Digitale audio via coax kabels in de muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 24-09 14:43
Dag allen,

Ik heb in de living een standard throw beamer (zonder audio uitgangen) en zou graag gebruik maken van mijn huidige soundbar aan de kant waar het beeld terechtkomt. Ik heb een coax tv-aansluiting achter de zetel en een losse coaxkabel die uitkomt uit de muur waar de projectie terechtkomt die beiden uitkomen op dezelfde plek in de garage.

Mijn idee is om deze te gebruiken om de audio van de ene kant van de living naar de andere te krijgen zonder een extra kabel te moeten voorzien.

De setup zou er als volgt uitzien (rekening mee houdende dat de beamer geen audio uitgangen heeft).

Chromecast ---(hdmi kabel)---> Hdmi audio extractor ---(optische kabel)---> Toslink naar digital coax converter ---(coax kabel?)---> Aansluiting achter zetel -> 2 coax kabels aan elkaar verbinden via female to female adapter ---(coax kabel?)---> Tweede Toslink naar digital coax converter maar omgekeerde richting ---(Optische kabel)---> Soundbar input .

Hardware:Ik heb de 2 Toslink->Coax adapters nodig omdat ik geen hdmi audio splitter vindt met een digitale coax output.

Ik heb nog niet vaak coax aansluitingen gebruikt dus heb hier helaas niet heel veel verstand van (soorten aansluitingen bvb) en gezien mijn onconventionele setup hier kan ik online niet echt de info vinden die ik zoek.

Mijn vraag uiteindelijk is of dit zou kunnen werken en als dat het geval is welke kabel ik moet gebruiken van de Toslink->Coax adapter naar de aansluitingen in de muur.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
De coax voor TV heeft in elk geval dezelfde impendantie die je ook voor SPDIF kunt gebruiken (75 Ohm).

Ik hoop dat je coax kabel niet te dik is, anders is het aanbrengen van de pluggen een crime zo niet onmogelijk....

Elke converter geeft een korte vertraging. Of dat uiteindelijk merkbaar gaat worden bij jou, weet ik niet, dat zul je moeten proberen. Ik heb nooit iets gebruikt wat 4x een conversie nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

MaxL schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 00:51:
Ik heb de 2 Toslink->Coax adapters nodig omdat ik geen hdmi audio splitter vindt met een digitale coax output.
Die je linkt heeft een Coax Out.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PageFault schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:18:
De coax voor TV heeft in elk geval dezelfde impendantie die je ook voor SPDIF kunt gebruiken (75 Ohm).

Ik hoop dat je coax kabel niet te dik is, anders is het aanbrengen van de pluggen een crime zo niet onmogelijk....

[..]
Ik zou F stekkers aan die COAX maken en dan een adaptertje ertussen zetten https://www.onlinekabelsh...connector-vrouwelijk.html

Een tulp aan COAX 12 kabel gaat m niet worden inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Bigs op 19-01-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heb je voor soundbar staan? En hangt dat ding ook nog ergens anders aan? Welke aansluitingen heeft dat ding?

Persoonlijk zou ik eerder proberen alleen het videosignaal over de coax te sturen

Aanvullend: hangt die soundbar ook aan je TV? Heb je nog andere apparatuur staan?

Zou het kunnen werken als je een tweede chromecast aan je beamer hangt, audio extractor er tussen en dan alleen de audio richting je soundbar?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 24-09 14:43
FeaR schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:25:
[...]

Die je linkt heeft een Coax Out.
Ik ging ervan uit dat dit een analoog signaal was dat eruit kwam zonder verder bij na te denken maar niet logisch uiteraard. Foutje van mij! Dan kan ik inderdaad rechtstreeks van daar naar de muur, 1 converter minder :) . Bedankt voor de hulp!
Bigs schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:30:
[...]

Ik zou F stekkers aan die COAX maken en dan een adaptertje ertussen zetten https://www.onlinekabelsh...connector-vrouwelijk.html

Een tulp aan COAX 12 kabel gaat m niet worden inderdaad.
Die ziet er inderdaad veelbelovend uit! Heel erg bedankt!
The Eagle schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:11:
Wat heb je voor soundbar staan? En hangt dat ding ook nog ergens anders aan? Welke aansluitingen heeft dat ding?

Persoonlijk zou ik eerder proberen alleen het videosignaal over de coax te sturen

Aanvullend: hangt die soundbar ook aan je TV? Heb je nog andere apparatuur staan?

Zou het kunnen werken als je een tweede chromecast aan je beamer hangt, audio extractor er tussen en dan alleen de audio richting je soundbar?
Het is inderdaad alleen audio die ik wil versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nogmaals: vertel eens wat je aan spullen boel hebt staan. Aan alleen "een soundbar" hebben we niks. Hoe vollediger hoe beter. En in dit geval ook: wat staat op welke muur?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1