LG SC9S soundbar of andere soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 19:38
Hoi Allemaal,

We zijn van plan om een LG oled C3 of C4 te halen in combinatie met de LG SC9S soundbar.
heeft iemand deze combinatie en hoe bevalt dit? en of raden jullie een andere soundbar aan zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:47

GerCor

Zonder dallen geen pieken

bartburg schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:43:
Hoi Allemaal,

We zijn van plan om een LG oled C3 of C4 te halen in combinatie met de LG SC9S soundbar.
heeft iemand deze combinatie en hoe bevalt dit? en of raden jullie een andere soundbar aan zo ja welke?
Ik zou zeggen: een Sonos soundbar. Heb je gelijk een multi room systeem.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:53
GerCor schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:52:
[...]

Ik zou zeggen: een Sonos soundbar. Heb je gelijk een multi room systeem.
niet met 1 sonos :P

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Jawel. Sonos is een multi room systeem. Of je nou wel of geen soundbar/luidspreker van Sonos hebt.

Kijk, een bakker bakt brood. Ook al koop jij daar nooit brood.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
nou ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit als ik films kijk en dus de soundbar zelf niet perse of het multi room kan etc. volgens mij is een soundbar altijd beter dan de tv speakers maar ben opzoek naar 1 die echt gewoon het verschil maakt voor films

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
bartburg schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:37:
nou ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit als ik films kijk en dus de soundbar zelf niet perse of het multi room kan etc. volgens mij is een soundbar altijd beter dan de tv speakers maar ben opzoek naar 1 die echt gewoon het verschil maakt voor films
Een soundbar koop je vooral voor de minimalistische looks, niet voor geluidskwaliteit. Een Sonos ARC ziet er mooi onopvallend uit, maar het geluid dat er uit komt is gemiddeld. Het is uiteraard wel veel beter dan de TV speaker. Met 'het verschil maakt voor films' denk ik aan hele andere sets met losse luidsprekers en versterker. Maar dat gaat te ver off-topic, dan moet je even een aankoopadvies topic openen. Heeft niets meer met LG OLED ervaringen te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 18-01-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Open gewoon even een eigen topic…. Of doe wat eigen research, genoeg over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

... naar 1 die echt gewoon het verschil maakt voor films
Sennheiser Ambeo :)

Ik zou even een nieuw topic maken; allicht kan je dan beter specifieren wat je budget, kamer, wensen, etc zijn zodat er beter meegedacht kan worden

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:05
Advies topic is het beste, nu zal je snel een kort advies krijgen wat weinig zegt zonder je budget en wensen.
Vergeet niet een soundbar is altijd een compromis tussen grootte en geluid, maar zoek je beleving voor films dan kan het wel oké zijn, muziek is eigenlijk een no-go als je goed "volledig" geluid wilt.

Voor films neem dan een soundbar met sub, dat mis je vaak snel qua beleving. Daarom zou ik voor films alleen qua prijs/prestatie nooit sonos aanraden, dan ben je snel 1-1,5k verder met een sub die je anders echt zou missen.

En zelf luisteren en testen doet het meeste, het is allemaal persoonlijk. De een zal Sonos leuk vinden en de ander denkt ik vind de Teufel veel mooier klinken en vind de app minder belangrijk.

Antwoord op je vraag: de LG hoor ik niet echt goede ervaringen over, dus verder orienteren kan geen kwaad denk ik, maar als je toch op pad zou zijn beluister hem wel voor de zekerheid :)

[ Voor 17% gewijzigd door Savagegek op 18-01-2024 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
bartburg schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:43:
Hoi Allemaal,

Ik heb onlangs de Samsung Q990C gekocht en geïnstalleerd. Komt bij veel reviews als beste uit de test, maar mij valt hij tegen. Hiervoor had ik een 5.1 set van Quadral en heb wel besloten dat een soundbar voor mij niet werkt. Wat ik wil zeggen: ik zou niet meer aan een soundbar beginnen en doorsparen voor een goede 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47

mucuracat

YES

nvt

[ Voor 142% gewijzigd door mucuracat op 19-01-2024 08:49 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-06 20:12
synorluna schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:50:
[...]

