Probleem met familielid met beperkingen in huurwoning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:14

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Verhaal is als volgt:

Familie van mij (60 ish) woont sinds overlijden van zijn ouders (8 jaar geleden) in het ouderlijk huis alleen.
Deze persoon heeft een geestelijke beperking, is alcoholist, zwaar autistisch. De woningstichting lijkt alles momenteel best te vinden, gezien de huurbetalingen via bewind netjes elke maand gedaan worden. De staat van het huis is bedroevend, de woningstichting is bezig met een grootscheepse renovatie (dakisolatie, kunststof ramen, nieuwe keuken, nieuwe badkamer). Hiervoor is de aanwezigheid van familie vereist daar hij zelf geen besef heeft van de omvang van deze ingreep.
Ik ben zelf al jaren hier niet geweest, helaas vandaag wel. De staat van de woning is dramatisch, de geur (urine) is zo sterk dat deze binnen 30 minuten in mijn kleding zat. De gehele woning lijkt meer een opslagplaats dan een huis, werkelijk alles wordt verzameld (van fietsen in keuken en douche (*hij gebruikt geen douche) tot aan suikerzakjes in elk mogelijk kastje).
Helaas is de woning nog steeds in dezelfde staat als toen mijn opa en oma er woonden, lees meubels en vloerbedekking van 30+ jaar oud.
Deze situatie is gewoonweg ongezond en schrijnend en ik vraag mij af hoe wij af komen van deze situatie. Het is overduidelijk dat hij niet alleen kan wonen, en er zijn talloze gezinnen die zo'n huis goed kunnen gebruiken.

Ik weet echter niet hoe en of wij zoiets in gang kunnen gaan zetten.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

Reptile209

- gers -

Via gemeente, huisarts en/of ggd informeren welke mogelijkheden er zijn in die regio?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:52
Ik zou ook eens voorzichtig bij de buren informeren of die geen overlast ervaren (en zo ja, of ze dat al eens bij verhuurder gemeldt hebben).

Los daarvan, eens met @Reptile209. Ik weet dat, in elk geval gemeente Utrecht, er ambtenaren werken die zich met dit soort situaties bezig houden - dus ik zou daar eens naar informeren. Kunnen ze je vast wel vertellen wat je er mee aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
vanaalten schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:05:
Ik zou ook eens voorzichtig bij de buren informeren of die geen overlast ervaren (en zo ja, of ze dat al eens bij verhuurder gemeldt hebben).

Los daarvan, eens met @Reptile209. Ik weet dat, in elk geval gemeente Utrecht, er ambtenaren werken die zich met dit soort situaties bezig houden - dus ik zou daar eens naar informeren. Kunnen ze je vast wel vertellen wat je er mee aan kan.
Meeste dingen hebben wij al geprobeerd. Daar hij nog zelfstandig kan leven, en de buren weigeren meldingen te maken (want zo zielig etc.) doen de meeste instanties niks. Hij krijgt maaltijden aangeleverd, en er komt 2 keer per week een schoonmaakster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Even omdenken dan? Gewoon laten zitten?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Dinictus208 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:26:
Even omdenken dan? Gewoon laten zitten?
Dat doen wij inmiddels al jaren, maar het wachten is echt op een dag dat het flink misgaat. Brand in huis, ongeluk in huis en of/onder weg, alles is mogelijk. Gezien de verslaving is het noodzakelijk dat hij snel hulp krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
De topicstart laat het onduidelijk of topicstarter echt wil helpen of 'iets wil doen'.

Ingeval dat laatste: doe vooral niets.

Ingeval het eerste: bepaal of de persoon geholpen wil worden. En geholpen kan worden. En of je committed bent.

Echte hulp bestaat uit heel heel heel veel praten en bellen en overtuigen.

In theorie kan een enkel contact met maatschappelijk werk bv via huisarts alles in gang zetten. In de praktijk is er geen quick fix

Tevens is het niet risicoloos. Denk bijvoorbeeld aan dakloos worden. Dan is in de urine wonen nog niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
master_viper schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:29:
[...]

Dat doen wij inmiddels al jaren, maar het wachten is echt op een dag dat het flink misgaat. Brand in huis, ongeluk in huis en of/onder weg, alles is mogelijk. Gezien de verslaving is het noodzakelijk dat hij snel hulp krijgt.
Acute Korsakov is uiteindelijk ook een oplossing. Zelfdestructie laat zich niet zomaar oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Wat doet die schoonmaakster aan werk als ze er 2 x per week komt?
Die zal de zooi toch ook een beetje moeten opruimen, anders kan ze niet schoonmaken toch?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
En waar komt de urine vandaan? Gebruikt hij ook geen toilet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Yaksa schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:41:
Die zal de zooi toch ook een beetje moeten opruimen, anders kan ze niet schoonmaken toch?
Welcome to the real world.

