Schoorsteen verwijderen, wat is een realistisch bedrag?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.091 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:10
Hallo, ik wil bij ons jaren 30 huis onze schoorsteen laten verwijderen en de nokvorsten laten renoveren (ivm lekkage).

Nu is het zo dat niet alleen onze schoorsteen verzadigd is/lijkt, maar ook de markt van dakdekkers. De meesten nemen geen nieuw werk meer aan, maar we hebben er nu eentje kunnen vinden die een offerte afgaf.

Nu vraag ik me af of deze bedragen enigszins realistisch zijn, natuurlijk met in het achterhoofd de huidige markt. Ik begrijp dat ik dan meer moet betalen dan "normaal", maar ik wil niet genaaid worden zeg maar.

De offerte die we kregen komt met de volgende bedragen:

- Schoorsteen verwijderen / afvoeren, dakbeschot aanbrengen, tengels en panlatten aanbrengen en dakpannen plaatsen; € 2.200,- excl btw / € 2.662 incl BTW

- Nokvorsten renovatie (opnieuw vastzetten met Flexim): € 800 excl BTW / € 968 incl BTW

Optioneel kunnen ze de schoorsteen ook renoveren ipv verwijderen: Schoorsteen uithakken en opnieuw invoegen € 1.400 excl BTW / € 1.694 inc BTW.

Verder zijn deze bedragen inclusief alles wat je mag verwachten: Offerte bedrag is inclusief arbeidslonen, valbeveiliging, ladder en steiger materialen, kraan/lift kosten, stortkosten en eventueel overig benodigd klein materiaal, tenzij anders vermeld.
Op geleverde werkzaamheden geven wij 10 jaar garantie.

Wat vinden jullie van bovenstaande bedragen, zijn die enigszins realistisch?

bvd Olaf

[ Voor 12% gewijzigd door olafmol op 19-01-2024 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:37

Roozzz

Plus ultra

Ik weet het bedrag niet exact meer maar vorig jaar hebben wij door DSP een schoorsteen laten verwijderen voor ~650 oid.

Ik vind het dus wel aan de prijs. Ik heb geen referentie voor andere posten.

(Waarom DSP? Zij reageerden... én snel en konden een week later uitvoeren. Keurig gedaan, dik tevreden)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-04 21:47
Het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe groot de schoorsteen is. Van de zomer hier ook de schoorsteen laten verwijderen. Ik denk zeker 2,5 meter hoog x 80 cm ongeveer. Daar zijn ze een dag mee bezig geweest met 2 man.
Dan moet je ook nog een container hebben, misschien een stortkoker, steiger etc.
Alles afwerken is ook nog aardig wat werk.

Wij waren minder kwijt omdat het onderdeel was van een totale verbouwing.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
Roozzz schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:26:
Ik weet het bedrag niet exact meer maar vorig jaar hebben wij door DSP een schoorsteen laten verwijderen voor ~650 oid.

(Waarom DSP? Zij reageerden... én snel en konden een week later uitvoeren. Keurig gedaan, dik tevreden)
Net gebeld met DSP, schoorsteen verwijderen is ca. 2600 euro ex btw.... dat zijn flinke inflatie-correcties zeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 14:34
Heb je onderzocht of je vergunning plichtig bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

olafmol schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:32:
[...]

Net gebeld met DSP, schoorsteen verwijderen is ca. 2600 euro ex btw.... dat zijn flinke inflatie-correcties zeg
Oeps :+

Of een ander type schoorsteen. Maat, hoeveelheid werk etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 10:06
Ik ben momenteel met precies hetzelfde bezig en heb deze exacte prijs ook ontvangen, schrok er wel een beetje van...

Dit is trouwens ook de enige die "echt" reageerde met een offerte de rest wil wel langs komen maar de offerte kost dan wel al geld

[ Voor 21% gewijzigd door FrostBurn op 19-01-2024 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Roozzz schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:45:
[...]

