Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
add een container aan je applet (or what ever), voeg daar een layoutmanager toe, en een label-component.
labelcomponent.setBounds(x,y,width,height);
tada
labelcomponent.setBounds(x,y,width,height);
tada
Neeeeee gewoon geen applet, moet textbased zijn
Het is met JAVA (voor zover ik weet) niet mogelijk om je cursor in een text-based appie te verplaatsen.
Je zult het dus op een andere manier moeten doen
Je zult het dus op een andere manier moeten doen
If you are not wiping out you are nog pushing enough...
het is wel mogelijk je cursor te verplaatsen met bijv:
\n (volgende regel)
\b (backspace)
en nog een paar. maar een cursor op precies de juiste plak zetten kan.. maar is niet echt makkelijk, je zult dan zelf heel veel bij moeten houden
\n (volgende regel)
\b (backspace)
en nog een paar. maar een cursor op precies de juiste plak zetten kan.. maar is niet echt makkelijk, je zult dan zelf heel veel bij moeten houden
Wasigh, je hebt gelijk, ik was niet volledig:
Het is in JAVA niet mogelijk om de cursor op een random plek op het beeldscherm te plaatsen. Uiteraard is ee \n een \t etc wel mogelijk, maar dit is niet hetgeen bedoelt wordt (neem ik aan)....
Het is in JAVA niet mogelijk om de cursor op een random plek op het beeldscherm te plaatsen. Uiteraard is ee \n een \t etc wel mogelijk, maar dit is niet hetgeen bedoelt wordt (neem ik aan)....
Dat klopt idd, ik zoek dus eigenlijk de functie die in QuickBasic Locate heet.
Helaas, ik vrees dat JAVA je hierin niet kan voorzien.
Wat ik dan deed was het hele scherm opnieuw tekenen. Dus je selecteert bv iets en wilt daar dus een kruisje voor hebben. Ik tekende dan het hele scherm opnieuw....
Wat ik dan deed was het hele scherm opnieuw tekenen. Dus je selecteert bv iets en wilt daar dus een kruisje voor hebben. Ik tekende dan het hele scherm opnieuw....
Drie mogelijke oplossingen (die ik zo kan bedenken)
1. Dit is de gemakkelijkste: als je terminal ansi of vt100 ondersteund kun je gebruik maken van de desbetreffende escape codes om naar een schermpositie te springen.
2. Als je toch in een GUI omgeving zit kun je je eigen component schrijven dat een 80x25 scherm nabootst en dan System.out, System.err redirecten naar dat component.
3. Je kunt jni gebruiken en je eigen native functie schrijven in C.
Ik heb het alledrie nog nooit gedaan, maar ze lijken me alledrie niet onmogelijk (behalve 3 weet ik niet zeker want ik heb nog nooit iets met jni gedaan).
1. Dit is de gemakkelijkste: als je terminal ansi of vt100 ondersteund kun je gebruik maken van de desbetreffende escape codes om naar een schermpositie te springen.
2. Als je toch in een GUI omgeving zit kun je je eigen component schrijven dat een 80x25 scherm nabootst en dan System.out, System.err redirecten naar dat component.
3. Je kunt jni gebruiken en je eigen native functie schrijven in C.
Ik heb het alledrie nog nooit gedaan, maar ze lijken me alledrie niet onmogelijk (behalve 3 weet ik niet zeker want ik heb nog nooit iets met jni gedaan).
het probleem zit um natuurlijk niet in het scherm opnieuw tekenen, echter als ik het scherm opnieuw teken is alles wat er op stond ook weg.
Maar iid bedankt voor de hulp,
persoonlijk vind ik java toch een vaag taaltje, nu maar hopen dat ik snel c++ krijgt na met java te hebben aangekloot.
persoonlijk vind ik java toch een vaag taaltje, nu maar hopen dat ik snel c++ krijgt na met java te hebben aangekloot.
Vaag taaltje? alleen omdat je geen nep-gui kunt schrijven in je console?Op maandag 10 september 2001 09:54 schreef Skinkie het volgende:
het probleem zit um natuurlijk niet in het scherm opnieuw tekenen, echter als ik het scherm opnieuw teken is alles wat er op stond ook weg.
java afschrijven daarop is een beetje goedkoop...
JAVA is gewoon GUI georienteerd, daarbij komt kijken dat je met een beetje fantasie toch een hele mooie (G)UI kan schrijven.
Je zult gewoon het scherm opnieuw moeten opbouwen als er wat veranderd, dit gaat op zich vrij snel.... (Je hebt toch alle gegevens voor op het scherm)....
Je zult gewoon het scherm opnieuw moeten opbouwen als er wat veranderd, dit gaat op zich vrij snel.... (Je hebt toch alle gegevens voor op het scherm)....
Pagina: 1