen de airco krijgt. Echter als ik 't uit zou zagen uit een grote kast, moet ik ook een stuk uit de schuifdeur zagen, omdat anders de airco in de kast zit te blazen. Lijkt me niet per se de mooiste oplossing?
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:05:
Kast van 215cm hoog en dan er boven van zelfde materiaal een 38 cm hoog, 150cm breed vak maken met een klep die naar boven open klapt.

Weet niet wat je er in op wil bergen, maar wij hadden dat vroeger thuis boven de kast gemaakt en daar lag 's zomers het winter beddegoed en andersom. Zaken die je niet vaak wisselt iig.

Dan is de ruimt eniet verloren, stofdicht en het ziet eruit als 1 dichte plank als het dicht is
Dat klinkt wel als de beste oplossing en zat idd ook al in mijn achterhoofd, maar nog niet pas-klaar gevonden online.

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:07:
[...]
Airco komt op dat stuk hout wat je rechtsboven in ziet in de ruimte te hangen. Geen idee welke afmetingen de airco krijgt. Echter als ik 't uit zou zagen uit een grote kast, moet ik ook een stuk uit de schuifdeur zagen, omdat anders de airco in de kast zit te blazen. Lijkt me niet per se de mooiste oplossing?
Ah, ik las het alsof de koof alleen leidingwerk bevat. Met deze toevoeging: geen goede optie nee :)

Verwijderd

Topicstarter
CJ_Latitude schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:08:
[...]

Ah, ik las het alsof de koof alleen leidingwerk bevat. Met deze toevoeging: geen goede optie nee :)
:)
Die leidingen koof zit verder naar rechts, buiten beeld.
CV leidingen, etc zitten daarin. Ik had bedacht dat de airco daar deels bovenop zou komen en dus naar rechts ipv links uitgelijnd zou worden. Dat is helaas niet overgekomen/begrepen.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:53:
Bezig met een verbouwing, kleine uitdaging omdat er mis-communcatie/begrip was.
Helaas al tever gevorderd in de werkzaamheden om 't nog recht te trekken (helaas).

Bedoeling was om deze hele wand te gebruiken voor een kledingkast (250x180).
Met schuifdeuren. Openslaande deuren is de ruimte te krap voor.
Deur die rechts van de kast te zien is, gaat richting de kast open.

Wie denkt er mee?

Probeer hier dus wat inspiratie/suggesties op te doen. Budget friendly. ;)
(~€1000?)
- Die 30 cm gewoon opofferen. Zeker als de deur ernaast nog open gaat, houd je wat ruimte, ook met een stopper.
- Zoals het eruit, is het alleen 'in' de kast een probleem. De zijwang zou dan met een L hap eruit gewoon opmaat geplaatst kunnen worden? Dan zie je er aan de voorkant ook niks van In de kast, heb je daar iets minder ruimte.

Edit; Of gaat de kast open in het gangpad/looprichting van de deur?

[ Voor 3% gewijzigd door Millie-ano op 19-01-2024 15:26 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:05:

Dit is het beste antwoord. Een kast van 253 hoog ga je het bovenste schap bijna niet gebruiken. Daar kan namelijk zonder trappetje niemand bij. Dus daar gaan alleen zaken naartoe die je
A. beter gewoon weg kunt gooien/geven omdat je ze zo weinig nodig hebt
B. zaken zoals winter/zomer dekbed die je eens per jaar wisselt

Hier precies hetzelfde. Veel moeite gedaan om deuren te vinden die precies 240cm hoog waren, en achteraf dacht ik "shit, ik had gewoon normale deuren moeten kopen, en de bovenkant dicht moeten maken met een plankje oid".

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:29:
[...]

Dit is het beste antwoord. Een kast van 253 hoog ga je het bovenste schap bijna niet gebruiken. Daar kan namelijk zonder trappetje niemand bij. Dus daar gaan alleen zaken naartoe die je
A. beter gewoon weg kunt gooien/geven omdat je ze zo weinig nodig hebt
B. zaken zoals winter/zomer dekbed die je eens per jaar wisselt

Hier precies hetzelfde. Veel moeite gedaan om deuren te vinden die precies 240cm hoog waren, en achteraf dacht ik "shit, ik had gewoon normale deuren moeten kopen, en de bovenkant dicht moeten maken met een plankje oid".
Eens, en de bovenste ruimte is idd ook bedoeld voor winter dekbed, koffertje, etc.
Heb al een kast gevonden die zou passen:

https://www.goossenswonen...aardig-meubelplaat/29183/

Nu alleen nog matchend matetiaal vinden voor dat bovenstuk. Kijken of ik dat daar ook los kan bestellen. 150x38 zal wel een lastige maat zijn om passend te vinden in hetzelfde materiaal.

Heb de ruimte ook wel nodig, dus opgeven van 30cm links en rechts... No thanks. ;)

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:55:
[...]

Eens, en de bovenste ruimte is idd ook bedoeld voor winter dekbed, koffertje, etc.
Heb al een kast gevonden die zou passen:

https://www.goossenswonen...aardig-meubelplaat/29183/

Nu alleen nog matchend matetiaal vinden voor dat bovenstuk. Kijken of ik dat daar ook los kan bestellen. 150x38 zal wel een lastige maat zijn om passend te vinden in hetzelfde materiaal.

Heb de ruimte ook wel nodig, dus opgeven van 30cm links en rechts... No thanks. ;)
Ik zou idd een kast nemen zoals uit je voorbeeld, maar denk dat het lastig is om daar iets boven te maken in vergelijkbaar materiaal, waarbij de airco een strakke afwerking van het geheel in de weg zit.
Je kunt het jezelf veel makkelijker maken door dingen als winterdekbed en andere spullen die je maar weinig van plek verwisselt in afsluitbare plastic bakken bovenop te zetten. Makkelijk te bereiken en te vervangen en toch netjes opgeruimd. Dat de airco daar een stukje boven de kast hangt, valt dan minder op.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
Is een smallere kast geen optie? Dat ziet er waarschijnlijk het netste uit. Ik vermoed namelijk dat de airco minder diep is dan de kast dus je krijgt altijd een verspringing daar.

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:27
Ik zou inderdaad ook geneigd zijn te gaan voor een kast van 150 cm (bijvoorbeeld de Pax van IKEA). Voor de 30 cm die je overhoudt zou je kunnen kijken naar een kast van 30 cm zoals de Enhet. Die zou dan echter wel minder diep zijn en een openslaande deur hebben (maar dat laatste zou door de beperktere diepte geen probleem hoeven zijn. Ik kan me zelfs voorstellen dat een kast van ~60 cm diep (wat toch wel redelijk standaard is voor een kledingkast) onder een airco de werking nadelig zal beïnvloeden, kijk daar dus ook even naar voor je een definitieve keuze maakt wat je onder de airco zet.
Pagina: 1