nodri2000 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:30:
[...]
Everglades, Edy, White Knight zijn merken in het b of c segment. Waarom zeg ik dat, als het A merken waren dan had de markt dat wel opgemerkt. Laten we eerlijk zijn, kwalitatief zullen het best goede machines zijn. Maar als jij een wasmachine koopt die tijdens het draaien het geluid van een overvliegende F-35 evenaart maakt dat niet meer uit. Kwaliteit ja, in NL comfort ook ja en dat gaat prijstechnisch niet helemaal samen. Dus je betaalt voor een goede machine en doet vervolgens in de nacht geen oog dicht als dat ding draait of mist bepaalde functies (kookwater, woningen etc)
Elbeko is een groothandel waarvan de huidige directeur de Harense Smid deed. We weten hoe het daarmee is afgelopen. Zo te zien op LinkedIn hield hij zich daar al bezig met Everglades, Edy en White Knight. Nou weet ik dat resultaten behaald in het verleden ...... maar het voorspeld niet super veel goeds. Ik hoop wel dat het goed gaat begrijp me niet verkeerd.
Je stelt dat de kleine spelers er goed aan doen om de markt open te breken, helemaal mee eens. Om dan een product op de markt te brengen die veel te lang droogt of stuk gaat
https://www.trustpilot.com/review/whiteknightdryers.co.uk of kortom heel lawaaiig is (Edy consumentenbond) dan zet ik daar toch wel mijn vraagtekens bij.
Volgens de consumentenbond en de andere Europese consumenten organisaties komen de merken Miele, Bosch/ Siemens, AEG simpelweg als beste uit de testen. Gemiddeld cijfer een 8 en de hisense/ haier/ beko een 6. Everglades wordt niet genoemd in de test van november 2023. Waarom is dat denk je??
Ook jou continue gepush van het merk Everglades valt heel erg op. Je roemt het merk maar online is er niet heel veel van te vinden wat het opnzijn zachtst gezegd wat obscuur maakt.
Nogmaals het zullen best goede machines zijn en als dat zo is komen ze vanzelf bovendrijven.
Hier op tweakers zit een hele cimmunity die capabel genoeg is om dit uit te zoeken.
toon volledige bericht
Even vooraf: ik vind je post heel interessant, juist omdat je een aantal dingen noemt die heel veel mesnen zullen denken, waarmee je post een perfecte afspiegeling is van de markt die je beschrijft. Ik ga proberen een aanal didngen die je zegt te weerleggen maar dat is dus absoluut niet persoonlijk bedoeld.
De markt merkt niet uit zichzelf op of iets een a b of c merk is. Want de gemiddelde koper maakt geen studie van het uitzoeken van een nieuwe wasmachine en zal dus denken dat als op een verkoopsite stat dat iets een a-merk is, of als de verkoper ind e winkel zegt dat iets een a-merk is dat dat zo is. Het beste voorbeeld dat de markt de kwaliteit van een merk niet door heeft is Samsung. Hoeveel discussie ik hier ook losmaak, iedereen die het met me oneens is over everglades is het er wel over eens dat samsung slecht witgoed maakt. Toch wordt het zo goed verkocht dat de meeswte grote witgoedwinkels het merk absoluut niet loslaten. ik zag samsung op een verkoopsite pas nog genoemd als a-merk. Veel mensen vinden die machiens mooi, ze krijgen te hroen dat de kwalitiet goed is en ze kopen het dus. Het ecobuble topic op tweakers loopt al jaren maar nogaltijd is er niets te bespeuren van sterk terugloepnde verkoopresultaten vor samsung witgoed.
Beko is een voorbeeld van het tegenovergestelde. Beko heeft jarenlang in de fase verkeerd om zich te bewijzen. het wordt hier al sinds eind jaren 90 verkocht, en ik geloof pas sinds 2016 werd het breed verkocht door grote spelers als mediamarkt. daarvoor heel af en toe als aanbieding bij bccc, en sturctureel bij wehkamp en wat kelienre witgoed shops en lokale witgoedwinkels. Beko werd door lokale witogedwinkles bijvoorbeld specifiek verkocht ana mensen in de bijstand of in een schuldhulp-traject, omdat het qua kwaliteit een a-merk was, amar de prijs ahd van een gemiddelde indesit/whirlpool. Die mesnne kregen beko als optie omdat ze voor weinig geld dan de kwalitiet hadden van een a-merk. Toch is beko pas bekend geworden na zo'n 15 jaar van langzaam markt opbouwen met mond-op-mond reclame want commercials had beko toen helemala nog miet. toen mediamerkt e.d. ze gingen verkopen heeft beko veel reviews verzameld door acties aan te bieden zoals 50 euro cashback als je een review plaatst op kieskeurig. dat waren dus allemala reviews van mensen die de machine net gebruikten dus vijwel allemaal goede reviews wardoor het merk sterk in de lift kwam. Helaas hebben ze toen ze eenmaal een goede positie hadden de prijzen verhoogd en de kwalitiet verlaagd. Maar wat ik wil zeggen is dus, dat kwalitiet zonder groot marketingbudget en zonder dat de grote winkels het massaal gaan voordragen als goede keuze nisk zegt, dan blijf je jarenlang aan de onderkant van de markt hangen want de markt pikt niets uit zichzelf op.