Oeps :+

Of een ander type schoorsteen. Maat, hoeveelheid werk etc.
Is een hele normale schoorsteen, en dit was een indicatieve prijs. Blijkbaar is dit tegenwoordig marktconform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
invine schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:44:
Heb je onderzocht of je vergunning plichtig bent?
tnx, ben ik idd mee bezig. Helaas geen subsidie meer voor in Utrecht, tenzij er ook een actieve haard onder zat (wat bij ons niet het geval is)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Lekker laten zitten die schoorsteen
Laat hem opknappen
Ooit wil je je huis verkopen, een schoorsteen is voor sommige kopers een pre
Dan kunnen ze hun kachel kwijt
En zeg nou zelf, een jaren 30 woning zonder schoorsteen is toch geen gezicht

[ Voor 18% gewijzigd door Luzeklap op 19-01-2024 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:22
olafmol schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:49:
Is een hele normale schoorsteen, en dit was een indicatieve prijs. Blijkbaar is dit tegenwoordig marktconform.
Ik merk het hier ook. Zodra je maar iets aan je woning moet laten doen ben je zo een paar duizend euro kwijt. Ook voor die dingen die letterlijk 2 jaar geleden de helft kostte. Ik schrok eigenlijk niet zo van die prijs die je noemde. Nu weet ik niet hoeveel overlast je van de lekkage hebt en hoe accuut het is, maar wellicht is het handiger even te wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
Luzeklap schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:54:
Laat hem opknappen
Volgens mij is dat allemaal al lang dichtgemaakt.... als ik zo rondlees is de consensus juist om de boel eraf te halen als het niet meer gebruikt wordt om verdere lekkage/gedoe zoveel mogelijk te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:37
olafmol schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:50:
[...]

tnx, ben ik idd mee bezig. Helaas geen subsidie meer voor in Utrecht, tenzij er ook een actieve haard onder zat (wat bij ons niet het geval is)
Even een kacheltje van Marktplaats halen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 20:26
Bedragen klinken mij niet gek, afhankelijk van hoe groot de schoorsteen is. Wij hebben gekozen voor renoveren en later impregneren, tegelijkertijd met de gehele gevel en tevens nieuw lood. Wij zijn van alle vochtproblemen af en inderdaad zoals eerder gezegd, een jaren 30 huis zonder schoorsteen ziet er niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door __1337__ op 19-01-2024 10:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
olafmol schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:55:
[...]

Volgens mij is dat allemaal al lang dichtgemaakt.... als ik zo rondlees is de consensus juist om de boel eraf te halen als het niet meer gebruikt wordt om verdere lekkage/gedoe zoveel mogelijk te voorkomen?
Als je het qua uitzicht geen meerwaarde vindt dan zou ik hem er inderdaad gewoon afhalen. Kachels zijn niet meer van deze tijd en het kan alleen maar een extra koudebrug of punt van lekken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-03 09:23
olafmol schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:55:
[...]

Ik zou ook slopen over repareren. Ik heb het idee dat ik op dit forum veel te vaak posts tegenkom van mensen die gezeik hebben (gehad) met lekkende schoorstenen (en dan heb ik het nog niet eens over de koudebrug). Ook soms na herstel.

Het voordeel wat je ook nog hebt is dat je de schoorsteen in de toekomst zou kunnen verwijderen uit de rest van je woning, mocht je dat willen. En geen schoorsteen betekent geen onderhoud meer aan de schoorsteen in de toekomst.

Je zou nog kunnen kijken of het in prijs significant scheelt als je zegt "gooi het puin van de schoorsteen maar in de tuin en dat voer ik zelf wel af". Dan moet je wel de mogelijkheid hebben om het zelf af te voeren natuurlijk, maar als particulier mag je dat waarschijnlijk gewoon gratis wegbrengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Laat hem opknappen
Gezien de huizenmarkt zoeken die mensen dan maar lekker verder naar een jaren 30 woning met schoorsteen. Schoorstenen zijn notoire kostenposten en zorgen voor enorm gezeik. Weghalen.

En geen gezicht is natuurlijk nogal subjectief.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Voordat de discussie ontaardt in een wel of niet weghalen: ik ga voor weghalen, wat vinden jullie van de geoffreerde bedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003

odan

The dark side is within all!

Joe28965 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:43:
[...]

Je zou nog kunnen kijken of het in prijs significant scheelt als je zegt "gooi het puin van de schoorsteen maar in de tuin en dat voer ik zelf wel af". Dan moet je wel de mogelijkheid hebben om het zelf af te voeren natuurlijk, maar als particulier mag je dat waarschijnlijk gewoon gratis wegbrengen.
Meestal mag je een x kg per jaar gratis wegbrengen en daarna betaal je.

