Zoals verwacht ga ik mijn waterkoeling inbouwen. Ik ben redelijk tevreden met de resultaten. 44 graden stressed op 1.45GHz en 1.85V. Dit wordt lager als ik een 120mm fan op de radiator zet (mbv fanduct).
Ik wilde dus mijn radiator boven in de kast plaatsen, en het reservoir onder.
De afmetingen van de radiator zijn: 193x139x43.
De radiator wilde ik boven in de kast ophangen, met het koeloppervlak naar de zijkanten van de kast gericht en de uitgangen van de radiator naar onder. In de kast moet ik dan een rond gat maken voor een 120mm fan, dan een fanduct die naar de radiator toeleidt, en dan achter de radiator een fanduct naar het andere gat aan de andere zijkant van de kast.
Het reservoir wil ik vooronder de kast plaatsen. Hier heb ik ongeveer 200mm hoogte beschikbaar en genoeg lengte+breedte. Dit zal niet zo'n probleem worden denk ik.
Wat wel een probleem wordt is de radiator die ik moet ophangen.
Ten eerste, waaraan ga ik hem ophangen (hoe?).
Ten tweede, de ruimte die tussen cd dvd-rom/brander en de voeding zit (waar de radiator dus zeker tegen aan gaat komen vanwege zijn hoogte) is maar 110mm excl kabels+molex.
Ik heb hier dus ongeveer ruim 35mm extra ruimte nodig.
Toevallig zag ik een plaatje van iemand (weet niet meer wie iemand van GoT iig) die zijn voeding 90 graden gedraaid had en verder als het ware achter zijn kast had gemonteerd. Dit idee lijkt me wel goed, is dit een beetje uitvoerbaar?
Hier wat foto's ter verduidelijking:

Is dit een beetje uitvoerbaar of hebben jullie evt. andere ideeën?
Alvast bedankt
Ik wilde dus mijn radiator boven in de kast plaatsen, en het reservoir onder.
De afmetingen van de radiator zijn: 193x139x43.
De radiator wilde ik boven in de kast ophangen, met het koeloppervlak naar de zijkanten van de kast gericht en de uitgangen van de radiator naar onder. In de kast moet ik dan een rond gat maken voor een 120mm fan, dan een fanduct die naar de radiator toeleidt, en dan achter de radiator een fanduct naar het andere gat aan de andere zijkant van de kast.
Het reservoir wil ik vooronder de kast plaatsen. Hier heb ik ongeveer 200mm hoogte beschikbaar en genoeg lengte+breedte. Dit zal niet zo'n probleem worden denk ik.
Wat wel een probleem wordt is de radiator die ik moet ophangen.
Ten eerste, waaraan ga ik hem ophangen (hoe?).
Ten tweede, de ruimte die tussen cd dvd-rom/brander en de voeding zit (waar de radiator dus zeker tegen aan gaat komen vanwege zijn hoogte) is maar 110mm excl kabels+molex.
Ik heb hier dus ongeveer ruim 35mm extra ruimte nodig.
Toevallig zag ik een plaatje van iemand (weet niet meer wie iemand van GoT iig) die zijn voeding 90 graden gedraaid had en verder als het ware achter zijn kast had gemonteerd. Dit idee lijkt me wel goed, is dit een beetje uitvoerbaar?
Hier wat foto's ter verduidelijking:

Is dit een beetje uitvoerbaar of hebben jullie evt. andere ideeën?
Alvast bedankt