White knihgt doet heir gelofo ik niets meer in nederland. maar edy en everglades hebben eht nog veel moeilijker. Jij hebt info over edy gevodnen ind e consumentenbond, van waneer was dat artikel? als het van voor eind 2022 was zegt dat namelijk niets over het huidige edy. Edy tot 2007 was onderdeel van een heel ander bedirjf en leverde machines gemaakt door rIndesit. in de tussentijd heeft het merk wat rondgezweefd en bij verschillende leveranciers ingekocht. nu is het dus van Eelbeka maar het levert pas sinds 2022 de machiens van hisense. dus alles wat je erover kan vinden van daarvoor zegt niets over de kwaliteit van nu. Everglades precies zo. het werd al jaren verkcht bij mediamarkt als een soort super budget machine met 1000rpm gemaatk door vestel(vestel maakt best goede machines maar levert ook ultra-budget producten als merken die bestellen). Pas sinds januari 2023 heeft everglades zich geïntroduceerd als kwaliteitsmerk met 5 jaar garantie. dus alle info die je vindt over oudere mahcines zegt niets over nu, want ze kwamen zlefs van een andere fabrikant. dus zlefs als mensen dingen willen uitozkeen, komen ze zonder al die voorkennis nergens want ze weten niet dat een machine uit 2010 niets meer zegt over een machine van nu.
Je geeft aan dat comfort belangrijk is: de everglades machines van u heben een geludisniveau bij centrifugeren van 72db, dat valt in de klasse stil. de gemiddelde wasmachine ook van een duur merk van 10 jaar gelden produceerde zeker 75db dus als mensen een nieuwe everglades kopen zullen ze zeker het gevoel hebben dat ze in comfort vooruit gegaan zijn want ze zijn gewoon netjes stil geworden. bij ons is de badkamer direct naast de slaapkamer en de everglades is de eerste machine waar ik 's anchts doorheen kan slapen die ik heb. hiervoor had k een machine met 77db en darvoor 1 met 79db en daar sliep ik dus niet doorheen, door deze dus wel. Wat jij over dedy hebt gevonden is van vroeger.
de tijd dat elke goedkope machine een simpele herriebak was is allang voorbij. merken als everglades en Chiq hebben een inverter motor, worden zo gemakt dat als ze goed waterpas staan ze vrijwel trillingsvrij zijn en ze hebben ook een stoomfunctie. het is niet meer zo'n simpel 1000rpm ding dat een beetje kan spoelen en centrifugeren. die heb je ook nog wel bij andere mrken,, maar dat zou ik dus nooit adviseren.
Er gaat altijd welens iets faillliet bcc is ook eg, de witgoedmarkt is erg concurrerend. Maar je kan toch moeilijk zeggen: ik koop alelen bij de grootste want die gaat tenminste niet failliet. Dan zal die grote lachend zijn prijzen elk jaar wat opschroeven(wat ze ook doen).
Je moet informaite eigenlijk niet uit reviews halen. Want je weet niets van de reviewer. heeft hij/zij de handleiding wel gelezen, heeft diegen een logische verwachting? er staan bij was-droogcombinaties bijvoorbeled vaak reviews over de lange droogtijd "mijn vorige wasdroger deed er maar een uur over"staat er dan vaak bij. Ja dat klopt want een was-droogcombi is een totaal ander apparaaat, en die doet er 4 uur over om je was te drogen. zelfde geldt voor een warmtepompdroger, die doet er veel langer over dan een condensdroger. en dan nog: hoe oud zijn die reviews, mogeljik gaat het over modeleln van andere fabrikanten. je ziet bijvoorbeeld vaak reviews over loepnde wasmachines. wat er niet bijstaat si dat men is vergeen de machine waterpas te zetten of de transportbouten te verwijderen. Feitelijk zou je enkle nuttige reviews krijgen als witgoedmontuers zonder winkel(dus zonder bleang voor een bepaald merk) de enige mensen waren die reviews schreven. dat is natuurlijk onhaalbaar, maar daardoor krijg je wel vele reviews die heel slehct zijn waar een gebruikersfout de oorzaak is van dat slechte resultaat.
