"half werkend internet" na switch naar ethernet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-man1
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20-01-2024
Na het jarrenlange lijden onder een 5mb/s wifiverbinding, heb ik eindelijk een ethernet kabel van de router in de woonkamer naar mijn kamer getrokken om een ethernet verbinding te kunnen gebruiken. Na dit te doen merkte ik dat mijn lokaal geinstalleerde speedtest (ookla) mijn verbinding niet herkende, maar de online speedtest werkt wel en geeft 220mb/s aan.

ook kan ik op mijn browsers zonder problemen zoekresultaten krijgen, maar bijna elke site weigert de verbinding met de mededeling: "ERR_ADDRESS_UNREACHABLE". er zijn uitzonderingen waarbij bepaalde sites alles zoals normaal werkt, bvb:"Facebook, Tweakers, Beyond Gaming, Youtube".

ik heb de volgende dingen geprobeerd (zonder succes):
-alle dns- en browsercaches reset
-ethernet kabel vervangen
-verschillende combinaties van uit en aanzetten tussen mijn 3 netwerkadapters (internal wifi, internal ethernet, en external wifi dongle)
-Windows updaten
- instelling van openbaar naar particulier netwerk veranderd

Relevante specs:
-internal wifi adapter: MediaTek 160MHz Wireless LAN Card
-internal ethernet adapter: Intel(R) Ethernet Controller (3) I225-V
external wifi adapter: TP-Link Wireless USB adapter

Als u iets meer over dit onderwerp weet, voel u vrij om uw advies hieronder te plaatsen :)

Beste antwoord (via G-man1 op 20-01-2024 16:41)

• dewiss1993
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-07 17:09
Er zit dus geen wifipunt of router in de kamer op uiteinde kabel? Je kan eens proberen als het puur om pc gaat IPV 6 uit te zetten, of op de router. Kan ook andersom zijn dat ipv4 uit staat maar dat je wel dualstack hebt. Zowel ipv6 als 4. Tegenwoordig wel vaak het geval.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-07 17:09
Er zit dus geen wifipunt of router in de kamer op uiteinde kabel? Je kan eens proberen als het puur om pc gaat IPV 6 uit te zetten, of op de router. Kan ook andersom zijn dat ipv4 uit staat maar dat je wel dualstack hebt. Zowel ipv6 als 4. Tegenwoordig wel vaak het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-man1
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20-01-2024
Bedankt!

bij apparaatbeheer -> geavanceerde adapterinstellingen heb ik Large Send Offload V2 beide voor IPv4 en IPv6 uitgezet, hierna werkte alles zoals het zou moeten, zelfs toen ik deze opties terug enabled had, werkte alles nog. Dus dikke merci voor uw antwoord! :)

P.S. extra info: de kabel werkte perfect voor mijn laptop.