Denk niet dat het puin zelf afvoeren een significante kostenbesparing gaat zijn, mogelijk gaat het je zelfs meer kosten.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15
odan schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Meestal mag je een x kg per jaar gratis wegbrengen en daarna betaal je.

Denk niet dat het puin zelf afvoeren een significante kostenbesparing gaat zijn, mogelijk gaat het je zelfs meer kosten.
Ligt eraan waar de topicstarter woont.... Ik had bij m'n badkamerverbouwing veel schoon puin (tegels, zandcement dekvloer). Bij onze gemeentelijke vuilstort is het jaarlijks 300kg gratis, maar daar zit je al gauw aan met puin. Daarboven moet je flink betalen per kg.

Bij een wegenbouwbedrijf kon ik het echter voordelig storten (schoon puin, maken ze granulaat van voor onder nieuwe wegen). Was iets van €15 per aanhanger dus zeer schappelijk...

Maar ook een puincontainer zelf huren kan wellicht al wat schelen, zo extreem duur is dat niet eens als het om schoon puin gaat. Gemengd bouwafval is vaak veel duurder.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 19-01-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Ik ga het zelf niet afvoeren, dus het gaat om het bedrag Incl afvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
olafmol schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:09:
Ik ga het zelf niet afvoeren, dus het gaat om het bedrag Incl afvoeren.
Als je het niet zelf kunt of wil doen, dan denk ik dat het geen gekke prijs is.
2 man een paar dagen werk plus alle toestanden en materiaal er om heen.

Als je zoiets zelf kunt doen is het wel veel geld.

Zelf doen:

Dagje slopen en puin af voeren is hier 5 euro voor een aanhanger vol naar de puin breker of gratis bij de gemeente reiniging.

Dagje gat in het dak weer dicht maken
Dan heb je voor zeg 100 euro hout nodig en eventueel nog wat isolatie /folie
Paar dakpannen en nokpannen om het gat weer vol te leggen ook 100 euro bij een tweedehands dakpannen toko.

Kratje bier en een bbq (of een kleine financiële tegemoetkoming) voor je maat die je geholpen heeft...

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 15:58
Het zijn naar mijn idee geen hele gekke bedragen.

Uurlonen beginnen tegenwoordig bij 60 euro voor ZZP'ers en kleine bedrijven, vaak nog iets hoger. Zeker als de markt zo verzadigd is.
De inschatting dat ze 2 dagen bezig zijn is volgens mij een redelijke inschatting, dan zit je al rond de 2k in loonkosten. Misschien doen ze het sneller of rekenen ze minder. Dat zie ik niet terug in jouw verhaal.

Afvalcontainer huur, stortkoker, steiger, bouwmaterialen, voorrijdkosten etc komen daar nog bovenop.

Ik zie zo snel geen gekke bedragen in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-03 09:23
Roozzz schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:26:

Had jij hem trouwens in de winter of in de zomer laten verwijderen? Had jij ook actief lekkage of was het een geval van "plan me maar in wanneer jullie tijd hebben".

Lekkage zet er spoed achter, spoed kost vaak meer.

Daarnaast voor TS ook nog, ik heb geen idee hoe hoog jouw dak is, wat voor steiger/kraan ze moeten neerzetten, hoe lang ze denken bezig te zijn, etc. Dat heeft natuurlijk wel effect op de prijs.

Zowel schoorsteen als nokvorsten kost nu €3500

Als er een gast het met een ladder komt doen en een dagje bezig zijn dan vind ik het best veel geld. Maar laten we zeggen dat er 2 man komt die 2 dagen bezig zijn en dat ze het netjes doen.
* Een hoogwerker daarentegen kan al wel snel €200-300 per dag zijn om te huren.
* 2m2 dakpannen (schatting) 15 pannen per m2. 30 pannen. €1-2 per pan. €45
* Hout voor de tengels, panlatten en dakbeschot. €50?
* Flexim voor de nokvorsten, nog eens €50?
* Afvoeren (geen idee. Waarschijnlijk sparen ze het op en brengen ze in een keer een hele container)

Dus 650-700 voor alleen dat.

* 2 man, 2 dagen is 32 uur (schatting dat ze 2 dagen nodig hebben)

3500-700 = 2800
2800/32 = €87.50 per uur. Hierin zitten alle kosten, ongevallenverzekering, administratie, ziektekosten, pensioen, uurloon, etc.

