Goede 60l groenafvalzakken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-07 14:28
Hallo,

Ik ben opzoek naar goede 60liter groeneafvalzakken. Ik had ze bij de Action gevonden, maar deze lekken binnen een dag als er iets vochtigs in ligt.
Heeft iemand enig idee waar ik dit soort zakken kan kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:01
wil je composteerbare zak,
biologisch afbreekbare zak

of gewoon plastic zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
Een zak die ik bij het gft kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:01
welk land / provincie woon je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb zelf een keertje deze gekocht: https://www.bol.com/nl/nl...en/9300000001812717/?s2a=

Het nadeel van al deze zakken is dat ze niet heel lang mee gaan. Deze zijn ook na één tot anderhalve week lek als je ze laat zitten met iets vochtigs erin. Is wat meer dan een dag, maar ze blijven uiteindelijk als doel hebben dat ze oplosbaar zijn.

Check wel even bij de partij die jullie groenafval ophaalt welke zakken zij accepteren. Hier doen ze niet heel moeilijk, maar er zijn partijen die wél moeilijk doen en dan kun je flink gezeik krijgen als je de verkeerde zak in een GFT-bak doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-07 15:01
Wij hebben die van de action en van de AH meerdere keren gebruikt. Beide uitvoeringen zijn best wel dun. Maar dat zal ook wel komen doordat ze composteerbaar zijn. Wij gebruikte de grote zakken die in een GFT bak gebruikt kunnen worden.

Als het allemaal droogt blijft voldoen ze beide. Maar als je er iets in gooit wat vochtig is lijkt dit alles te versnellen en lekken beide uitvoeringen. In het verleden werd bij ons de GFT om de 2 weken opgehaald. Dat haalt zo een zak niet, dan plakken ze aan de binnenkant van de bak en zijn ze helemaal kapot. Tegenwoordig komen ze GFT elke week ophalen. Ik gebruik geen zak meer in de GFT en accepteer dat ik de bak wat vaker schoon moet maken.

In jou geval zou je zo een kleiner zak natuurlijk ook in een kleine bak kunnen gebruiken. Het resultaat zal gelijk zijn. Die zaken zijn zo gemaakt dat ze bij het GFT mogen en moeten dus oplossen / vergaan. Of je bewaart het GFT (buiten) in een bak en doet het pas op de ophaaldag in zo een zak?

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03:12

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25
GFT -> composteerbaar -> reageert op vocht.

Dus probeer zo droog mogelijke GFT in de GFT-zak te doen (desnoods eerst wat drogen).
Zelf gebruik ik expres hele kleine zakken (20 L), zodat ik ze vaak moet vervangen en vocht een minder groot probleem is.
En als ik oud brood over heb, gaat dat eerst onderin de nieuwe GFT zak, zodat deze nog wat overtollig vocht kan opvangen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
Sparkiee schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:36:
Wij hebben die van de action en van de AH meerdere keren gebruikt. Beide uitvoeringen zijn best wel dun. Maar dat zal ook wel komen doordat ze composteerbaar zijn. Wij gebruikte de grote zakken die in een GFT bak gebruikt kunnen worden.

Als het allemaal droogt blijft voldoen ze beide. Maar als je er iets in gooit wat vochtig is lijkt dit alles te versnellen en lekken beide uitvoeringen. In het verleden werd bij ons de GFT om de 2 weken opgehaald. Dat haalt zo een zak niet, dan plakken ze aan de binnenkant van de bak en zijn ze helemaal kapot. Tegenwoordig komen ze GFT elke week ophalen. Ik gebruik geen zak meer in de GFT en accepteer dat ik de bak wat vaker schoon moet maken.

In jou geval zou je zo een kleiner zak natuurlijk ook in een kleine bak kunnen gebruiken. Het resultaat zal gelijk zijn. Die zaken zijn zo gemaakt dat ze bij het GFT mogen en moeten dus oplossen / vergaan. Of je bewaart het GFT (buiten) in een bak en doet het pas op de ophaaldag in zo een zak?
Ik heb een zelfgemaakte prullenbak in de keuken, onder mijn trap. Hier zat al een luik in en daardoor zijn de prullenbakken nogal hoog. Alles is ook van hout omdat dit niet te kopen is. Een kleinere zak of geen zak is dus niet handig.Zijn er niet gewoon dikkere gft zakken die er langer over doen om uit elkaar te vallen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXcWE5RKxIZqoPhbN6KU1DUO6WU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/biDKZK4681t0kx8gGkL4Fshk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzvkyl9mwJrG756PJP3sXuaVtqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOn3l3HYhZjxgvQZXPx2MqGG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:48
huppelepups schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:02:
[...]

Ik heb een zelfgemaakte prullenbak in de keuken, onder mijn trap. Hier zat al een luik in en daardoor zijn de prullenbakken nogal hoog. Alles is ook van hout omdat dit niet te kopen is. Zijn er niet gewoon dikkere gft zakken die er langer over doen om uit elkaar te vallen?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou het vak voor gft kleiner/ ondieper maken. Voor je in de keuken 60 ltr gft bij elkaar hebt ben je meer als een week verder. Dit gaat na een aantal dagen al flink stinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

huppelepups schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:47:
Hallo,

Ik ben opzoek naar goede 60liter groeneafvalzakken. Ik had ze bij de Action gevonden, maar deze lekken binnen een dag als er iets vochtigs in ligt.
Heeft iemand enig idee waar ik dit soort zakken kan kopen?
https://www.binqer.nl/afvalzakken/biozakken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een houten prullenbak? Dat zal een smerig zooitje worden na een tijdje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wellicht je houten bakken vervangen voor deze Hout wordt echt een smerige kliederboel.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:36
Geen antwoord op je vraag, maar ik zou gewoon op zoek gaan naar een plastic bak(je) ter grootte van 1 of 2 schepijs bakjes. Die in je houten binnenwerk pas maken. En gewoon elke dag dat plastic bakjr in je container kieperen. Kun je ook tijdens het snijden van je groentes tijdelijk op het aanrecht zetten om je snijplank te legen. En afhankelijk van het afval even omspoelen of een keukenpapiertje erdoorheen (die je er evt. op de bodem achterlaat en volgende ronde meedumpt).
As je in de zomermaanden langer dan een dag je GFT binnen houdt heb je onherroepelijk veel vliegen en fruitvliegjes in huis, dus dan moet je toch frequent legen en sta je anders elke dag een 'plasticzak' weg te gooien.

Edit:
Ik heb hier permanent een variatie aan lege yoghurt- of huzarensalade emmertjes op het aanrecht staan. Na een week gebruik voor GFT afval gaan ze met het plastic afval mee. Jij hebt er dan een mooie ombouw omheen en uit het zicht. Mooi gedaan trouwens!

[ Voor 15% gewijzigd door Piemol op 20-01-2024 16:23 ]

Pagina: 1