Je stelt een vraag over de consumentenbond. Waarom test de consumentenbond enkle een selecte groep wasmachines? ie vraag speelt al sinds ik me in witoged ging verdipene rond 2006-2007. die vraag speelt ook ind e matrassenbranche, warom komen bepaalde producten goed uit de test die door andere experts als slecht worden beoordeeld. Ik weet in elk geval dat de consumentenbond geen uitgebreide tests op duurzaamheid doet. dat leidde ertoe dan machines als de whirlpool denver 1600 en edy w212(dat was dus een edy die bij indesit vandan kwam) tot beste koop werden uitgeroepen terwijl die machines het vaak maar 2,5 jaar uithielden zonder lagerprogbleemn of knoppen die eraf vielen. Er waren vroeger veel winkels die beko getest wilde hebben maar de cnsumentenbond wilde volgens hen een gratis machine ehbben terwijl beko geen gratis testexemplaren beschikbaar wilde steleln. wat de rede is dat merken als everglades niet getest worden, geen idee. mogeljik wil de consumentenbond alleen merken testen die al een groot marktaandeel hebben. dat vind ik wat korm want daarmee komen mensen nooit achter nieuwe opties maar de consumentenbond geeft op dergeljiek vragen ook nooit antworod dus ik kan daar weinig over zeggen.
IK push het merk everglades niet. Wat ik doe is mensen advies geven op bais van de beste prijs-kwaliteitverhouding. Ik ga dus niet, omdat ik dan maar meer mekren noem, ook een whirlpoop of candy adviseren uit dezelfde prijsklasse, want ik wil alelen het beste adviseren qua prijs/kwaliteitverhouding.
In het budget-segment zijn er een paar goede opties:
1. sharp: degelijke zware machines die lang meegan. Maar, zelden op voorraad bij mediamrkt en de winkels die het wel hebben zoals Handel bij Van andel bezorgen enkel tot over de drempel. Ik zou dus tegen de topicstarter van dit topic wel kunne zeggen: neem een mooei zwaargebouwde sharp, hij wordt bij je ein de gang neergezet en je mag hem zelf naar zodler tillen, maar dat wil niemand. darnaast wilde deze topicstarter specifiek 5 jaar garantie en dat heeft sharp niet.
2. chiq: chiq maakt goede machines maar chiq zelf biedt ook geen gratis aansluitservice. momentele heeft bol.com 1 10kg model zelf in voorraad en zei bieden die service wel daarom noem ik dit merk momenteel wel, en deed ik dat ook in dit topic.
3. frilec. dat kon in dit topic niet want topicstarter keek naar 2 machiens van 9kg en frilec heeft enkel 8kg en 7kg en enkle het 8kg model is momentele leverbaar via bol, het 7kg model heeft dus weer geen aansluitservice.
Ik het zelfs maxxy nog kunnen noemen(net als sharp door vestel gemaakt en wel met aansluitservice) maar die is mar 10 euro goedkoper dan everglades en heeft maar 2 jaar garnatie en dat wilde ts niet. en zo is er in heel veel topics rede om everglades wel te noemen en sharp bijvoorbeled niet. bijvoorbeled omdat mensen een onbekend merk enkel willen overwegen als er een behoorljike zekerheid tegenover staat. en vaak genoeg noem ik wel 3 opties.
Ik denk dat het als pushen overkomt omdat er maar een paar budgetmekren zijn met a-merk kwaliteit. want dat is ook een punt: mensen hebben soms gwoon slechte ervaring met een goedkope machine omdat er zat goedkope merken zijn met matige kwaliteit.
wat ik doe is het bestuderen en de krenten uit de pap zoeken, ene mensen daarop attenderen. dat niemadn anders hier dat weet komt omdat er niet heel veel witgoed-hobbyisten meer actief zijn in het witgoed topic, vroeger waren dat er veel meer. en zoals een mede-tweaker in een ander topic denk ik terecht opmerkte; de meeste regelmatige deelnemers aan de tweakers community zijn redeljik rijk, en niet zo geinteresseerd in goedkope producten. dus zoeken ze ook niet uit hoe goed of slecht die zijn en houden ze het gewoon bij goedkoop si duurkoop zoals de meeste mensen doen.
ik vind het oprecht jammer dat ik, enkele omdat ik iets doe wat de meeste mesnen neit doen, zich verdiepen in het vindene van de producten met de beste kwalitiet tegen een scherpe prijs, vaak op onbegrip stuit omdat mensen zoeken naar iets wat iedereen vindt in plats van ies wat 1 persoon heeft uigezocht. Maar vaak zijn het juist de onbekendere merken die geen geld in reclame steken die het meeste besteden aan kwaliteit, darom weet bijna niemand het.
ik push dus niets, ik verdien er ook niet aan. ik wil mensen iets bieden wat er wele is maar wat veel mensen niet weten: a-merk kwalitiet voor een budgetprijs. en dat is dus niet alleen bij everglades maar ook bij sharp, chiq frilec en maxxy(al komen sharp en maxxy uit dezelfde fabriek)