USB 3 naar PCIE (en niet andersom)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49
USB 3 naar PCIE verloop/kaart
Geen PCIE naar USB3 kaart maar juist anders om (als dat bestaat). En zou helemaal mooi zijn als deze 2x USB 3 in ondersteund voor hogere snelheid.
Moet een wat oudere PCIE 1 8x kaart in komen maar als het dus een full size PCIE3 2lanes kaart is de snelheid ook goed.

Wat is je budget?
Binnen het redelijke

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heb een mooie Rocketraid 2340 kaart liggen (PCIE 1.0 8x) en wil kijken naar optie om mijn systeem van Windows home server af te krijgen wat nog windows 2008 server als architectuur heeft.
Nu heb ik thuis ook een raspberry PI 5 liggen maar onboard PCIE is ondersteund PCIE 2 1x maar is in te stellen op PCIE 3 1x en dat zou in praktijd voldoende MB/s zijn voor mijn situatie

Maar aangezien ik niet verwacht de USB 3.0 nodig te hebben is daar wellicht ook wat mogelijk, maar kan dus niets vinden behalve iemand die een USB3 chip desoldeerd om daar PCIE chip op te zetten :o

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat je wilt zal niet bestaan of retetraag zijn.
Je kunt wel van Thunderbolt naar PCI-E maar dan moet je moederbord wel thunderbolt hebben.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49
Nou ja retetraag, los van conversie zou het ongeveer 500MB/s (5Gb per USB poort)
PCIE3 1x is natuurlijk wel sneller met 1GB/s dus z'n groot verschil vind ik het niet aangezien de data in NAS setup binnenkomt en dus al gelimiteerd is tot 110MB/s

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal