Samsung Wasmachine kapot, op zoek naar nieuwe

Pagina: 1
Acties:
  • 2.639 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naenee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:14
Hoi allemaal,

Onze Samsung wasmachine (WF1704YSW), gekocht op 8 Oktober 2012 (bij het inmiddels failliete Scheer & Foppen) zit aan het einde van haar leven.

We zijn met zijn 3en thuis (en een hond die verhaart), wassen meestal 1-2x per week een grote was (zo vol dat er vaak met moeite een plekje kan worden gevonden voor de "bol" met wasmiddel).

Op dit moment werkt de wasmachine nog wel, maar ze slaat steeds vaker uit tijdens een programma. Stroom er af en er op en ze gaat verder, maar omdat dit vaker gebeurt zijn we op zoek naar een vervanging.

Ik kom op dit forum tegen dat Samsung Ecobubble machines (zoals deze) tegenwoordig worden afgeraden.

Onze koelkast en droger komen van Coolblue, maar we vinden het geen probleem elders te bestellen als ze de nieuwe wasmachine op haar plek zetten, aan sluiten en de oude meenemen (ze komt op een zolder terecht, de anti-tril pootjes laten we staan). Coolblue heeft ook het voordeel van betalen voor +5 jaar garantie.

De oude machine had een capaciteit van 7kg, de droger die een stuk nieuwer is kan 8kg aan, dus we denken aan minimaal een wasmachine met 8kg capaciteit. Ze hoeft niet super stil te zijn omdat ze op zolder staat en we niet wassen als iemand een verdieping lager probeert te slapen.

We denken op dit moment aan de volgende:

Everglades EVWM91401AW (we zagen posts op dit forum die er naar verwezen, niet 100+ euro extra betalen voor 5 jaar garantie is toch fijn, maar we hebben geen ervaring met bol.com levering van witgoed).

Bosch WGG14408NL (kennen het merk van naam, verder niet).

Samsung WW90TA049AE (we zijn Samsung gewend, maar mogelijk is dat tegenwoordig niet meer zo slim).

Ons budget zit ergens tot aan de 700 euro (Coolblue zou er 800+ van maken met garantie e.d.). Goedkoper mag natuurlijk. We hoeven geen features zoals koppeling met smartphone, hoe minder elektronica, hoe minder snel het kapot kan gaan.

We verwachten niet dat een nieuwe wasmachine 10+ jaar mee gaat, maar dat mag natuurlijk wel.

Dank alvast voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:02
Toevallig Bosch WGG14408NL besteld en laten plaatsen hier vorige week. Trommel van 9kg en is ontzettend stil! Vrouw des huize is er zeer blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
er zijn in de afgelopen tijd zo'n 15-20 mensen geweest die na mijn advies een evergaldes apparaat(wasmachine of droger en 1 was-droogcombinatie) hebben gekocht en niemand had klachten.
Het is een stille machine met 72db, je hebt een stoomfunctie wat ik zelf wel een fijne optie vindt voor lakens en handdoekenwas(dat heet dan de anti-alergische was).
Inderdaad 5 jaar volledige garantie.
bol.com werkt met dynalogic. Mijn ervaring is dat aansluiten goed gaat, als je er maar wel bij blijft en oplet dat ze echt alels doen. er moeten 4 transportbouten uitkomen, en zorg dat ze de pootjes goed waterpas zetten(controleer dat ook gewoon even door er aan te duwen/trekken omt e zien of hij niet wankelt), maar darin is bol geen uitzondering die controle zou ik bij alle bezorgdiensten uitvoeren. ze nemen de oude machine netjes voor je mee.
van mensen die voor ze de everglades kochten een bosch/siemens hadden begrijp ik dat het wasesultaat van de everglades even geod is, dus ik zie in jouw geval niet echt een meerwaarde voor de bosch war je de 5 jaar garantie moet bijkopen.
Voor het geval je voor een goedkopere optie 5 jaar garnaite zou willen opgeven: kijk dan ook nog eens naar de chiq wasmachine op bol.com met een vulgewicht van 10kg. let op, je moet degene hebben die 388 euro kost want die wordt door bol.com zlef geleverd en aangesloten, die andere worden door chiq geleverd en meestal niet aangesloten en op verdieping gebracht. De chiq heeft dus 10kg vulgewicht, wordt volgens een australische site voor monteurs gemaakt voor een levensduur van 12 jaar. de wastijden van de chiq zijn iets korter dan van de everglades, hij maakt iets meer geluid mar dat maakt op zolder dus niet uit gafje aan.
Ik zou dus tussen die 2 kiezen de everglades met 5 jaar zekerheid door 5 jaar garantie, of de chiq die ongeveer 80 euro goedkoepr is en er wat korter over doet maar waar je dus geen 5 jaar garantie bij hebt. Het zijn beide goede machines. de chiq is ook al door iemadn op tweakers besteld in vervaning van een samsung en deze persoon was erg tevreden over zijn chiq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zentyth1
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-05 11:41
ik zou voor duitse kwaliteit kiezen, zelf had ik een everlades besteld maar na de stormvloed van recente kwaiteitsissues ingeruild voor een bosch 4 serie.

5 jaar garantie zegt mij niet zoveel, het gaat erom hoe wordt er met garantie omgegaan? Everglades zit een heel klein monteurbedrijf achter, dit ook slecht bereikbaar lijken te zijn. dan liever 2 jaar betrouwbare garantie van een groot bedrijf, en de verwachting van kwaliteit. Zelf gekeken naar deze 2 machines, zijn om het even verwacht ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hp1YJUWGju_Iy_4nVJ2LlzOhe0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t9e8lpDynff18Y6oU6hax45t.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Zentyth1 op 19-01-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:33
dicksterk schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:00:
er zijn in de afgelopen tijd zo'n 15-20 mensen geweest die na mijn advies een evergaldes apparaat(wasmachine of droger en 1 was-droogcombinatie) hebben gekocht en niemand had klachten.
Ik ben hier heel benieuwd naar. Wie zijn deze Tweakers? En waar je heb hier die positieve feedback gelezen?

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zentyth1
Waar het design in elkaar is gezet is IMO van ondergeschikt belang, de techniek is ontworpen in duitsland. Mijn iphone is ook in elkaar gezet in China, maar zeer degelijk ontworpen, dat is een drogreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:07
Onlangs via Bemmel & Kroon de Bosch WGG04407NL besteld, 9kg trommel, superstil ook tijdens het centrifugeren. Was ter vervanging van een oude Samsung Ecobubble die exact dezelfde klachten als TS aangaf.

Tot nu toe geen moment spijt gehad van deze keuze, draait echter pas een ruime maand dus kan nog niets over een mogelijke levensduur zeggen.

Op dit moment ben je voor de wasmachine plus 5 jaar garantie, neerzetten en aansluiten totaal € 732,95 kwijt. Levering ging via Dynalogic, moet je er wel even goed bij blijven want dit zijn ingehuurde ZZP'ers. Zij kregen de nieuwe waterslang niet aangesloten en dachten dat dit niet paste (paste gewoon..) en toen ik vroeg naar de transportbeveiliging achterin zeiden zij dat dit moest blijven zitten. Ik heb ze toen maar de deur uit gelaten en zelf, conform handleiding, de transportbouten eruit gedraaid.

[ Voor 45% gewijzigd door Slappyjoez op 19-01-2024 13:01 ]

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naenee
Ok, dank zover voor jullie reacties.

@dicksterk Ok, de everglades zal ik in het lijstje houden, Chiq ken ik niet, maar meer garantie vind ik wel belangrijk bij mijn keuze, dus dat wordt 'm niet.

@Slappyjoez, goed te horen dat het een bekend issue is, dat helpt bij de onderbouwing dat een nieuwe echt nodig is.

Samsung haal ik van het lijstje af, teveel negatieve reacties overal.

De Bosch laat ik voor nu nog even staan, al is het wel een enorm verschil in prijs:

Coolblue Bosch: 843,-, 5 jaar garantie, zonder eigen risico (dit klinkt wel uitgebreider dan fabrieksgarantie?), inclusief plaatsen, koppelen, oude mee.
Bol.com Everglades: 469,-, 5 jaar garantie, inclusief plaatsen, koppelen, oude meenemen.

Als ik alleen kijk naar de hardware/wasmachines en de goedkoopste prijzen pak (pricewatch), dan zit er 150 euro verschil tussen de Bosch en de Everglades.

Verschil in winkel, services zou dus bijna 400 euro waard moeten zijn als ik deze 2 vergelijk.
Dat is wel een beetje gek.

[ Voor 16% gewijzigd door naenee op 19-01-2024 13:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:07
Lees voor de grap eens dit door: het meest betrouwbare wasmachinemerk waarbij ik gefilterd heb op het keyword 'everglades'. Vooral veel negativiteit van gebruikers en @dicksterk is volgens mij de enige die zich met enige regelmaat hard maakt om Everglades aan te prijzen. Ik zou persoonlijk gewoon kiezen voor een gevestigde naam waarbij er geen gek smaakje zit aan de service van de fabrikant.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bosch en Siemens zijn exact de zelfde apparaten. Voor AEG en een ander merk (weet even niet welke) geldt dat ook zo.

Doe jezelf een lol, ga naar een lokale witgoedboer en laat je daar adviseren. Bij voorkeur eentje die al jaren niks anders doet dan witgoed. En bij vorkeur een eigen reparatiedienst heeft. Scheelt je een hoop kopzorgen.

Bij die lokale boeren kun je van Siemens ook vaak de EkstraKlasse machines krijgen (exacte term Bosch mij even onbekend). Dat zijn de net wat sterkere machines, gaan gewoon langer mee, meer garantie, schrijven minder af etc.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naenee
@The Eagle lokale witgoedboer zit hier niet echt, alleen reparatie bedrijfjes, maar dank voor het advies iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb vorig jaar een Everglades gekocht. Kleine tegenvaller: het 7 kg model is minder diep dan normaal, waardoor de wasdroger er niet meer op past.
De reden om deze te kiezen was de 5 jaar garantie, en borstelloze motor.

De reden om geen Bosch meer te kiezen, is de ervaring met de vorige: direct na aankoop kwam er water uit, de slang aan de voorkant zat los. Ik heb meerdere keren het manchet vervangen, een keer of 6-8 de koolborstels, een keer de pomp (niet omdat-ie kapot was maar omdat het schoepenradje niet meer vast zat op de as), en een keer een lager in de motor. Al met al heb ik hem 10-12 keer open gehad, en met name koolborstels vervangen werd ik steeds beter in. Maar juist van Bosch had ik niet zo veel problemen verwacht. Al met al heeft-ie het wel een jaar of 11 uitgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:30
The Eagle schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:23:
Bosch en Siemens zijn exact de zelfde apparaten. Voor AEG en een ander merk (weet even niet welke) geldt dat ook zo.

Doe jezelf een lol, ga naar een lokale witgoedboer en laat je daar adviseren. Bij voorkeur eentje die al jaren niks anders doet dan witgoed. En bij vorkeur een eigen reparatiedienst heeft. Scheelt je een hoop kopzorgen.

Bij die lokale boeren kun je van Siemens ook vaak de EkstraKlasse machines krijgen (exacte term Bosch mij even onbekend). Dat zijn de net wat sterkere machines, gaan gewoon langer mee, meer garantie, schrijven minder af etc.
AEG is onderdeel van electrolux.
Valt zanussi ook onder.
Wordt ook OEM geleverd aan IKEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:07
Niemand weet hoe een Everglades of Chiq zich op de lange termijn houdt. Chinezen staan nou niet bekend om hun kwaliteit, goede R&D of doordachte technische design.

Witgoedprijzen schommelen nog al, daarnaast zijn er legio modelnummers wat het kiezen voor een leek niet makkelijk maakt.

Een no nonsens Bosch of Siemens middenklasse, 6 serie/ IQ500, is een solide keuze. Kwalitatief de beste wasmachines met een gesealde trommel betreft prijs-kwaliteitverhouding.

Goed onderhoud is het belangrijkste. Dit wil zeggen; regelmatig trommelreinigingsprogramma draaien, zuinig zijn met wasmiddel (waarbij helft van aanbevolen hoeveelheid volstaat) en de wasmachine niet volproppen maar max voor 3/4. Hiermee hou je de wasmachine en je kleding in goede staat.

Momenteel is de door jouw genoemde Bosch WGG14408NL bij Coolblue het interessants (ik kom uit op een bedrag van 813 euro met verlengde garantie en plaatsing), bijkomend voordeel is dat dit model over Aquastop beschikt. Hierdoor is de onderkant van de wasmachine dicht, stiller en meer zekerheid wanneer het op de zolder wordt geplaatst.

Je hebt geen verlengde garantie nodig. In de regel komen de meeste gebreken/ design flaws binnen 6 tot 12 maanden aan het licht. Daarnaast heb je wettelijk recht op een goed werkend product, een wasmachine van 600+ euro dient minimaal 7 jaar mee te gaan hierbij is de verkoper aansprakelijk en moet een eventuele mankement binnen deze periode kosteloos worden verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
RemcoDelft schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:31:
Ik heb vorig jaar een Everglades gekocht. Kleine tegenvaller: het 7 kg model is minder diep dan normaal, waardoor de wasdroger er niet meer op past.
De reden om deze te kiezen was de 5 jaar garantie, en borstelloze motor.

De reden om geen Bosch meer te kiezen, is de ervaring met de vorige: direct na aankoop kwam er water uit, de slang aan de voorkant zat los. Ik heb meerdere keren het manchet vervangen, een keer of 6-8 de koolborstels, een keer de pomp (niet omdat-ie kapot was maar omdat het schoepenradje niet meer vast zat op de as), en een keer een lager in de motor. Al met al heb ik hem 10-12 keer open gehad, en met name koolborstels vervangen werd ik steeds beter in. Maar juist van Bosch had ik niet zo veel problemen verwacht. Al met al heeft-ie het wel een jaar of 11 uitgehouden.
IK heb het toen nog voor je nagevraagd bij everglades, maar volgens hen kan je een universeel tussenstuk plaatsen op de wasmachine(ok op het 7kg model). die kan je vaak op 2 manieren monteren, enkle met een veer, of ook met schroefjes vastzetten in het bovenblad. die tussenstukken zijn de standarddiepte en steeekt dan dus uit naar achteren over de rand van de machine waardoor je de droger erop kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naenee
Hoi @Freshouttheoven, dank voor de uitgebreide reactie. Kan ik ergens dat zwart op wit vinden, ivm 7+ jaar garantie op een wasmachine? Op lange termijn zijn die kosten geen probleem en het is ook wel wat waard om niet te hoeven 'zeuren' bij Coolblue als er wat mis is, ipv beroepen op waar ik wettelijk recht op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Slappyjoez schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:11:
Lees voor de grap eens dit door: het meest betrouwbare wasmachinemerk waarbij ik gefilterd heb op het keyword 'everglades'. Vooral veel negativiteit van gebruikers en @dicksterk is volgens mij de enige die zich met enige regelmaat hard maakt om Everglades aan te prijzen. Ik zou persoonlijk gewoon kiezen voor een gevestigde naam waarbij er geen gek smaakje zit aan de service van de fabrikant.
In dat topic komen geen gebruikerservaringen van tweakes voor. 1 gebruiker heeft het toestel ongebruikt teruggestuurd naar aanleiding van een aantal negatieve reviews op bol.com en over de interpratatie van die reviews ontstond discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:48:
[...]

Ik ben hier heel benieuwd naar. Wie zijn deze Tweakers? En waar je heb hier die positieve feedback gelezen?
Daar staan er verspreid door de topics hier enkel van online, mar de meesten heb ik via pb behad. Sinds augustus krijg ik regelmatig pbs van mesne die een nieuwe wasmachine zoeken zonder daar een topic voor aan te maken, dus die reviews zijn niet gepubliceerd op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
naenee schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:05:
Ok, dank zover voor jullie reacties.

@dicksterk Ok, de everglades zal ik in het lijstje houden, Chiq ken ik niet, maar meer garantie vind ik wel belangrijk bij mijn keuze, dus dat wordt 'm niet.

@Slappyjoez, goed te horen dat het een bekend issue is, dat helpt bij de onderbouwing dat een nieuwe echt nodig is.

Samsung haal ik van het lijstje af, teveel negatieve reacties overal.

De Bosch laat ik voor nu nog even staan, al is het wel een enorm verschil in prijs:

Coolblue Bosch: 843,-, 5 jaar garantie, zonder eigen risico (dit klinkt wel uitgebreider dan fabrieksgarantie?), inclusief plaatsen, koppelen, oude mee.
Bol.com Everglades: 469,-, 5 jaar garantie, inclusief plaatsen, koppelen, oude meenemen.

Als ik alleen kijk naar de hardware/wasmachines en de goedkoopste prijzen pak (pricewatch), dan zit er 150 euro verschil tussen de Bosch en de Everglades.

Verschil in winkel, services zou dus bijna 400 euro waard moeten zijn als ik deze 2 vergelijk.
Dat is wel een beetje gek.
toon volledige bericht
Ik weet niet via welke partij coolblue zijn verlengde garanite verstrekt maar in feite is zo'n garanite een soort verzekering die je koopt/afsluit. Ik weet dus niet of geen eigen risico betekent: je hebt garantie op alles, ook op gebruikersfoutne dus je loopt geen enkle risico. of: je krijgt bij toegekende garanite geen eigen bijdrage(dus geen eigen risico zoals je dat bijd e zorgverzekering betaald). Je zou dus eigenlijk de voorwaarden moeten doorlezen die bij die extra garantie horen om te weten wat er precies onder valt of niet. Ik weet bijvoorbeeld dat bij Everglades een manchet die scheurt vaak als gebruikersfout wordt gezien(omdat dit meestal komt door ritsen of kleding die tussen de duer is terecht gekomen). je zou in de garantievoorwaaren van de verlengde garantie moeten nakijken of gebruiekrsfoutne wel of niet gedekt worden.
Maar dan nog blijft een bosch met aanvullende garantie bijna het dubbele van een everglades in prijs.
Everglades wordt gemaakt door hisense, waar bijvoorbeled ook asko onder valt.
Bosch heeft naar mijn mening een behoorlijk hoge prijs door naamsbekendheid. die externe garantie die je bij coolblue koopt is een soort verzekering. Gaat jouw machine dus binenn 5jaar kapot dan dragt die verzekeraar de kosten, niet bosch. Everglades heeft zelf zodanig veel vertrouwen in hun producten dat ze je zelf 5 jaar garantie aanbieden, zij draine er dus zlef voor op als veel van hun macines binnen die tijd stuk zouden gaan, wat inhoudt dat bij hun de noodzaak om kwalitiet te blijven leveren een stuk hoger is want anders krijgen ze daar zelf de rekening voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:16
@dicksterk was jij niet degene die altijd het goedkoopste zocht zoals een was/droger combinatie? Je naam komt me bekend voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Freshouttheoven schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:00:
Niemand weet hoe een Everglades of Chiq zich op de lange termijn houdt. Chinezen staan nou niet bekend om hun kwaliteit, goede R&D of doordachte technische design.

Witgoedprijzen schommelen nog al, daarnaast zijn er legio modelnummers wat het kiezen voor een leek niet makkelijk maakt.

Een no nonsens Bosch of Siemens middenklasse, 6 serie/ IQ500, is een solide keuze. Kwalitatief de beste wasmachines met een gesealde trommel betreft prijs-kwaliteitverhouding.

Goed onderhoud is het belangrijkste. Dit wil zeggen; regelmatig trommelreinigingsprogramma draaien, zuinig zijn met wasmiddel (waarbij helft van aanbevolen hoeveelheid volstaat) en de wasmachine niet volproppen maar max voor 3/4. Hiermee hou je de wasmachine en je kleding in goede staat.

Momenteel is de door jouw genoemde Bosch WGG14408NL bij Coolblue het interessants (ik kom uit op een bedrag van 813 euro met verlengde garantie en plaatsing), bijkomend voordeel is dat dit model over Aquastop beschikt. Hierdoor is de onderkant van de wasmachine dicht, stiller en meer zekerheid wanneer het op de zolder wordt geplaatst.