Een paar uur thuishulp is absoluut niets. 2 uur thuishulp in een oud vies zooitje is dubbel niets. Dan wordt de WC een keer gedaan, de zooi in de keuken met vaat gedaan, nog iets, en dan door naar de volgende (die hopelijk geen oud vies zooitje heeft).

In een vervuild huis vol met rommel begin je helemaal niets zonder eerst een vuil container voor de deur en een flinke ploeg mensen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 19-01-2024 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Rukapul schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:48:
[...]Welcome to the real world.
Een paar uur thuishulp is absoluut niets. 2 uur thuishulp in een oud vies zooitje is dubbel niets. Dan wordt de WC een keer gedaan, de zooi in de keuken met vaat gedaan, nog iets, en dan door naar de volgende (die hopelijk geen oud vies zooitje heeft).
In een vervuild huis vol met rommel begin je helemaal niets zonder eerst een vuil container voor de deur en een flinke ploeg mensen.
Ik heb liever een antwoord van TS zelf.
Ik denk namelijk dat hij een beter overzicht van de situatie zelf heeft.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Yaksa schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:41:
Helaas is ze gebonden aan tijd en doet ze het noodzakelijke wat kan in de beperkte tijd. Toilet en bed hebben prio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Rukapul schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:48:
[...]

Welcome to the real world.

Precies dit dus. Er komt 1 keer per maand al een container, daar hij ook alles van metaal wat los en vast zit verzameld. Maar er is gewoon te weinig tijd om grondig wat te doen. T is best treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:14
Je zou contact kunnen opnemen met Cello, organisatie voor psychische hulp aan mensen met een lichte beperking. Ik weet niet of het rechtstreeks kan of via maatschappelijk werk in de gemeente waar je familielid woont. Wij hebben een vergelijkbare ervaring met familie, eveneens ontstaan na het overlijden van de ouders. Inmiddels weet ik dat dat veel vaker voorkomt: met het overlijden verdwijnt de rots in de branding en verliezen mensen het vermogen zelfstandig te zijn. Verslaving, verwaarlozing ontstaat dan makkelijk.
Je kunt dit probleem niet in je eentje oplossen. Wij hebben het huis leeggehaald, schoongemaakt en voorzien van opbergmogelijkheden. Inmiddels loopt het weer langzaam vol, met inderdaad bizarre verzamel- en bewaarwoedes.
Een organisatie als Cello kan persoonlijke begeleiding geven, jullie als familie wat begeleiden maar ook uiteindelijk een begeleide woonvorm voor iemand bieden als zelfstandig wonen echt niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:22
De eerste stap lijkt mij ook wel enkele serieuze gesprekken met het WMO loket van de gemeente. Waarbij je het hopelijk ook voor elkaar krijgt om ten minste één van die gesprekken bij de persoon thuis te voeren.

Dat laatste lijkt meer dan noodzakelijk om een goed beeld van de situatie te krijgen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Je bent er vandaag geweest.
Heb je ook gevraagd wat hij er zelf van vind en of hij hulp om de situatie te veranderen zou waarderen?

Heeft hij enige besef van de manier waarop hij leeft mischien niet helemaal oké is?

Ik zou namelijk voor ik enige actie zou ondernemen eerst willen weten hoe hij er zelf in staat.

Om te voorkomen dat bij zomaar ineens hulp de hakken in het zand gaan.

Als hij zwaar autistisch is en daarnaast graag een biertje drinkt zal hij niet erg openstaan voor plotselinge veranderingen vermoed ik.

Dus traject van zelf inzien dat het mischien anders moet zal voorzichtig ingezet moeten worden.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:49

SomerenV

It's something!

Ronald.42 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 00:51:
Je bent er vandaag geweest.
Heb je ook gevraagd wat hij er zelf van vind en of hij hulp om de situatie te veranderen zou waarderen?

Heeft hij enige besef van de manier waarop hij leeft mischien niet helemaal oké is?

Ik zou namelijk voor ik enige actie zou ondernemen eerst willen weten hoe hij er zelf in staat.

Om te voorkomen dat bij zomaar ineens hulp de hakken in het zand gaan.