Valt nog wel mee toch? En ik reken niet eens mee dat ze je 10 jaar garantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Hier paar maanden geleden schoorsteen laten verwijderen. Lekte en was niet meer te redden. Was wel een grote schoorsteen. Was 1650 inclusief btw kwijt. Dit is inclusief afvoeren en nieuwe dakpannen op de plaats van de schoorsteen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:56

Yucon

*broem*

Is bij dat bedrag van 650 euro van een paar jaar geleden ook een steiger gebouwd? Tegenwoordig nemen ze dat vaak toch wat serieuzer en dan is het gelijk een stuk meer werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04 13:22
Let wel op met prijzen vergelijken - want een paar variabelen kunnen de prijs snel opdrijven of laten zakken.

Gelijkvloerse woning vs woning met 3 bouwlagen.
Makkelijk bereikbaar of niet.
Een aannemer die een gaatje in zijn planning heeft die em snel wilt opvullen.
Een schoorsteen die net boven het dak uitsteekt of een paar meter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Joe28965 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:33:
[...]

Had jij hem trouwens in de winter of in de zomer laten verwijderen? Had jij ook actief lekkage of was het een geval van "plan me maar in wanneer jullie tijd hebben".

Zomer en wij waren flexibel. Er was weinig urgentie, anders dan dat ie slecht was en niet meer gebruikt werd door ons. Dus ik wilde hem kwijt voor de winter. Men kwam ook meteen nog even de dakbedding op de dakkapellen vervangen. Dus dat zal ook geholpen hebben om de kosten te drukken. Anyway, blijkbaar niet heel relevant voor de casus van TS. Ik vond dit in ieder geval een stevig bedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Er zit overigens ook nog wel een verschil waar de schoorsteen door het dak komt.
Is dat in een dakvlak of in de nok? En is het dan ergens in de lengte van het dak of is er een topgevels doorgetrokken als één zijde van de schoorsteen.

20 jaar terug heb ik hier 1 weg gehaald die zat 3 meter van de voorgevel door de nok.
Dat was afbreken, dakbeschot en isolatie plus folie plaatsen, de nokbalk nieuw stuk er tussen en dan pannen plus nokpannen plaatsen.
Dat kon in 1 dag met 2 man.

De achterste schoorsteen 12 jaar terug weg gehaald maar daar liep de topgevel door als één zijde van de schoorsteen.

Dat was wel een stuk meer werk.
Moest ik uiteindelijk ook nog de bovenste 80cm van de topgevel opnieuw op metselen.
Dat lag allemaal los waarschijnlijk door vocht vorst en warmte.
Dan het dak weer aanhelen er zit namelijk een oversteek van 30 cm.
Dat heeft me al met al wel een week gekost in mijn eentje.
En dat stukje topgevel voegen moet nog steeds :$

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
[...]

Ligt wel een beetje aan de lekkage. Zeker met de regen van november en december (3x meer dan normaal en natste jaar ooit) heeft half Nederland lekkage. Beetje laten luchten en je dak kan best wat hebben.

Maar.... het moet uiteindelijk wel opgelost worden.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
olafmol schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:49:
[...]

klopt 2000 - 3000 is de norm

Of je door de nok gaat of door het dakvlak maakt het grootste prijsverschil (naast het formaat)
in de TS heb je gewoon normale prijzen staan voor zowel verwijderen als herstellen. een aantal jaar geleden hadden wij het voor 1500 - 1800 in de begroting staan. je had wel eens een prijsvechter die iets eronder zat maar 600 euro moet haast wel een vergissing zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 22:04

timovd

Voorsprong door techniek

Verstandig om weg te laten halen, het is een flink warmtelek. Mijn prefab schoorsteen (gelukkig geen gemetselde) heb ik zelf weggehaald en nu met de kou/sneeuw zie je dat de sneeuw blijft liggen i.p.v. dat het wegsmelt er omheen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Meneer Den Uyl
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-03 11:29
Bedenk wel dat je zonder schoorsteen ook geen bezoek van de goedheiligman meer krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Meneer Den Uyl schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:30:
Bedenk wel dat je zonder schoorsteen ook geen bezoek van de goedheiligman meer krijgt!
oh crap, hoe ga ik dat uitleggen!!?!? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Je kan misschien makkelijk een beetje besparen op containerkosten. Een gecombineerde afvalcontainer waar alles in mag kost al snel tegen de 400 euro. Een container waar alleen puin in mag ligt rond de 175. Met deze werkzaamheden zal er niet zoveel afval naast het puin ontstaan, wat je gemakkelijk zelf kan afvoeren. Scheelt je toch weer 200 euro.