Je hebt geen verlengde garantie nodig. In de regel komen de meeste gebreken/ design flaws binnen 6 tot 12 maanden aan het licht. Daarnaast heb je wettelijk recht op een goed werkend product, een wasmachine van 600+ euro dient minimaal 7 jaar mee te gaan hierbij is de verkoper aansprakelijk en moet een eventuele mankement binnen deze periode kosteloos worden verholpen.
toon volledige bericht
Als je dat argument aanhoudt, dat nu nog geen everglades/hisense machiens beschikbar zijn met een hoge leeftijd zodat we kunnen weten hoe lang ze meegaan, dan zou daarmee elk nieuw merk ten dode opgeschreven zijn. want mensen zouden het pas moeten kopen nadat bewezen is wat de levensduur is, wat dus zou betekenen dat een nieuwkomer 15 jaar moet wachtne op klanten. tegelijk kan daardoor de levensduur nooit bewezen worden want niemadn zou het moeten kopen.
Er zijn best een hoop kleinere lokale witgoedbedrijven die evergaldes of edy(identiek hetzlefde) verkopen. expert bijvoorbeeld en paulissen witgoed. dus er zijn blijkbaar wel wat kleinere vakspecialisten die het wel zien zitten met dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Arjantje72 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:55:
@dicksterk was jij niet degene die altijd het goedkoopste zocht zoals een was/droger combinatie? Je naam komt me bekend voor :)
Klopt ik heb zelf een was-droogcombinatie. deels uit gemakzucht deels omdat het bij ons ook wel heel lastig is een wasmachine en droger achter elkaar. in dit huurhuis is een soort trekschakelaar gemonteerd maar daarop zijn 2 stopcontacten aangesloten. in de ene stand werkt het linkerstopcontacct in de andere stand het rechter. maar die schakelaar zit wel net zo gemonteerd dat een droger die op e wasmachine staat daar precies voor staat waardoor je er niet goed meer bij kan.
Maar absoluut 2 losse apparaten zijn beter. en ik zoek inderdaad graag de beste prijs/kwaliteitverhouding. Maar in het topic over was-droogcombinaties wat ik had gestart bleek dat er bij elk merk (van beko tot miele) exact dezelfde ervaringen opdoken, binnen een jaar of 2 dichtgeslipt met pluizen en dan moest de machine worden schoongemaakt dus helaas is dat gewoon iets van was-droogcombinaties in het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:07
naenee schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:40:
Hoi @Freshouttheoven, dank voor de uitgebreide reactie. Kan ik ergens dat zwart op wit vinden, ivm 7+ jaar garantie op een wasmachine? Op lange termijn zijn die kosten geen probleem en het is ook wel wat waard om niet te hoeven 'zeuren' bij Coolblue als er wat mis is, ipv beroepen op waar ik wettelijk recht op heb.
Graag gedaan.

Staat in de richtlijn van de branchevereniging Techniek Nederland.

Ongeacht het bedrijf waar je koopt, op een aantal uitzonderingen, zal na twee jaar helaas moeilijk doen en moet je gaan 'zeuren'.

Je zult dus tijd en energie moeten steken om je recht te halen. Een goed onderbouwde email (waaronder je verwijst naar de richtlijnen van de branchevereniging) sturen naar het management van Coolblue volstaat. Zij weten namelijk ook dondersgoed hoe de vork aan de steel zit.

De Tweaker die hier dag in dag uit Everglades loopt te adviseren, promoten, pushen kraamt de helft van de tijd klinkklare onzin uit.

Everglades is helemaal geen fabrikant. Het is een Nederlands bedrijf dat o.a. via Hisense private label witgoed afneemt en produceert zelf helemaal niets. Wanneer Everglades morgen besluit om de BV te sluiten of volgend jaar failliet wordt verklaard kan je fluiten naar garantie.

Dat Asko onderdeel van Hisense is doet niets af aan de middelmatige kwaliteit van Hisense wasmachines/ keukenapparatuur. Asko wordt in Slovenië geproduceerd door Gorenje, Hisense en dus ook de private label wasmachines komen uit China.

Bosch/ Siemens staat erom bekend dat onderdelen voor een lange tijd beschikbaar zijn. Dit is niet het geval bij Hisense.

Nu zegt de locatie waar iets geproduceerd wordt niet altijd iets echter is het in dit geval een feit dat Hisense middelmatige witgoed maakt.

Ook het argument van 'Everglades heeft vertrouwen in zijn producten en geeft hierdoor vijf jaar garantie' snijdt geen hout. Je kunt namelijk hetzelfde argument aandragen m.b.t. Bosch/ Siemens, Siemens geeft vijf jaar volledige fabrieksgarantie op de Ekstra Klasse line-up. Dit zijn exact dezelfde wasmachines -gebruiken dezelfde componenten/ onderdelen als de reguliere line-up- en enkel bedoelt voor de vakhandel.

Dat de lokale ondernemer EDY en Everglades verkoopt snijdt ook geen hout, deze verkopen over het algemeen namelijk ook Samsung en laat dat nou net een gedrocht van een merk zijn qua witgoed (je mag van geluk spreken dat jouw Samsung het zo lang heeft uitgehouden)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naenee
Dank jullie allemaal, ik heb net de Bosch WGG14408NL besteld bij Coolblue, met 5 jaar zekerheids garantie (inderdaad een soort verzekering ipv garantie, maar beschermt ook tegen schade door eigen toedoen).

Fijn weekeind allemaal en don't feed the trolls :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Freshouttheoven schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:13:
[...]

Graag gedaan.

Staat in de richtlijn van de branchevereniging Techniek Nederland.

Ongeacht het bedrijf waar je koopt, op een aantal uitzonderingen, zal na twee jaar helaas moeilijk doen en moet je gaan 'zeuren'.

Je zult dus tijd en energie moeten steken om je recht te halen. Een goed onderbouwde email (waaronder je verwijst naar de richtlijnen van de branchevereniging) sturen naar het management van Coolblue volstaat. Zij weten namelijk ook dondersgoed hoe de vork aan de steel zit.

De Tweaker die hier dag in dag uit Everglades loopt te adviseren, promoten, pushen kraamt de helft van de tijd klinkklare onzin uit.

Everglades is helemaal geen fabrikant. Het is een Nederlands bedrijf dat o.a. via Hisense private label witgoed afneemt en produceert zelf helemaal niets. Wanneer Everglades morgen besluit om de BV te sluiten of volgend jaar failliet wordt verklaard kan je fluiten naar garantie.

Dat Asko onderdeel van Hisense is doet niets af aan de middelmatige kwaliteit van Hisense wasmachines/ keukenapparatuur. Asko wordt in Slovenië geproduceerd door Gorenje, Hisense en dus ook de private label wasmachines komen uit China.

Bosch/ Siemens staat erom bekend dat onderdelen voor een lange tijd beschikbaar zijn. Dit is niet het geval bij Hisense.

Nu zegt de locatie waar iets geproduceerd wordt niet altijd iets echter is het in dit geval een feit dat Hisense middelmatige witgoed maakt.