Ik heb onlangs de Samsung Q990C gekocht en geïnstalleerd. Komt bij veel reviews als beste uit de test, maar mij valt hij tegen. Hiervoor had ik een 5.1 set van Quadral en heb wel besloten dat een soundbar voor mij niet werkt. Wat ik wil zeggen: ik zou niet meer aan een soundbar beginnen en doorsparen voor een goede 5.1.
Desnoods beginnen met alleen een AVR, een center en 2 front speakers. Zal wss al een stuk beter en voller klinken dan een soundbar. Kan je later altijd nog uitbreiden met surround speakers en een sub.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:38
GaHard schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:58:
[...]

Desnoods beginnen met alleen een AVR, een center en 2 front speakers. Zal wss al een stuk beter en voller klinken dan een soundbar. Kan je later altijd nog uitbreiden met surround speakers en een sub.
Mwah, ik tot een jaar of 3 geleden een Onkyo receiver en een 5.1 setup. Na mijn verhuizing had ik geen zin meer in al die rommel en kabels, en heb toen een Samsung Harman Kardon Q90R soundbar met subwoofer en draadloze achterspeakers gekocht. Heb er geen moment spijt van gehad, geluid is echt wel goed, heb mijn receiver geen moment gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
tnx allemaal voor de input de lg oled c3 of c4 gaat er zowiezo komen daar heb ik in dit forum al voldoende positieve dingen over gelezen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Als je echt verschil wilt voor films dan moet je, wat mij betreft, toch minstens een 5.1.2 set hebben.

Gisteren La Sociedad de la Nieve in Dolby Vision en Dolby Atmos gekeken. Als je dan toch je achterluidsprekers wilt testen dan moet je deze film zien op je LG oled TV.

Niet normaal.

En, vind ik, wanneer je veel geld uitgeeft voor een TV, je jezelf moet verwennen met surroundspeakers. Dan haal je, qua geluid, het beste uit je TV. Naast topkwaliteit beeld van een oled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:41
Powder Toastman schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:45:
[...]

Mwah, ik tot een jaar of 3 geleden een Onkyo receiver en een 5.1 setup. Na mijn verhuizing had ik geen zin meer in al die rommel en kabels, en heb toen een Samsung Harman Kardon Q90R soundbar met subwoofer en draadloze achterspeakers gekocht. Heb er geen moment spijt van gehad, geluid is echt wel goed, heb mijn receiver geen moment gemist.
Hier precies zo na de verhuizing.

Denon receiver en Dali speakers verkocht. Sonos ARC en Ones teruggeplaatst.
Beide hebben voor en nadelen, maar heb nog geen spijt van de overstap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Even de bezem door [LG OLED] Ervaringen & Discussie gehaald en de vraag van @bartburg afgesplitst. Dergelijke aankoopadvies vragen en alle reacties die daar uit voortkomen, horen daar namelijk niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eerlijk antwoord; met Black Friday heb ik getwijfeld tussen een Beam, een Arc en een Bose 600. Alle 3 geluisterd bij 2 winkels en met mijn Nederlandse verstand uiteindelijk een Beam gekocht want goedkoopste die dagen.

Ben ik er tevreden mee? Mwhoa; ik heb het gevoel dat het geluid best vanuit 1 plek in de kamer komt ondanks dat dat ding Atmos kan decoden / weergeven. Het voelt niet zo ruimtelijk als geadverteerd of sommige demo's in de winkels klonken. Wel erg tevreden over spraak & lichtere muziek / effecten. Maar een film als Black Hawk Down of Dark Knight komt soms lastig uit de verf op goed hard volume.

Had ik iets anders moeten kopen? Misschien; ik kom van een "echte" 5.1.2 set af maar moest downsizen. Als ik "nu" opnieuw moet gaan kopen, denk ik dat ik de Bose 600 in huis haal want deze is goed 300 Euro goedkoper dan de Arc maar gaf (in de winkels) beter geluid dan de Arc. Maar, ook hier, mijn mening / gevoel / oren.

Zoals je leest: ik heb op dit moment geen voorkeur voor satelliet en/of sub. Dat doe ik bewust want in mijn huidige huiskamer zijn satellieten lastig te plaatsen (schuine / half-open woongedeelte) en een sub mis ik al enige tijd niet meer (ondanks dat mijn muzieksmaak altijd wel een flinke bas nodig heeft).

Op geen enkel moment heb ik LG ooit overwogen als soundbar ondanks dat ik al 7 jaar LG TV's in huis heb

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 18-01-2024 21:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1