Toon posts:

maximum files in directory?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel files kan je met win98 op een FAT32 geformateerde drive kwijt in 1 directory?

Ik heb nu 16697 files in 1 directory weten te krijgen maar nu wil windows niet meer :(

Is er nog een manier om er meer bestanden in 1 directory te krijgen?

Windows98 werkt trouwens wel beroerd als je met heel veel bestanden aan de slag gaat. Tot 1000 bestanden is geen probleem om te kopieren maar als je er in 1 keer 3000 verplaatst dan is gewoon 30/40 minuten aan het verplaatsen.
Ook duurt het soms meer dan een halve minuut voordat je directory opent. Ik heb toch echt geen traag systeem (1GHz Athlon met U160-SCSI Atlas5 schijf) maar het lijkt wel of ie bij een bepaald aantal z'n cache uitzet :?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FAT32 werkt niet goed met veel bestanden in een directory, vermoedelijk omdat de search lineair is. NTFS werkt stukken beter.
Hoe ext2fs werkt met zoveel bestanden weet ik niet.

Verwijderd

16961 bestanden in 1 dir.

en nog steeds lopen als een trein.

celeron 400@500 met 256MB ram

openen dir. duurt 1 sec

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En dat is FAT32 onder Windows 98?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:08

tweakerbee

dus..?

Ehm...volgens mij is het handiger om hiervoor NTFS te draaien. Is sowieso wat meer berekend op 'heavy' use. FAT32 gaat er toch aan...

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

precies, dit is typisch iets waar NTFS uitermate geschikt voor is. Is tenslotte ook niet een ongewone situatie bij databases enzo.
Pagina: 1