Ook het argument van 'Everglades heeft vertrouwen in zijn producten en geeft hierdoor vijf jaar garantie' snijdt geen hout. Je kunt namelijk hetzelfde argument aandragen m.b.t. Bosch/ Siemens, Siemens geeft vijf jaar volledige fabrieksgarantie op de Ekstra Klasse line-up. Dit zijn exact dezelfde wasmachines -gebruiken dezelfde componenten/ onderdelen als de reguliere line-up- en enkel bedoelt voor de vakhandel.

Dat de lokale ondernemer EDY en Everglades verkoopt snijdt ook geen hout, deze verkopen over het algemeen namelijk ook Samsung en laat dat nou net een gedrocht van een merk zijn qua witgoed (je mag van geluk spreken dat jouw Samsung het zo lang heeft uitgehouden)...
toon volledige bericht
dit topic is feitelijk al voorbij. maar 1 ding wil ik nogsteeds weten: verkoop jij zelf bosch? want in dat geval zou eht wel eerlijker zijn als je dat erbij zet. ik veriden namelijk niets met mijn advies, maar jij komt nu met heel velel dingen die je enkle kan weten als je er of net zoveel over leest als ik, of als je zelf verkoopt. dus, verkoop jij zelf bosch?
overigens worden hisense machines al een tijdje ook in slovenie gemaakt, veel makkleijker voor de verspreiding in europa dan ze helemal uit china te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
Ik denk niet dat bosch zit te wachten op een verstrooide tweaker die een machientje of 10 opduwt , gezien hun jaaromzet van 88 miljard, (9 procent van het nederlandse BBP) 😀 dat zou hun omzet met minder dan 0,00000* procent verhogen.

Bij het bedrijf achter everglades denk ik dat dit eerder een paar procent gaat zijn 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Zentyth1 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:05:
Ik denk niet dat bosch zit te wachten op een verstrooide tweaker die een machientje of 10 opduwt , gezien hun jaaromzet van 88 miljard, (9 procent van het nederlandse BBP) 😀 dat zou hun omzet met minder dan 0,00000* procent verhogen.

Bij het bedrijf achter everglades denk ik dat dit eerder een paar procent gaat zijn 😉
Bosch zelf doet dat ook niet. Het viel me gewoon op dat ik al meerdere keren had gevraagd of deze persoon verkoper is bij bosch, naar aanleiding van zijn stellige reacties over everglades en dat hij nooit heeft gezegd van niet of van wel.
Ik kom dit fenomeen ook tegen in het matrassentopic waar ik ook vaak advies geef. het gaat er dan niet zozeer om dat mensen specifiek bij diegene kopen, maar meer dat mensen in elk geval niet kopen wat ik adviseer.
Want wat in dit topic is gebeurd, mede doordat jij anaggaf dat je na het lezen van slechte reviews je everglades hebt afbesteld, kan omgekeerd ook gebeuren. stel dat jij die reviews niett had gelezen en je everglades gewoon was gaan gebruiken dan had je nu mogelijk een positeif verhaal verteld, of nog negatiever als je eigen ervaring slecht was geweest.
Maar de rede voor een verkoper om negatief te reageren kan zijn omdat bij bijna iedereen het gevoel goedkoop is duurkoop ergens aanwezig is. dus een beroep doen op dat gevoel zorgt ervoor dat er niet teveel mensen erachter zouden kunnen komen dat goedkoep producten vaak ook best goed werken.
Want vaak werken dingen ook verder door. Mogelijk vertel jij op een verjaardag dat je bijna een everglades had gekocht maar dat je gelukkig nog net op tijd ontdekte dat er slechte reviews waren zodat je nu tenminste een betrouwbare bosch hebt. Mensen op die verjaardag die in de komende maandden een nieuwe machinendoig hebben herinneren zich je verhaal als ze evergaldes zien staan en denken: o nee, otch maar bosch. Had jij de everglades gehouden en die reviews nooit gezien dan had je op die verjaardag verteld hoe goed je everglades bevalt, en hadden die mensen mogelijk door jouw ppositieve ervaring ook een everglades gekocht.
en zo kan je nog vele verder denken: als jij een goedkope wasmachine ehbt die goed bevalt zal je misschine ook denken: waarom een dure koelkast, ik neem er 1 van hetzlefde merk als de wasmachine of iets net zo goedkoops. en zo kan 1 keuze van 1 persoon uiteindelijk best wat involeod hebben op de verkoopcijfers van een bedrijf. en de keuze van 100 mesne nog veel meer. Voor ieamdn die bosch verkoopt is het veel voordeliger als er, wanner iemand everglades googled, topcis zoaals deze omhoog komen dan voroal veel lovende topics, of topics waarin iemadn uiteindelijk een everglades kocht. het gaat dus feitelijk niet om die ene aankoop, mar om iets veel breders.
google maar eens op de negativiteitsbias. dat is (1 van de) rede(nen) waarom jij eerst op basis van mijn positieve reactie een everglades bestelde, maar hem daarna nadat je op negatieve ervaringen werd gewezen weer inruilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
Ik zie je argument maar we gaan er niet uitkomen. Jouw belangrijkste argument is steeds dat je 5 jaar onbezorgd kan wassen met deze machine want 5 jaar garantie. Dit is echter een hele kleine partij die dus gewoon whitelabel hisense verkoopt. Niet eens een aangepast product, hoelang dit everglades (wat niet eens een kvk inschrijving heeft maar weer een branding is van een ander bedrijf weet niemand). De geweldige everglades is gewoon een chinese machine, over 5 jaar kunnen we nog eens terugkijken naar hoe het afgelopen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Zentyth1 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:07:
Ik zie je argument maar we gaan er niet uitkomen. Jouw belangrijkste argument is steeds dat je 5 jaar onbezorgd kan wassen met deze machine want 5 jaar garantie. Dit is echter een hele kleine partij die dus gewoon whitelabel hisense verkoopt. Niet eens een aangepast product, hoelang dit everglades (wat niet eens een kvk inschrijving heeft maar weer een branding is van een ander bedrijf weet niemand). De geweldige everglades is gewoon een chinese machine, over 5 jaar kunnen we nog eens terugkijken naar hoe het afgelopen is
Het merk everglades bestaat al 20 jaaar en het bedrijf erachter Elbeka electro bv ook. We hebben het hier dus niet over een spelertje dat vorig jar is opgericht om even snel wat machines te verkopen en volgend jaar weer te verdwijnen. dt soort spelers bestan absoluut en dan ahdd je volkomen geljik gehad, dan zegt 5 jaar garantie niks. maar voor een bedrijf wat er al 20 jaar is, ja alles kan failliet natuurlijk bcc is ook weg v&d ook maar dan kan je bijna nks meer kopen.
en dan nog: dan kan je 2 dingen doen: een kleine speler ddie zijn nek uitsteekt om goede kwalitiet met een goede garnaite voor een scherpe prijs aan te bieden een beetje support geven, of veilig bij een supergrootmacht kopen dus rustig wacht tot de kleintje weg zijn of ze overnemet en zijn prijzen dan weer eens wat opvoert. Als mensen te veel op safe spelen verpesten we onze eigen markt doordat juist de grootste spelers darop inspelen en rusitg blijben proberen heo lang het op te rekken is om de prijzen te verhogen.
Hisense komt uit china ja, maar wat is er mis met chinese producten? xiami komt ook uit china daar hebben tochc heel wat tweakers een telefoon van.
Er is in de witgoedmarkt altijd een trend. er zijn een paar heel vaste factoren die er al bijan altijd geweest zijn: bosch/siemens en miele. verder zijn er veel spelers die zijn samengevoegd, indesit ging naar whirlpool, aeg is electrolux samen met zanussi enzovoort. en altijd zijn er nieuwkomers die zich proberen te bewijzen, juist eerst met hele goede kwalitiet om te overtuigen. Zo was beko in het begin vooral bij wehkam en wat lokale witgoedwinkels te krijgen,, omdat die de kwaliteit ervan zagen. De gemiddelde nederlander had zoeits van gemakt in Turkije, laat maar mar toch gingen steeds meer mensen langzaam maar zeker beko kopen. Toen werd het heel groot en bekend, en daarmee vloog de prijs omhoog en de kwaliteit omlaag.
Haier was nooit veel soeps, en kocht candy wat ook niet veel voorstelde dus dat fenomeen blijft wat het is. Maar hisense is heir pas heel kort, en probeert juist binnen te komen via de lokae witogedwinkels. Tegelijk hebben ze een whitelabel-optie opgezet waar bijvoorbeeld everglades en edy gebruik van maken maar ook sinds een jaar of 2 misschien 3 Koenic van mediamarkt(die kochten eerst bij bosch/siemens in maar nu dus bij hisense). En ja het is een redelijk nieuw merk dus er gaat weleens wat fout, maar overall zijn ze echt niet slecht daarom zie je juist hisense bij lokale witgoedwinkels, vaak ook winkels die juist samsung hebben laten vallen vanwege de matige kwaliteit.
Ik ben toch echt van menign dat juist de kleinere spelers er veel meer belang bij hebben goede ekwaliteit te leveren. Als miele een flutmodle uitbrengt nemen ze het van de markt en dat kost ze verder wat geld maar dat overleven ze wel. Als everglades een reeks op de markt brengt die structureel geen 5 jaar volhoudt dan zijn ze ter ziele, dat zullen ze dus niet graag doen. Als ze hadden getwijfeld aan de kwalitiet hadden ze wel op safe gespeeld en gewoon 24 manden garantie geboden zoals bijna iedereen doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 20:54
dicksterk schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:36:
[...]

