IRQ's instellen, hoe gaat dat in zijn werk?

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Heb een klein vraagje (hoop dat et hier thuishoort) hoe moet ik de IRQ's instellen... ??

Ik heb er iig 2 vrijgemaakt door de com-poorten uit te zetten... maar hoe verder?

Mijn mobo is MSI K7T Turbo en draai WinME..

BVD
(degene die me et beste helpt krijgt met kerst de meeste cadeau's ;) )

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Welk OS? Voor welke kaart wil je IRQ instellen? Waarom laat je het niet plug 'n pray doen? Ondersteunt je BIOS geen plug 'n pray soms? Kortom even iets meer info anders kunnen we je niet helpen...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

WinME.. staat in post..

Maar me geluidskaart deelt een IRQ met enkele andere dingen, netwerkkaart, vidkaart ...

Geluid is soms ook beetje f*cked up en heb me laten vertellen dat et komt omdat ie een IRQ deelt

//edit Ben kerstman, maar deed iets verkeerd :)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

edit:
Oops, niet goed gelezen...sorry

WinMe is gewoon een plug 'n pray OS, dus je kan er het beste voor zorgen dat je ook in je BIOS hebt aanstaan dat je een pnp OS gebruikt. Als je het echter zelf zou willen instellen, dan kan je die functie dus in de BIOS uitzetten, maar dan kan windows niet meer bij de instellingen van de kaarten. Werkt niet echt lekker, watn dan moet je dus echt zelf alles instellen.

Wat je volgens mij wel zou kunnen proberen is de volgorde van de kaarten in je Moederbord veranderen, dan wordt het anders toebedeeld. De verdeling over de bus is ook iets wat van invloed kan zijn, dus niet alles achter elkaar maar zo nu en dan iets overslaan ofzo. Precies weet ik het niet, maar bepaalde sloten werken samen etc etc. Gewoon wat schuiven en uitproberen is het makkelijkst.

Bovendien is het dus niet erg dat je shared IRQ's hebt, normaal zal dat elkaar niet bijten.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 04:19
Theoretisch gezien zijn er 3 dingen waar je bij PCI-sloten op moet letten:

1. PCI-slot 1 deelt IRQ met je AGP-slot (meestal 11 dus)
2. PCI-slot 3 deelt IRQ met PCI-slot 5
(3. Als je 6 PCI-sloten hebt geldt #2 ook voor slot 4 en 6)