Draagbalk kapt roesten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ocima
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-01 10:11
Hallo,

We hebben een jaren 30 huis en hebben een keldertje, daar is een draagbalk (denk van staal) vrij heftig aan het roesten (Zie foto) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1USeq1VVwXF4eewOKlqxEOxkS7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5CtJXZ5KxBU6tlkBAN3JIJx.jpg?f=fotoalbum_large

Moeten we ons zorgen maken dat dadelijk ons huis instort? :?

Alle reacties

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:58
Dit ziet er allerminst goed uit, er lijken op de foto behoorlijke stukken ijzer te ontbreken. Normaal zeg je dan schoon borstelen, schuren, opnieuw in de menie en klaar, maar als ik dit zie, zou ik toch serieus rekening houden met vervangen.

discogs

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:34

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Los van het vervangen vraag ik mij af waar het vocht vandaan komt , binnen behoord dit niet zo te roesten.ook onbehandeld niet.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:33
Het is een keldertje, vocht van buiten wellicht? Ik zou eens kijken wat de mogelijkheid voor vervangen is. En dan misschien handiger plaatsen dan nu, dat het niet weer zo nat wordt. Als je bang bent zet je er alvast een paal onder.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-01 23:29
Ocima schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:16:
Hallo,

We hebben een jaren 30 huis en hebben een keldertje, daar is een draagbalk (denk van staal) vrij heftig aan het roesten
Moeten we ons zorgen maken dat dadelijk ons huis instort? :?
Valt er roest af? In die zin dat van het gedeelte wat nu lijkt te 'ontbreken' elke keer stukken afvallen?
Hoe vochtig is het nu nog? Want er zit een houten balk naast (die schijnbaar de zwaluwstaartplaat draagt) die helemaal gaaf en droog is.
Wanneer dit al bijna 100 jaar zo zit dan zou ik me geen zorgen maken, vroeger werden wel vaker gerecycelde balken gebruikt om iets te ondersteunen. Ik neem aan dat het een H balk is en dat de bovenkant nog geheel intact is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former