Hoeveel watt rms zijn de Argon audio forus 5 en de forus 55

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat1976
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-10-2024
Hallo audio en hifi fanaten,

Ik heb onlangs besloten om mijn huidige ruim 18+ jaar oude home cinema set van Sony ( STR DE598 receiver + ss ms50 5.1 speakerset )te gaan vervangen, door een moderne av receiver en nieuwe speakers.

Qua speakers is mijn keuze gevallen op de forus serie van Argon audio, respectievelijk de forus 5 boekenplank speaker, de forus 55 vloerstaande speaker, en de forus Center ( allemaal 4ohm ). Subwoofer (actief) heb ik nog een goeie, van yamaha, dus die wordt niet vervangen.
Enige wat ik nergens terug kan vinden / lezen, is hoeveel watt rms deze speakers zijn.

Qua av receiver zit ik te twijfelen tussen de Denon avr x2800h of de Denon avc x3800h, omdat ik in de toekomst nog dolby atmos speakers wil gaan gebruiken. En omdat de Denon overweg kan met speakers van 4 tot 16 ohm. ( Althans lees ik op de site van Denon ).

Mijn budget is om en nabij de 1800 euro.

Wellicht dat hier iemand is, die mijn kan vertellen hoeveel watt de Argon speakers zijn, en of dit in combinatie met de 2 Denon series av recievers aan te bevelen is.

De set zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor film en tv, en af en toe wat internet radio.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zie de faq, watt betekent helemaal niks en rms al helemaal niet :)

Die forus 5 heeft een gevoeligheid die wat aan de lage kant is, dus wellicht dat je volumeknop iets verder open moet. Maar dat mag met beide Denon receivers geen enkel probleem zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)