Er zijn natuurlijk meerdere topics, met daarin allerlei mooie opties. Maar ik vind het toch lastig om hierin keuzes te maken, ook omdat de voorkeuren in de topics verschillend zijn. Dus ik heb toch maar een eigen topic aangemaakt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC is inmiddels alweer 8 jaar oud en is aan vervanging toe.
Enerzijds wordt de PC gebruikt voor Windows 11 met Office, we hebben geen bijzondere vereisten op het gebied van werk. Anderzijds gebruik ik de PC voor gamen, voornamelijk Diablo IV (en Fortnite, dat speel ik nu nog op de Switch).
Diablo III kon ik nog draaien op het huidige systeem, maar Diablo IV vereist een externe grafische kaart en die is er niet. Daarna bleek de PC sowieso toe te zijn aan een update.
Maar volgens mij heb ik geen zware en/of bijzondere eisen. Het is de bedoeling om de komende jaren weer fatsoenlijk vooruit te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is €1.250.
Mocht een nieuwe monitor nodig zijn, dan zal deze binnen het budget ingepast moeten worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een monitor, maar ik weet niet of deze nog voldoet met de nieuwe PC. Het is de Iiyama ProLite XB2380HS.
Verder heb ik geen idee wat voor type behuizing ik heb (ik kan er geen merk en/of type op vinden), maar het moederbord erin betreft de ASRock H110M-ITX/ac. Ik ga er vanuit dat een nieuwe behuizing ook nodig is.
De voeding betreft de Corsair SF450, ik neem aan dat die ook vervangen moet worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle onderdelen om de PC samen te stellen, het bouwen van de PC doet een vriend van mij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
De huidige processor is een Intel i5-6500, maar Intel of AMD maakt mij verder niets uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moederbord moet een WiFi aansluiting hebben, aangezien de PC niet via een netwerkkabel
aangesloten wordt.
Verder is stiller altijd beter. En energiezuinig(er) zou mooi meegenomen zijn. Maar dat zijn wensen en geen eisen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb uit 2 andere topics voorstellen voor builds gehaald, met verschillende prijzen (afhankelijk of een nieuwe monitor nodig is). Ik hoor graag of deze voldoen of dat er betere opties zijn.
Build 1
Build 2
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC is inmiddels alweer 8 jaar oud en is aan vervanging toe.
Enerzijds wordt de PC gebruikt voor Windows 11 met Office, we hebben geen bijzondere vereisten op het gebied van werk. Anderzijds gebruik ik de PC voor gamen, voornamelijk Diablo IV (en Fortnite, dat speel ik nu nog op de Switch).
Diablo III kon ik nog draaien op het huidige systeem, maar Diablo IV vereist een externe grafische kaart en die is er niet. Daarna bleek de PC sowieso toe te zijn aan een update.
Maar volgens mij heb ik geen zware en/of bijzondere eisen. Het is de bedoeling om de komende jaren weer fatsoenlijk vooruit te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is €1.250.
Mocht een nieuwe monitor nodig zijn, dan zal deze binnen het budget ingepast moeten worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een monitor, maar ik weet niet of deze nog voldoet met de nieuwe PC. Het is de Iiyama ProLite XB2380HS.
Verder heb ik geen idee wat voor type behuizing ik heb (ik kan er geen merk en/of type op vinden), maar het moederbord erin betreft de ASRock H110M-ITX/ac. Ik ga er vanuit dat een nieuwe behuizing ook nodig is.
De voeding betreft de Corsair SF450, ik neem aan dat die ook vervangen moet worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle onderdelen om de PC samen te stellen, het bouwen van de PC doet een vriend van mij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
De huidige processor is een Intel i5-6500, maar Intel of AMD maakt mij verder niets uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moederbord moet een WiFi aansluiting hebben, aangezien de PC niet via een netwerkkabel
aangesloten wordt.
Verder is stiller altijd beter. En energiezuinig(er) zou mooi meegenomen zijn. Maar dat zijn wensen en geen eisen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb uit 2 andere topics voorstellen voor builds gehaald, met verschillende prijzen (afhankelijk of een nieuwe monitor nodig is). Ik hoor graag of deze voldoen of dat er betere opties zijn.
Build 1
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 204,- | € 204,- |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 125,02 | € 125,02 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 7700 XT Gaming OC 12G | € 476,32 | € 476,32 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus 2 Black TG Clear Tint | € 73,19 | € 73,19 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,90 | € 31,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 113,90 | € 113,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 550W | € 88,99 | € 88,99 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 122,90 | € 122,90 |
Totaal | € 1.236,22 |
Build 2
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 119,70 | € 119,70 |
1 | Moederborden | ASRock B550M-ITX/ac | € 124,- | € 124,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6600 Eagle 8G | € 228,04 | € 228,04 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Terra Jade | € 189,99 | € 189,99 |
1 | Processorkoeling | Thermalright AXP90-X53 Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 63,90 | € 63,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V550 SFX Gold (EU-stekker) | € 116,76 | € 116,76 |
1 | Solid state drives | Patriot Viper VP4300 Lite 2TB | € 114,90 | € 114,90 |
Totaal | € 957,29 |