Het merk everglades bestaat al 20 jaaar en het bedrijf erachter Elbeka electro bv ook.
Er is in de witgoedmarkt altijd een trend. er zijn een paar heel vaste factoren die er al bijan altijd geweest zijn: bosch/siemens en miele. verder zijn er veel spelers die zijn samengevoegd, indesit ging naar whirlpool, aeg is electrolux samen met zanussi enzovoort. en altijd zijn er nieuwkomers die zich proberen te bewijzen, juist eerst met hele goede kwalitiet om te overtuigen. Zo was beko in het begin vooral bij wehkam en wat lokale witgoedwinkels te krijgen,, omdat die de kwaliteit ervan zagen. De gemiddelde nederlander had zoeits van gemakt in Turkije, laat maar mar toch gingen steeds meer mensen langzaam maar zeker beko kopen. Toen werd het heel groot en bekend, en daarmee vloog de prijs omhoog en de kwaliteit omlaag.
Haier was nooit veel soeps, en kocht candy wat ook niet veel voorstelde dus dat fenomeen blijft wat het is. Maar hisense is heir pas heel kort, en probeert juist binnen te komen via de lokae witogedwinkels. Tegelijk hebben ze een whitelabel-optie opgezet waar bijvoorbeeld everglades en edy gebruik van maken maar ook sinds een jaar of 2 misschien 3 Koenic van mediamarkt(die kochten eerst bij bosch/siemens in maar nu dus bij hisense). En ja het is een redelijk nieuw merk....
Everglades, Edy, White Knight zijn merken in het b of c segment. Waarom zeg ik dat, als het A merken waren dan had de markt dat wel opgemerkt. Laten we eerlijk zijn, kwalitatief zullen het best goede machines zijn. Maar als jij een wasmachine koopt die tijdens het draaien het geluid van een overvliegende F-35 evenaart maakt dat niet meer uit. Kwaliteit ja, in NL comfort ook ja en dat gaat prijstechnisch niet helemaal samen. Dus je betaalt voor een goede machine en doet vervolgens in de nacht geen oog dicht als dat ding draait of mist bepaalde functies (kookwater, woningen etc)

Elbeko is een groothandel waarvan de huidige directeur de Harense Smid deed. We weten hoe het daarmee is afgelopen. Zo te zien op LinkedIn hield hij zich daar al bezig met Everglades, Edy en White Knight. Nou weet ik dat resultaten behaald in het verleden ...... maar het voorspeld niet super veel goeds. Ik hoop wel dat het goed gaat begrijp me niet verkeerd.

Je stelt dat de kleine spelers er goed aan doen om de markt open te breken, helemaal mee eens. Om dan een product op de markt te brengen die veel te lang droogt of stuk gaat https://www.trustpilot.com/review/whiteknightdryers.co.uk of kortom heel lawaaiig is (Edy consumentenbond) dan zet ik daar toch wel mijn vraagtekens bij.

Volgens de consumentenbond en de andere Europese consumenten organisaties komen de merken Miele, Bosch/ Siemens, AEG simpelweg als beste uit de testen. Gemiddeld cijfer een 8 en de hisense/ haier/ beko een 6. Everglades wordt niet genoemd in de test van november 2023. Waarom is dat denk je??

Ook jou continue gepush van het merk Everglades valt heel erg op. Je roemt het merk maar online is er niet heel veel van te vinden wat het opnzijn zachtst gezegd wat obscuur maakt.

Nogmaals het zullen best goede machines zijn en als dat zo is komen ze vanzelf bovendrijven.

Hier op tweakers zit een hele cimmunity die capabel genoeg is om dit uit te zoeken.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
nodri2000 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Everglades, Edy, White Knight zijn merken in het b of c segment. Waarom zeg ik dat, als het A merken waren dan had de markt dat wel opgemerkt. Laten we eerlijk zijn, kwalitatief zullen het best goede machines zijn. Maar als jij een wasmachine koopt die tijdens het draaien het geluid van een overvliegende F-35 evenaart maakt dat niet meer uit. Kwaliteit ja, in NL comfort ook ja en dat gaat prijstechnisch niet helemaal samen. Dus je betaalt voor een goede machine en doet vervolgens in de nacht geen oog dicht als dat ding draait of mist bepaalde functies (kookwater, woningen etc)

Elbeko is een groothandel waarvan de huidige directeur de Harense Smid deed. We weten hoe het daarmee is afgelopen. Zo te zien op LinkedIn hield hij zich daar al bezig met Everglades, Edy en White Knight. Nou weet ik dat resultaten behaald in het verleden ...... maar het voorspeld niet super veel goeds. Ik hoop wel dat het goed gaat begrijp me niet verkeerd.