Als hij zwaar autistisch is en daarnaast graag een biertje drinkt zal hij niet erg openstaan voor plotselinge veranderingen vermoed ik.

Dus traject van zelf inzien dat het mischien anders moet zal voorzichtig ingezet moeten worden.
M'n vrouw heeft een aantal jaar in de thuiszorg gewerkt en kwam geregeld dit soort schrijnende gevallen tegen. Die mensen hebben het vaak niet door, of ze zijn het zo gewend dat het voor hun normaal is, maar dan hebben ze het in principe ook niet door. Leven vaak compleet in hun eigen wereld en als buitenstaander kom je daar nauwelijks binnen. Dat ging soms ook echt heel ver, met zwaar verwaarloosde woningen, alcoholisten die alles gebruikte als toilet, matrassen die doorweekt waren van de urine, vaat vol schimmel, overal etensresten en noem maar op.

Overigens ook genoeg functionerende* mensen die in 'minder optimale' omstandigheden leven. Ik kom geregeld bij mensen aan de deur en binnen waar het enorm ruikt naar (oude) urine, huisdieren, waar werkelijk alles onder de katten- of hondenharen zit of waar het helemaal ramvol staat met de meest uiteenlopende rommel. *Die mensen komen althans over op mij alsof ze op z'n minst redelijk functioneren. Iemand met dementie, zwaar autisme of zwaar alcoholisme zou ik er zo uit pikken.

@master_viper Je zou hier eens in kunnen duiken. Als iemand een gevaar voor zichzelf vormt dan kan het een uitkomst zijn. Verder kun je niet zoveel, behalve instanties benaderen als een huisarts, of thuiszorg. Eventueel zou je bij de gemeente kunnen checken welke mogelijkheden er zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 20-01-2024 02:12 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
SomerenV schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 02:11:
[...]

M'n vrouw heeft een aantal jaar in de thuiszorg gewerkt en kwam geregeld dit soort schrijnende gevallen tegen. Die mensen hebben het vaak niet door, of ze zijn het zo gewend dat het voor hun normaal is, maar dan hebben ze het in principe ook niet door. Leven vaak compleet in hun eigen wereld en als buitenstaander kom je daar nauwelijks binnen. Dat ging soms ook echt heel ver, met zwaar verwaarloosde woningen, alcoholisten die alles gebruikte als toilet, matrassen die doorweekt waren van de urine, vaat vol schimmel, overal etensresten en noem maar op.

Overigens ook genoeg functionerende* mensen die in 'minder optimale' omstandigheden leven. Ik kom geregeld bij mensen aan de deur en binnen waar het enorm ruikt naar (oude) urine, huisdieren, waar werkelijk alles onder de katten- of hondenharen zit of waar het helemaal ramvol staat met de meest uiteenlopende rommel. *Die mensen komen althans over op mij alsof ze op z'n minst redelijk functioneren. Iemand met dementie, zwaar autisme of zwaar alcoholisme zou ik er zo uit pikken.

@master_viper Je zou hier eens in kunnen duiken. Als iemand een gevaar voor zichzelf vormt dan kan het een uitkomst zijn. Verder kun je niet zoveel, behalve instanties benaderen als een huisarts, of thuiszorg. Eventueel zou je bij de gemeente kunnen checken welke mogelijkheden er zijn.
Het komt mij ook niet onbekend voor ik kwam ook wel eens ergens dat je je voeten veegde als je naar buiten ging en alleen drinken uit een flesje waar de dop nog op zat bij overdracht....

Het ging mij er om of de ts al eens gepeild had hoe de beste man het zelf ziet.

Iemand die niet geholpen wil worden of iemand die het wel ziet maar niet weet hoe of wat ie er mee moet.
Dat zijn wel heel verschillende personen.
De ene zal in de verdediging schieten en de ander zal opluchting bevrijding voelen.
En dan nog 100 vormen van mensen daar tussen.

In mijn beleving begint zoiets met een gesprek waar je de persoon peilt op zijn visie op de omstandigheden en dan pas kun je een richting zoeken in het plan van aanpak.

Vind de persoon in kwestie dat het allemaal prima gaat terwijl hij bij kans het huis in de fik steekt dan wordt het tijd voor andere stappen.
Maar ziet hij dat het niet goed gaat dan zou je hem gewoon de contacten en hulp moeten bieden die nodig is.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:42
@master_viper

Ik las toen je opa en oma er woonde dus ik ga er van uit dat het je oom is

Hadden de broers of zusters toen die tijd niet in kunnen grijpen toen opa en oma gingen hemelen want ik ga er vanuit dat die wel wisten hoe hun broer was en dat die niet voor zich zelf kan zorgen?

