COAX.nl modemtester: onjuiste info?

Pagina: 1
Acties:

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Ik denk dat de meesten van jullie wel eens de modemtester van http://www.coax.nl/ hebben gebruikt.

Het valt me op de de gem. downloadsnelheid van een kleinere file lager ligt dan die van een grote file. Tijdens het downloaden zie je een gemiddelde snelheid en opvallend genoeg begint de download langzaam.

Je ziet het gemiddelde langzaam van 0-160 kB/s (Chello) oplopen, maar bij kleine files gaat dat van 0-60 kB/s (tegen die tijd is de download al klaar). Volgens mij haal je kleine files met eenzelfde max. bitrate binnen.
Ik ben van mening dat er een verkeerde rekenmethode wordt gebruikt.

Kan iemand wat meer uitleg geven? Is dit een standaard test?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Downloaden gaat met dat programma via FTP... voor FTP moet je inloggen en dat kost gewoon eventjes tijd. Tijd die wel wordt meegenomen in de rekensom speed = bytes / time
Logintijd is vrijwel constant, maar bestandgrootte niet... dat wil zeggen dat er bij elk bestand absoluut gezien evenveel tijd verspild wordt, maar procentueel is de verkwiste tijd bij kleine bestanden veeeel groter. Vandaar dat je in die formule deelt door een relatief-veel-te-groot getal en daardoor een lagere snelheid lijkt te hebben bij kleine bestanden. Nee deze methode is niet 100% betrouwbaar.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.