Je stelt dat de kleine spelers er goed aan doen om de markt open te breken, helemaal mee eens. Om dan een product op de markt te brengen die veel te lang droogt of stuk gaat https://www.trustpilot.com/review/whiteknightdryers.co.uk of kortom heel lawaaiig is (Edy consumentenbond) dan zet ik daar toch wel mijn vraagtekens bij.

Volgens de consumentenbond en de andere Europese consumenten organisaties komen de merken Miele, Bosch/ Siemens, AEG simpelweg als beste uit de testen. Gemiddeld cijfer een 8 en de hisense/ haier/ beko een 6. Everglades wordt niet genoemd in de test van november 2023. Waarom is dat denk je??

Ook jou continue gepush van het merk Everglades valt heel erg op. Je roemt het merk maar online is er niet heel veel van te vinden wat het opnzijn zachtst gezegd wat obscuur maakt.

Nogmaals het zullen best goede machines zijn en als dat zo is komen ze vanzelf bovendrijven.

Hier op tweakers zit een hele cimmunity die capabel genoeg is om dit uit te zoeken.
toon volledige bericht
Even vooraf: ik vind je post heel interessant, juist omdat je een aantal dingen noemt die heel veel mesnen zullen denken, waarmee je post een perfecte afspiegeling is van de markt die je beschrijft. Ik ga proberen een aanal didngen die je zegt te weerleggen maar dat is dus absoluut niet persoonlijk bedoeld.
De markt merkt niet uit zichzelf op of iets een a b of c merk is. Want de gemiddelde koper maakt geen studie van het uitzoeken van een nieuwe wasmachine en zal dus denken dat als op een verkoopsite stat dat iets een a-merk is, of als de verkoper ind e winkel zegt dat iets een a-merk is dat dat zo is. Het beste voorbeeld dat de markt de kwaliteit van een merk niet door heeft is Samsung. Hoeveel discussie ik hier ook losmaak, iedereen die het met me oneens is over everglades is het er wel over eens dat samsung slecht witgoed maakt. Toch wordt het zo goed verkocht dat de meeswte grote witgoedwinkels het merk absoluut niet loslaten. ik zag samsung op een verkoopsite pas nog genoemd als a-merk. Veel mensen vinden die machiens mooi, ze krijgen te hroen dat de kwalitiet goed is en ze kopen het dus. Het ecobuble topic op tweakers loopt al jaren maar nogaltijd is er niets te bespeuren van sterk terugloepnde verkoopresultaten vor samsung witgoed.
Beko is een voorbeeld van het tegenovergestelde. Beko heeft jarenlang in de fase verkeerd om zich te bewijzen. het wordt hier al sinds eind jaren 90 verkocht, en ik geloof pas sinds 2016 werd het breed verkocht door grote spelers als mediamarkt. daarvoor heel af en toe als aanbieding bij bccc, en sturctureel bij wehkamp en wat kelienre witgoed shops en lokale witgoedwinkels. Beko werd door lokale witogedwinkles bijvoorbeld specifiek verkocht ana mensen in de bijstand of in een schuldhulp-traject, omdat het qua kwaliteit een a-merk was, amar de prijs ahd van een gemiddelde indesit/whirlpool. Die mesnne kregen beko als optie omdat ze voor weinig geld dan de kwalitiet hadden van een a-merk. Toch is beko pas bekend geworden na zo'n 15 jaar van langzaam markt opbouwen met mond-op-mond reclame want commercials had beko toen helemala nog miet. toen mediamerkt e.d. ze gingen verkopen heeft beko veel reviews verzameld door acties aan te bieden zoals 50 euro cashback als je een review plaatst op kieskeurig. dat waren dus allemala reviews van mensen die de machine net gebruikten dus vijwel allemaal goede reviews wardoor het merk sterk in de lift kwam. Helaas hebben ze toen ze eenmaal een goede positie hadden de prijzen verhoogd en de kwalitiet verlaagd. Maar wat ik wil zeggen is dus, dat kwalitiet zonder groot marketingbudget en zonder dat de grote winkels het massaal gaan voordragen als goede keuze nisk zegt, dan blijf je jarenlang aan de onderkant van de markt hangen want de markt pikt niets uit zichzelf op.
White knihgt doet heir gelofo ik niets meer in nederland. maar edy en everglades hebben eht nog veel moeilijker. Jij hebt info over edy gevodnen ind e consumentenbond, van waneer was dat artikel? als het van voor eind 2022 was zegt dat namelijk niets over het huidige edy. Edy tot 2007 was onderdeel van een heel ander bedirjf en leverde machines gemaakt door rIndesit. in de tussentijd heeft het merk wat rondgezweefd en bij verschillende leveranciers ingekocht. nu is het dus van Eelbeka maar het levert pas sinds 2022 de machiens van hisense. dus alles wat je erover kan vinden van daarvoor zegt niets over de kwaliteit van nu. Everglades precies zo. het werd al jaren verkcht bij mediamarkt als een soort super budget machine met 1000rpm gemaatk door vestel(vestel maakt best goede machines maar levert ook ultra-budget producten als merken die bestellen). Pas sinds januari 2023 heeft everglades zich geïntroduceerd als kwaliteitsmerk met 5 jaar garantie. dus alle info die je vindt over oudere mahcines zegt niets over nu, want ze kwamen zlefs van een andere fabrikant. dus zlefs als mensen dingen willen uitozkeen, komen ze zonder al die voorkennis nergens want ze weten niet dat een machine uit 2010 niets meer zegt over een machine van nu.
Je geeft aan dat comfort belangrijk is: de everglades machines van u heben een geludisniveau bij centrifugeren van 72db, dat valt in de klasse stil. de gemiddelde wasmachine ook van een duur merk van 10 jaar gelden produceerde zeker 75db dus als mensen een nieuwe everglades kopen zullen ze zeker het gevoel hebben dat ze in comfort vooruit gegaan zijn want ze zijn gewoon netjes stil geworden. bij ons is de badkamer direct naast de slaapkamer en de everglades is de eerste machine waar ik 's anchts doorheen kan slapen die ik heb. hiervoor had k een machine met 77db en darvoor 1 met 79db en daar sliep ik dus niet doorheen, door deze dus wel. Wat jij over dedy hebt gevonden is van vroeger.
de tijd dat elke goedkope machine een simpele herriebak was is allang voorbij. merken als everglades en Chiq hebben een inverter motor, worden zo gemakt dat als ze goed waterpas staan ze vrijwel trillingsvrij zijn en ze hebben ook een stoomfunctie. het is niet meer zo'n simpel 1000rpm ding dat een beetje kan spoelen en centrifugeren. die heb je ook nog wel bij andere mrken,, maar dat zou ik dus nooit adviseren.
Er gaat altijd welens iets faillliet bcc is ook eg, de witgoedmarkt is erg concurrerend. Maar je kan toch moeilijk zeggen: ik koop alelen bij de grootste want die gaat tenminste niet failliet. Dan zal die grote lachend zijn prijzen elk jaar wat opschroeven(wat ze ook doen).
Je moet informaite eigenlijk niet uit reviews halen. Want je weet niets van de reviewer. heeft hij/zij de handleiding wel gelezen, heeft diegen een logische verwachting? er staan bij was-droogcombinaties bijvoorbeled vaak reviews over de lange droogtijd "mijn vorige wasdroger deed er maar een uur over"staat er dan vaak bij. Ja dat klopt want een was-droogcombi is een totaal ander apparaaat, en die doet er 4 uur over om je was te drogen. zelfde geldt voor een warmtepompdroger, die doet er veel langer over dan een condensdroger. en dan nog: hoe oud zijn die reviews, mogeljik gaat het over modeleln van andere fabrikanten. je ziet bijvoorbeeld vaak reviews over loepnde wasmachines. wat er niet bijstaat si dat men is vergeen de machine waterpas te zetten of de transportbouten te verwijderen. Feitelijk zou je enkle nuttige reviews krijgen als witgoedmontuers zonder winkel(dus zonder bleang voor een bepaald merk) de enige mensen waren die reviews schreven. dat is natuurlijk onhaalbaar, maar daardoor krijg je wel vele reviews die heel slehct zijn waar een gebruikersfout de oorzaak is van dat slechte resultaat.
Je stelt een vraag over de consumentenbond. Waarom test de consumentenbond enkle een selecte groep wasmachines? ie vraag speelt al sinds ik me in witoged ging verdipene rond 2006-2007. die vraag speelt ook ind e matrassenbranche, warom komen bepaalde producten goed uit de test die door andere experts als slecht worden beoordeeld. Ik weet in elk geval dat de consumentenbond geen uitgebreide tests op duurzaamheid doet. dat leidde ertoe dan machines als de whirlpool denver 1600 en edy w212(dat was dus een edy die bij indesit vandan kwam) tot beste koop werden uitgeroepen terwijl die machines het vaak maar 2,5 jaar uithielden zonder lagerprogbleemn of knoppen die eraf vielen. Er waren vroeger veel winkels die beko getest wilde hebben maar de cnsumentenbond wilde volgens hen een gratis machine ehbben terwijl beko geen gratis testexemplaren beschikbaar wilde steleln. wat de rede is dat merken als everglades niet getest worden, geen idee. mogeljik wil de consumentenbond alleen merken testen die al een groot marktaandeel hebben. dat vind ik wat korm want daarmee komen mensen nooit achter nieuwe opties maar de consumentenbond geeft op dergeljiek vragen ook nooit antworod dus ik kan daar weinig over zeggen.