Beetje boter na de maaltijd al vind ik het wel goed dat je wat aan de situatie wil doen in belang van hem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Je hebt voor dit soort situaties de bemoeizorg https://ggdru.nl/thema/mijn-gezondheid/zorgen-en-overlast-melden/ ik denk dat in deze situatie het beste WHP (woonhygienische problematiek) het beste past. Je kunt dit soort instanties gewoon bellen en advies vragen hoe dit het beste aangevlogen kan worden. (dit kan overigens ook ''anoniem'' als familielid)

Ik ben zelf sociaalwerker en als ik je bericht lees zou dit binnen onze organisatie als urgent worden gezien en binnen enkele dagen opgepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Ivow85 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 00:39:
De eerste stap lijkt mij ook wel enkele serieuze gesprekken met het WMO loket van de gemeente. Waarbij je het hopelijk ook voor elkaar krijgt om ten minste één van die gesprekken bij de persoon thuis te voeren.

Dat laatste lijkt meer dan noodzakelijk om een goed beeld van de situatie te krijgen.
Inmiddels ben ik ook bezig om hiermee contact te krijgen. Het blijkt dat ook de huishoudelijke hulp al 4 week niet geweest is, draait op 1 persoon en als die uitvalt is er schijnbaar niemand anders :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
bie100 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:13:
@master_viper

Ik las toen je opa en oma er woonde dus ik ga er van uit dat het je oom is

Hadden de broers of zusters toen die tijd niet in kunnen grijpen toen opa en oma gingen hemelen want ik ga er vanuit dat die wel wisten hoe hun broer was en dat die niet voor zich zelf kan zorgen?

Beetje boter na de maaltijd al vind ik het wel goed dat je wat aan de situatie wil doen in belang van hem
Ik kan je zeggen dat iemand met een zware vorm van autisme, en agressie problemen, niet altijd goed handelbaar is. Er is niks mee gedaan, want er was gewoon angst voor hem en zijn reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
rickhaha schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:02:
Je hebt voor dit soort situaties de bemoeizorg https://ggdru.nl/thema/mijn-gezondheid/zorgen-en-overlast-melden/ ik denk dat in deze situatie het beste WHP (woonhygienische problematiek) het beste past. Je kunt dit soort instanties gewoon bellen en advies vragen hoe dit het beste aangevlogen kan worden. (dit kan overigens ook ''anoniem'' als familielid)

Ik ben zelf sociaalwerker en als ik je bericht lees zou dit binnen onze organisatie als urgent worden gezien en binnen enkele dagen opgepakt worden.
Dank voor de tip. Merkwaardige is dat deze afdeling in Groningen dus niet bestaat, en dat men ook niet zo goed weet wat ze hiermee moeten. Ze verwijzen je dan ook doodleuk door naar de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
master_viper schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:12:
[...]

Dank voor de tip. Merkwaardige is dat deze afdeling in Groningen dus niet bestaat, en dat men ook niet zo goed weet wat ze hiermee moeten. Ze verwijzen je dan ook doodleuk door naar de gemeente.
Kijk hier eens als het om Groningen stad gaat?
https://wij.groningen.nl/hulp-bij-thema/zorg-ondersteuning/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 19:21
master_viper schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:48:
[...]

Inmiddels ben ik ook bezig om hiermee contact te krijgen. Het blijkt dat ook de huishoudelijke hulp al 4 week niet geweest is, draait op 1 persoon en als die uitvalt is er schijnbaar niemand anders :|
Afhankelijk van de huishoudelijke hulp organisatie mag zo'n medewerker zijn eigen vervanging zoeken als hij/zij ziek(of vrij) is. En iets zegt mij dat collega's daar niet staan te springen om in te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 19:36

Managelorian

“This is the workflow.”

Vooropgesteld dat ik weinig van dit soort dingen af weet zou ik waarschijnlijk met maatschappelijk werk gaan praten. Die lijken mij hiervoor aangewezen en als ze dat niet zijn dan ga ik er vanuit dat ze deze gevallen kunnen doorspelen naar instanties die hier wel over gaan.

