Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05 11:11
Mijn glossy Hazro HZ27WD heeft na een decennium de geest gegeven. Ik ben op zoek naar een nieuw glossy scherm.

De enige schermen die ik kan vinden zijn van Dough (voorheen EVE) naar die schermen zijn erg duur en het bedrijf heeft een enorm slechte reputatie, het is maar de vraag is of je het product überhaupt krijgt. En van Apple, helaas heb ik geen budget van duizenden euros.
Zijn er andere opties of zijn er na de 27 Apple cinema display knockoffs simpelweg geen glossy monitoren meer uitgebracht? De genoemde Hazro en mijn QNix maken namelijk beide gebruik van dat Apple paneel.

En voor de mensen die niet kunnen begrijpen waarom iemand in godsnaam een glossy scherm wil. Kijk naar je telefoon, tablet en waarschijnlijk zelfs de TV. Monitoren zijn de vreemde eend in de bijt en voornamelijk matte, ik heb 10 jaar met genot een dual monitor glossy setup in gebruik en irriteer me aan de matte schermen van mn vriendin die de reflecties uitsmeren waardoor de kleuren er allemaal slechter uitzien. n.m.m. helpt een anti glare coating ook bepaald niet met detail in donkere scènes en lijkt het ips-glow effect versterkt te worden.

PS: ik weet dat je in principe elke matte monitor van de matte laag kan ontdoen. Echter ben je dan de klos als je het ooit moet schoonmaken doordat de bescherming ook weg is.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:34

rdejongjr

Gnome

Neem een oled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:25
Als je nog steeds een dual screen setup hebt, vervangen voor een enkel glossy scherm?

uitvoering: LG 49WQ95X-W Wit

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAX
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 18:50
Heb zelf sinds deze week een Newline Flex, wellicht ook een optie voor iets meer dan 300 euro.
Specs: 27 inch, IPS, 4k en een touchscreen: uitvoering: Newline TT-2721AIO Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05 11:11
Dat was het idee 10 jaar terug, upgraden zodra oled betaalbaar werd. Helaas zijn die nog steeds erg duur en vaak weer matte. Alhoewel met de CES er naar verluidt ook glossy exemplaren zijn aangekondigd (ik weet zoniet welke).
Devian schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:25:
Als je nog steeds een dual screen setup hebt, vervangen voor een enkel glossy scherm?

uitvoering: LG 49WQ95X-W Wit
Helaas matte, het pricewatch filter is jammer genoeg zo goed als nutteloos waar vrijwel elke monitor die als glanzend is aangegeven na een beetje zoeken elders als matte wordt beschreven in een review.
Weet trouwens ook niet hoe lekker dat werkt met een game plus andere vensters tegelijkertijd.
CRAX schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:43:
Heb zelf sinds deze week een Newline Flex, wellicht ook een optie voor iets meer dan 300 euro.
Specs: 27 inch, IPS, 4k en een touchscreen: uitvoering: Newline TT-2721AIO Zwart
interessant! Kan je de laag voor de pen zien? Mn vriendin heeft een HP laptop met een touchscreen/pen en daar kan ik wat ik vermoed dat het de pen laag is van zien. Lijkt een beetje op een fijn gaas dat je tegen muggen gebruikt (een fijn zwart grid)

[Edit]
Geen normale voet, geen vesa Mount en geen traditionele video input (hdmi/DisplayPort) zijn toch wel enorme nadelen ook voor mij. Maar als het paneel glossy is dan zijn er wellicht andere fabrikanten die hetzelfde paneel gebruiken wat enige hoop bied.
Mmh

[ Voor 8% gewijzigd door Xthemes.us op 19-01-2024 14:36 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:11
Xthemes.us schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:20:
[...]

Dat was het idee 10 jaar terug, upgraden zodra oled betaalbaar werd. Helaas zijn die nog steeds erg duur en vaak weer matte. Alhoewel met de CES er naar verluidt ook glossy exemplaren zijn aangekondigd (ik weet zoniet welke).
Alle QD-OLED schermen die momenteel op de markt zijn hebben een glossy coating, dit staat ook niet altijd goed in de pricewatch maar deze gebruiken allemaal dezelfde schermen van Samsung.

