Nieuwe inbouw koelkast en vriezer: tips gevraagd "opties"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:08
Er komen nieuwe kasten in mijn bijkeuken en ik ga mijn bejaarde koelkast en vrieskistje vervangen voor inbouwapparatuur.

Ik ben niet op zoek naar een specifiek merk of advies hier over (ik sla de onderkant van de markt wel even over) maar ben vooral benieuwd naar ervaringen van mede-tweakers naar gebruiksgemak en opties want man man man wat zijn er veel verschillende modellen alleen al soms van 1 merk.

Ik denk dat we voor een nismaat van 178 cm gaan, we komen met een vrijstaande koelkast van 150cm al ruimte te kort. Nu zit daar wel een vriesvakje in, maar intern is deze breder dan inbouw koelkasten. We willen een losse vriezer dus een vriesvak moet er niet in.

Ik heb gezien dat sommige koelkasten een LCD display hebben die je dan echt op een temperatuur instelt, bv 6 graden. Dat is ideaal tov een ouderwetse thermostaat. Ik heb modellen met verschuifbare planken gezien. 2 groentelades lijkt me wel handiger dan 1 hele hoge wat ik wel eens zie (bv bij AEG). Maar zijn er nog andere leuke opties of handigheidjes die bepaalde modellen of merken hebben, waarvan je zegt: let daar op. Zou zonde zijn om na aanschaf te denken dat ik liever 50-100 meer had uitgegeven omdat makkelijk optie x er dan wel in zat.

Voor een vriezer wil ik vooral voor no-frost gaan _/-\o_ Weet iemand of er ook vriezers met verlichting zijn, of slaat dat nergens op? Ook hier liever een echte temperatuurregeling met instelling dan draaiknop met "ongeveer" instelling uiteraard.

Algemeen: voorkeur voor deur op deur of sleep? Nadeel van DoD is dat ik zie dat sommige modellen bv alleen linksdraaiend zijn. Onze voorkeur is 2x rechtsdraaiend omdat beide apparaten aan eind van de bijkeuken komen, deze smal is en je dan gevoel hebt 'om de deur heen' te moeten stappen om te openen.

Connected hoeft van mij niet, iemand nog tips/suggesties om op te letten? Dank alvast!