Maar goed, misschien ben ik naïef hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:09
master_viper schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:39:
Verhaal is als volgt:

Familie van mij (60 ish) woont sinds overlijden van zijn ouders (8 jaar geleden) in het ouderlijk huis alleen.
Deze persoon heeft een geestelijke beperking, is alcoholist, zwaar autistisch. De woningstichting lijkt alles momenteel best te vinden, gezien de huurbetalingen via bewind netjes elke maand gedaan worden. De staat van het huis is bedroevend, de woningstichting is bezig met een grootscheepse renovatie (dakisolatie, kunststof ramen, nieuwe keuken, nieuwe badkamer). Hiervoor is de aanwezigheid van familie vereist daar hij zelf geen besef heeft van de omvang van deze ingreep.
Ik ben zelf al jaren hier niet geweest, helaas vandaag wel. De staat van de woning is dramatisch, de geur (urine) is zo sterk dat deze binnen 30 minuten in mijn kleding zat. De gehele woning lijkt meer een opslagplaats dan een huis, werkelijk alles wordt verzameld (van fietsen in keuken en douche (*hij gebruikt geen douche) tot aan suikerzakjes in elk mogelijk kastje).
Helaas is de woning nog steeds in dezelfde staat als toen mijn opa en oma er woonden, lees meubels en vloerbedekking van 30+ jaar oud.
Deze situatie is gewoonweg ongezond en schrijnend en ik vraag mij af hoe wij af komen van deze situatie. Het is overduidelijk dat hij niet alleen kan wonen, en er zijn talloze gezinnen die zo'n huis goed kunnen gebruiken.

Ik weet echter niet hoe en of wij zoiets in gang kunnen gaan zetten.
Ik heb toevallig vorig jaar een niet helemaal vergelijkbaar iets meegemaakt met mijn moeder die na jaren verwaarlozing (vergelijkbaar aan jou verhaal) gediagnosticeerd is met dementie.

Uiteindelijk is ze daardoor gedwongen naar een verzorgingstehuis gegaan. Heel veel verzet voor het onbekende, maar uiteindelijk zou ze nooit meer terug willen.

Is er familie die dicht bij deze persoon staat (misschien vertrouwensband heeft) die wat meer druk kan zetten op de situatie. Goeide tip! het Wijkteam, iedere stad/plaats heeft dat. Als het wijkteam betrokken is kunnen ze bij de diverse instanties aan de knoppen draaien en worden deze instanties allemaal gekoppeld.

Zonder het wijkteam had mijn moeder nog thuis gewoond, op de bank geslapen en alleen water en kwark en blikjes bonen gegeten.

Alleen verwaarlozing is vaak niet genoeg om iemand uit huis te plaatsen. Een dossier opbouwen met elke melding klacht, foto's etc is aan te raden. Mocht iets voor de rechter komen (ten goede van) dan heb je bewijs, en tijdversloop er van.

[ Voor 7% gewijzigd door boswandeling op 23-01-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Groentjuh schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 00:09:
[...]

Afhankelijk van de huishoudelijke hulp organisatie mag zo'n medewerker zijn eigen vervanging zoeken als hij/zij ziek(of vrij) is. En iets zegt mij dat collega's daar niet staan te springen om in te vallen.
Dit kan. Hoe het bij ons familielid gaat: ‘ik kan volgende week niet komen, want dan ben ik met vakantie. Wil je dat ik iemand anders vraag?’ Waarop ons familielid zegt: ‘nee hoor dat hoeft niet’. Want vreemden over de vloer vinden ze niets en zelf zien ze niet dat huishoudelijke hulp echt wel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabuto
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-09 17:08
Je zou ook eens met Korrelatie contact kunnen opnemen, (even googlen voor de mogelijkheden) daar zitten professionals die je op weg kunnen helpen.
In ieder geval heel veel sterkte ermee en fijn dat je je er om bekommerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Toke_gt schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:47:
[...]

Dit kan. Hoe het bij ons familielid gaat: ‘ik kan volgende week niet komen, want dan ben ik met vakantie. Wil je dat ik iemand anders vraag?’ Waarop ons familielid zegt: ‘nee hoor dat hoeft niet’. Want vreemden over de vloer vinden ze niets en zelf zien ze niet dat huishoudelijke hulp echt wel nodig is.
Het is lastig, want er zijn weinig mensen beschikbaar om dit soort werkzaamheden uit te voeren lijkt het. De desbetreffende persoon kreeg slechts 1 uur per week voor deze client en is vanwege ziekte nu al 3 week niet bij deze woning geweest. Hierdoor werd het er helaas niet beter op. Ze verwachten binnen een week of 2 weer werkzaamheden aan te vangen. Dat betekent dat er gewoonweg een maand lang niet is schoongemaakt, incl. toilet / beddengoed.

Pagina: 1