Standaard huren bouwbedrijven altijd een gecombineerde container, die hebben geen tijd en/of zin om afval te scheiden. Die rekenen een bak gewoon 1 op 1 door aan de klant. Als je erom vraagt zullen ze meestal wel meewerken, vooral in dit geval waar het afval nagenoeg alleen maar uit puin zal bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Laat hem opknappen
Opknappen tot de volgende lekkage? Het blijft een tikkende tijdbom die ooit weer gaat lekken en is een permanente kostenpost aan weggelekte warmte. Als iemand een kacheltje wil plaatsen kan je ook gewoon een dubbelwandige dak doorvoer plaatsen, veel meer van deze tijd.

Als huizenkoper zou ik alleen maar blij zijn als er al in verduurzaming is geïnvesteerd, waar het verwijderen van deze ondingen toe behoort. Tot zo'n 50 jaar geleden was een gemetselde schoorsteen nog een noodzaak, nu is het slechts een misplaatst nostalgisch gevoel naar het verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:23

Spotmatic

Ken sent me

Vorig jaar onze gedeelde lekkende schoorsteen (met de buurman, rijtjeswoning uit 1979) laten verwijderen door een bouwbedrijf. Inclusief huur hoogwerker, afvoer materiaal, levering nokvorsten. 1250 euro incl. btw. Ik had zelf nog dakpannen liggen.

Ze waren maar kort bezig want ze waren met zijn tweeën en het was een zonnige dag. 6 Werkuren de man.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Spotmatic schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:39:
Vorig jaar onze gedeelde lekkende schoorsteen (met de buurman, rijtjeswoning uit 1979) laten verwijderen door een bouwbedrijf. Inclusief huur hoogwerker, afvoer materiaal, levering nokvorsten. 1250 euro incl. btw. Ik had zelf nog dakpannen liggen.

Ze waren maar kort bezig want ze waren met zijn tweeën en het was een zonnige dag. 6 Werkuren de man.
Kun je de bedrijfsnaam in DM naar me sturen? Bvd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 23:03
[...]

Daarnaast voor TS ook nog, ik heb geen idee hoe hoog jouw dak is, wat voor steiger/kraan ze moeten neerzetten, hoe lang ze denken bezig te zijn, etc. Dat heeft natuurlijk wel effect op de prijs.

Zowel schoorsteen als nokvorsten kost nu €3500

Als er een gast het met een ladder komt doen en een dagje bezig zijn dan vind ik het best veel geld. Maar laten we zeggen dat er 2 man komt die 2 dagen bezig zijn en dat ze het netjes doen.
* Een hoogwerker daarentegen kan al wel snel €200-300 per dag zijn om te huren.
* 2m2 dakpannen (schatting) 15 pannen per m2. 30 pannen. €1-2 per pan. €45
* Hout voor de tengels, panlatten en dakbeschot. €50?
* Flexim voor de nokvorsten, nog eens €50?
* Afvoeren (geen idee. Waarschijnlijk sparen ze het op en brengen ze in een keer een hele container)

Dus 650-700 voor alleen dat.

* 2 man, 2 dagen is 32 uur (schatting dat ze 2 dagen nodig hebben)

3500-700 = 2800
2800/32 = €87.50 per uur. Hierin zitten alle kosten, ongevallenverzekering, administratie, ziektekosten, pensioen, uurloon, etc.

Valt nog wel mee toch? En ik reken niet eens mee dat ze je 10 jaar garantie geven.
toon volledige bericht
De laatste weken zijn er meerdere "schoorsteentopics" langsgekomen.
Door de aanhoudende regen zijn ze volgezogen met water en lekken ze. Dat weten de bedrijfjes ook, dus je betaalt nu meer dan wanneer je dit in de zomer laat doen.
Tevens zijn er veel bandieten actief in die branche.

Een schoorsteen verwijderen (gemiddeld formaat op een schuin pannendak) kan met 2 man in 1 dag. Dit is inclusief steiger opbouwen en dak weer dichtmaken.
Ik spreek uit ervaring.

