Linux terminal virtual computers op Hyper-V in Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Mijn vraag
Ik run een paar desktops waar ik in Windows 10 via Virtualbox een aantal Ubuntu virtual computers heb. Daar worden door verschillende users allerlei programmas in de terminal gebruikt om bioinformatische analyses te doen (Genoom, DNA, RNA en eiwit analyses van bacterien, virussen en parasieten). Tot nu toe heb ik daar Virtualbox voor gebruikt, maar problemen met de steeds aggressievere licentie-aanpak van Oracle moet ik daar toch van weg. Ik ben nu bezig met HyperV, maar dat terzijde.

Ik gebruik ook een paar virtual computers die op de Azure server (?) runnen van onze universiteit, en dat is alleen maar een terminal access met Putty, en bestanden tussen de computer overzetten via WinSCP of iets vergelijkbaars. Dat is eigenlijk ideaal om andere mensen toegang te geven. De vraag is hoe ik dat moet opzetten, en daar loop ik vast.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Twee desktop PCs met Windows 10, eentje heeft 64 GB RAM en een i7 met 4 cores, de ander 128 GB en een i9 met 14 cores. Zat harde schijfruimte om mee te spelen. Ik heb local admin rechten via Admin-by-Request.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben nu aan het leren hoe Hyper-V werkt (en niet), en als ik het goed begrijp moet ik een SSH server moet starten en poort 22 open moet hebben in de firewall. Maar misschien is mijn Google-fu een beetje oud geworden en mis ik de juiste keywords.

Tips en adviezen worden op prijs gesteld :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Beste antwoord (via Cyphax op 19-01-2024 12:20)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik denk dat ik er al uit ben :p . OpenSSH server inderdaad, en net-tools installeren en ifconfig.

Zo zit je een hele avond te stoeien en dan lukt het gelijk na het openen van een topic :+

YouTube: Easy Transfer Files to a Linux Hyper-V Guest hielp :)

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 19-01-2024 03:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik denk dat ik er al uit ben :p . OpenSSH server inderdaad, en net-tools installeren en ifconfig.

Zo zit je een hele avond te stoeien en dan lukt het gelijk na het openen van een topic :+

YouTube: Easy Transfer Files to a Linux Hyper-V Guest hielp :)

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 19-01-2024 03:51 ]