Na het jarrenlange lijden onder een 5mb/s wifiverbinding, heb ik eindelijk een ethernet kabel van de router in de woonkamer naar mijn kamer getrokken om een ethernet verbinding te kunnen gebruiken. Na dit te doen merkte ik dat mijn lokaal geinstalleerde speedtest (ookla) mijn verbinding niet herkende, maar de online speedtest werkt wel en geeft 220mb/s aan.
ook kan ik op mijn browsers zonder problemen zoekresultaten krijgen, maar bijna elke site weigert de verbinding met de mededeling: "ERR_ADDRESS_UNREACHABLE". er zijn uitzonderingen waarbij bepaalde sites alles zoals normaal werkt, bvb:"Facebook, Tweakers, Beyond Gaming, Youtube".
ik heb de volgende dingen geprobeerd (zonder succes):
-alle dns- en browsercaches reset
-ethernet kabel vervangen
-verschillende combinaties van uit en aanzetten tussen mijn 3 netwerkadapters (internal wifi, internal ethernet, en external wifi dongle)
-Windows updaten
- instelling van openbaar naar particulier netwerk veranderd
Relevante specs:
-internal wifi adapter: MediaTek 160MHz Wireless LAN Card
-internal ethernet adapter: Intel(R) Ethernet Controller (3) I225-V
external wifi adapter: TP-Link Wireless USB adapter
Als u iets meer over dit onderwerp weet, voel u vrij om uw advies hieronder te plaatsen
ook kan ik op mijn browsers zonder problemen zoekresultaten krijgen, maar bijna elke site weigert de verbinding met de mededeling: "ERR_ADDRESS_UNREACHABLE". er zijn uitzonderingen waarbij bepaalde sites alles zoals normaal werkt, bvb:"Facebook, Tweakers, Beyond Gaming, Youtube".
ik heb de volgende dingen geprobeerd (zonder succes):
-alle dns- en browsercaches reset
-ethernet kabel vervangen
-verschillende combinaties van uit en aanzetten tussen mijn 3 netwerkadapters (internal wifi, internal ethernet, en external wifi dongle)
-Windows updaten
- instelling van openbaar naar particulier netwerk veranderd
Relevante specs:
-internal wifi adapter: MediaTek 160MHz Wireless LAN Card
-internal ethernet adapter: Intel(R) Ethernet Controller (3) I225-V
external wifi adapter: TP-Link Wireless USB adapter
Als u iets meer over dit onderwerp weet, voel u vrij om uw advies hieronder te plaatsen