Reken dus op 16 manuren. Dan kun je ook berekenen of je het een eerlijk bedrag vindt.

Ik heb mijne voor 700 laten verwijderen, maar dat was nog voor covid.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPeters
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-04 22:19
Ik zit met hetzelfde probleem en heb nu een offerte voor verwijderen en dichtmaken dak van ~1700,-. Daarbij moet ik wel nog een tijd wachten. Het kan denk ik dus wel iets goedkoper dan de prijs die je noemde maar is wel zoeken.

Het is overigens wel veel goedkoper als extra bij een dakrenovatie, mocht je dat overwegen.

@Spotmatic zou je mij de bedrijfsnaam kunnen toesturen ook? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
DPeters schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:07:
Ik zit met hetzelfde probleem en heb nu een offerte voor verwijderen en dichtmaken dak van ~1700,-. Daarbij moet ik wel nog een tijd wachten. Het kan denk ik dus wel iets goedkoper dan de prijs die je noemde maar is wel zoeken.

Het is overigens wel veel goedkoper als extra bij een dakrenovatie, mocht je dat overwegen.

@Spotmatic zou je mij de bedrijfsnaam kunnen toesturen ook? bvd
Ah dat scheelt al wat, zou je mij die naam in DM kunnen sturen @DPeters ? En @Spotmatic ik ben ook wel benieuwd naar jouw bedrijfsnaam, bvd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wanda
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-02 11:28
Voor jouw info: gisteren is bij mij de schoorsteen ook verwijderd omdat deze lekte en er erg slecht aan toe was.

Ze zijn met z’n 2e nog geen anderhalf uur bezig geweest. Ik was 925 euro incl btw kwijt.
Dit betrof:

Kraan huur
Panlatten
10 dakpannen
3 vorstpannen
Schoorsteen verwijderd en puin afgevoerd
Opening dichtgemaakt

Locatie onderaan Brabant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6EVj-d-jpeMEo1yUfOHoC5NGoQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9E3gRv8dQTcvKKC3mOzXYnmP.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door wanda op 26-01-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
wanda schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:02:
Voor jouw info: gisteren is bij mij de schoorsteen ook verwijderd omdat deze lekte en er erg slecht aan toe was.

Ze zijn met z’n 2e nog geen anderhalf uur bezig geweest. Ik was 925 euro incl btw kwijt.
Dit betrof:

Kraan huur
Panlatten
10 dakpannen
3 vorstpannen
Opening dichtgemaakt

[Afbeelding]
Hele goeie deal. Randstad blijkt toch ff iets anders te zijn, helaas :(
Als het een bedrijf is dat ook in Utrecht wil/kan werken, hoor ik graag via DM hun naam, bvd! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 15:14
Ik heb ook offertes opgevraagd om mijn lekkende gedeelde schoorsteen in het schuine dakvlak te laten verwijderen, maar kwam op dezelfde bedragen (of nog duurder) als TS. Daarom ga ik het morgen zelf doen, samen met mijn broertje. (buurvrouw is 87, die wilde niet eens helpen... :/ )

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkwijk1983
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19-02 07:19
*knip*
Spam is niet toegestaan.

[ Voor 87% gewijzigd door tweakduke op 15-02-2025 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
wanda schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:02:

Dit betrof:

Kraan huur
Panlatten
10 dakpannen
3 vorstpannen
Opening dichtgemaakt

[Afbeelding]
Dit is dan alleen het bovenste deel neem ik aan? Heb hier offerte liggen voor 2300 euro maar dat is dan over de hele lengte van het huis tot in de kruipruimte. Schoorsteen van 1,5 X 0,75m en dan dus ca 15m hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Speciaal een profiel aangemaakt om dit te posten? Helemaal niet verdacht ofzo :+

[ Voor 35% gewijzigd door tweakduke op 15-02-2025 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 09:36
sOid schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 09:11:
[...]

Speciaal een profiel aangemaakt om dit te posten? Helemaal niet verdacht ofzo :+
Met een naam schalkwijk, wat toevallig ook in Haarlem ligt, waar dat bedrijf ook gevestigd is.

Gewoon ordinair SPAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Wat is volgens jullie de schoorsteen verwijderen? Het topje? Of de hele schacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik doe het topic op slot, voor we dit oude beestje verder lastig vallen :)

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.