IK push het merk everglades niet. Wat ik doe is mensen advies geven op bais van de beste prijs-kwaliteitverhouding. Ik ga dus niet, omdat ik dan maar meer mekren noem, ook een whirlpoop of candy adviseren uit dezelfde prijsklasse, want ik wil alelen het beste adviseren qua prijs/kwaliteitverhouding.
In het budget-segment zijn er een paar goede opties:
1. sharp: degelijke zware machines die lang meegan. Maar, zelden op voorraad bij mediamrkt en de winkels die het wel hebben zoals Handel bij Van andel bezorgen enkel tot over de drempel. Ik zou dus tegen de topicstarter van dit topic wel kunne zeggen: neem een mooei zwaargebouwde sharp, hij wordt bij je ein de gang neergezet en je mag hem zelf naar zodler tillen, maar dat wil niemand. darnaast wilde deze topicstarter specifiek 5 jaar garantie en dat heeft sharp niet.
2. chiq: chiq maakt goede machines maar chiq zelf biedt ook geen gratis aansluitservice. momentele heeft bol.com 1 10kg model zelf in voorraad en zei bieden die service wel daarom noem ik dit merk momenteel wel, en deed ik dat ook in dit topic.
3. frilec. dat kon in dit topic niet want topicstarter keek naar 2 machiens van 9kg en frilec heeft enkel 8kg en 7kg en enkle het 8kg model is momentele leverbaar via bol, het 7kg model heeft dus weer geen aansluitservice.
Ik het zelfs maxxy nog kunnen noemen(net als sharp door vestel gemaakt en wel met aansluitservice) maar die is mar 10 euro goedkoper dan everglades en heeft maar 2 jaar garnatie en dat wilde ts niet. en zo is er in heel veel topics rede om everglades wel te noemen en sharp bijvoorbeled niet. bijvoorbeled omdat mensen een onbekend merk enkel willen overwegen als er een behoorljike zekerheid tegenover staat. en vaak genoeg noem ik wel 3 opties.
Ik denk dat het als pushen overkomt omdat er maar een paar budgetmekren zijn met a-merk kwaliteit. want dat is ook een punt: mensen hebben soms gwoon slechte ervaring met een goedkope machine omdat er zat goedkope merken zijn met matige kwaliteit.
wat ik doe is het bestuderen en de krenten uit de pap zoeken, ene mensen daarop attenderen. dat niemadn anders hier dat weet komt omdat er niet heel veel witgoed-hobbyisten meer actief zijn in het witgoed topic, vroeger waren dat er veel meer. en zoals een mede-tweaker in een ander topic denk ik terecht opmerkte; de meeste regelmatige deelnemers aan de tweakers community zijn redeljik rijk, en niet zo geinteresseerd in goedkope producten. dus zoeken ze ook niet uit hoe goed of slecht die zijn en houden ze het gewoon bij goedkoop si duurkoop zoals de meeste mensen doen.
ik vind het oprecht jammer dat ik, enkele omdat ik iets doe wat de meeste mesnen neit doen, zich verdiepen in het vindene van de producten met de beste kwalitiet tegen een scherpe prijs, vaak op onbegrip stuit omdat mensen zoeken naar iets wat iedereen vindt in plats van ies wat 1 persoon heeft uigezocht. Maar vaak zijn het juist de onbekendere merken die geen geld in reclame steken die het meeste besteden aan kwaliteit, darom weet bijna niemand het.
ik push dus niets, ik verdien er ook niet aan. ik wil mensen iets bieden wat er wele is maar wat veel mensen niet weten: a-merk kwalitiet voor een budgetprijs. en dat is dus niet alleen bij everglades maar ook bij sharp, chiq frilec en maxxy(al komen sharp en maxxy uit dezelfde fabriek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:15

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Steeds dezelfde punten herhalen is geen discussie, maar een monoloog, voegt niets meer toe aan de vraag van TS en daarom een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.