Dit zijn enkel 34'' en 49'' ultrawide en super ultrawide modellen momenteel. Er komen in de komende maanden ook enkele 27'' en 32'' 16:9 QD-OLED monitors uit die ook een glossy scherm zullen hebben.

Vergeleken met bijvoorbeeld Apple monitor zullen al deze opties vrij betaalbaar zijn maar echt betaalbaar is OLED natuurlijk nog niet. De 'goedkoopste' optie momenteel is deze Philips van €799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAX
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 18:50
Xthemes.us schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:20:

[...]
interessant! Kan je de laag voor de pen zien? Mn vriendin heeft een HP laptop met een touchscreen/pen en daar kan ik wat ik vermoed dat het de pen laag is van zien. Lijkt een beetje op een fijn gaas dat je tegen muggen gebruikt (een fijn zwart grid)

[Edit]
Geen normale voet, geen vesa Mount en geen traditionele video input (hdmi/DisplayPort) zijn toch wel enorme nadelen ook voor mij. Maar als het paneel glossy is dan zijn er wellicht andere fabrikanten die hetzelfde paneel gebruiken wat enige hoop bied.
Mmh
Zelf zie ik een dergelijke laag niet. Hij beschikt overigens gewoon over een HDMI poort naast de Type C poort voor video input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 12:17
@Xthemes.us Ik had vroeger een LED televisie met matte coating. Die ging helaas defect. Toen ik een nieuwe televisie ging kopen baalde ik juist dat er alleen nog televisies met een glossy coating te koop waren/zijn.
Ik vind die spiegeling juist uitermate irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:47
Redblader schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:43:
[...]

Alle QD-OLED schermen die momenteel op de markt zijn hebben een glossy coating, dit staat ook niet altijd goed in de pricewatch maar deze gebruiken allemaal dezelfde schermen van Samsung.

Dit zijn enkel 34'' en 49'' ultrawide en super ultrawide modellen momenteel. Er komen in de komende maanden ook enkele 27'' en 32'' 16:9 QD-OLED monitors uit die ook een glossy scherm zullen hebben.

Vergeleken met bijvoorbeeld Apple monitor zullen al deze opties vrij betaalbaar zijn maar echt betaalbaar is OLED natuurlijk nog niet. De 'goedkoopste' optie momenteel is deze Philips van €799.
QD oled heeft toch als nadeel dat tekst niet fijn op t scherm komt toch? Ben ook aan het kijken naar een oled maar wil wel gewoon mijn documentjes kunnen lezen zonder hoofdpijn :P

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:11
PCJR schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:30:
[...]

QD oled heeft toch als nadeel dat tekst niet fijn op t scherm komt toch? Ben ook aan het kijken naar een oled maar wil wel gewoon mijn documentjes kunnen lezen zonder hoofdpijn :P
OLED schermen zijn in het algemeen wat minder goed in het weergeven van tekst op Windows. Dit is inderdaad een nadeel dat vaak genoemd wordt. Niet iedereen vind het storend maar het is wel een minpunt.

De nieuwe generatie QD-OLED panelen hebben wel iets andere subpixels waardoor tekst er beter uit ziet dan voorheen. Daar komt bij dat de 32" QD-OLED modellen die er aan komen een 4k resolutie hebben met dus een stuk hogere pixel dichtheid.

Als ik de reviews van deze nieuwe 32" modellen mag geloven dan ziet tekst er zeker op deze modellen gewoon goed uit. Dit formaat met 4k resolutie is in mijn optiek dus ook optimaal voor algemeen gebruik. Zit er zelf op te wachten in ieder geval voordat ik een OLED monitor koop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:47
Maar ik zit eigenlijk op een 27 inch 1440 te wachten. Wil native gamen hier op die reso ook.

Tja

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Pagina: 1