Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik en gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik was vanaf de BBG 1440 begonnen. Had €1500,- in gedachte, maar ik heb ruimte om hoger te gaan
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles wat ik nu heb is te oud om mee te nemen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle PC componenten en een goede nieuwe monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Laatste build was AMD, maar ben hier niet fanatiek over
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het fijn als de PC stil is bij dagelijks gebruik. Tijdens gamen mag wel wat herrie
Ga je overklokken?
Initieel niet. Is mooi meegenomen als het kan, maar geen zwaarwegend argument voor me.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk zijn er primair 3 afwegingen. Zoals ik al aangaf was ik begonnen vanaf de BBG 1440.
Ryzen 5 7600
Coolertje
Simpel B650M MB
32 GB Ram
750W voeding
Case
2TB SSD
RX 7800 Videokaart.
Maar nu kom ik bij mijn twijfels/ vragen:
Blijf ik bij de 7800 of up ik toch naar een RTX 4070 of een 7900 (die nu zakt in prijs)
Ga ik voor een goede 1440 monitor of voor een budget 4k
Als ik up naar 4070/ 7900, wil ik dan toch niet ook naar een Ryzen 7700
Verder als bonusvraag... ik zie in de BBG dat er memory reepjes met CAS 36 en CAS 32 worden gebruikt. Maar ook dat er eigenlijk voor hetzelfde geld CAS 30 beschikbaar is. Het is mij totaal onduidelijk waarom iemand hier niet de voorkeur aan zou geven.
Ik hoor graag jullie tips/ adviezen/ inzichten
Dagelijks gebruik en gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik was vanaf de BBG 1440 begonnen. Had €1500,- in gedachte, maar ik heb ruimte om hoger te gaan
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles wat ik nu heb is te oud om mee te nemen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle PC componenten en een goede nieuwe monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Laatste build was AMD, maar ben hier niet fanatiek over
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het fijn als de PC stil is bij dagelijks gebruik. Tijdens gamen mag wel wat herrie
Ga je overklokken?
Initieel niet. Is mooi meegenomen als het kan, maar geen zwaarwegend argument voor me.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk zijn er primair 3 afwegingen. Zoals ik al aangaf was ik begonnen vanaf de BBG 1440.
Ryzen 5 7600
Coolertje
Simpel B650M MB
32 GB Ram
750W voeding
Case
2TB SSD
RX 7800 Videokaart.
Maar nu kom ik bij mijn twijfels/ vragen:
Blijf ik bij de 7800 of up ik toch naar een RTX 4070 of een 7900 (die nu zakt in prijs)
Ga ik voor een goede 1440 monitor of voor een budget 4k
Als ik up naar 4070/ 7900, wil ik dan toch niet ook naar een Ryzen 7700
Verder als bonusvraag... ik zie in de BBG dat er memory reepjes met CAS 36 en CAS 32 worden gebruikt. Maar ook dat er eigenlijk voor hetzelfde geld CAS 30 beschikbaar is. Het is mij totaal onduidelijk waarom iemand hier niet de voorkeur aan zou geven.
Ik hoor graag jullie tips/ adviezen/ inzichten