Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Ik heb twee accounts in gebruik bij Microsoft.
Eén account wordt gebruikt voor alle abonnementen, aankopen, mail en xbox en het andere alleen voor opslag op Onedrive (ter voorkoming dat mijn hoofdaccount wordt geblokkeerd op het moment dat Microsoft denkt dat ik bestanden opsla op Onedrive die niet OK zijn).

De Onedrive van het hoofdaccount is dus leeg, op bestanden van screenshots en opnames van de xbox na (omdat die het andere account niet kan gebruiken).

Nou vond ik daar ineens een hele vreemde map met de naam Документы
Vrijvertaald door google translate is dat Documentatie in russisch.

Dus paniek, ondanks dat ik 2FA aan heb staan. Wachtwoord reset, geklikt op overal uitloggen, app wachtwoorden uitgeschakeld. Recente activiteiten doorlopen waar echt pagina's en pagina's aan mislukte inlogpogingen op staan (al jaren overigens, omdat een heel oud wachtwoord ooit is gelekt wordt elke dag wel enkele malen geprobeerd in te loggen uit verschillende landen). De enige paar succesvolle inlogpogingen tot 1 januari van dit jaar waren van mijzelf.

Dus hoe komt dit? Uiteraard op google gaan zoeken (na alle resets) en daar kom ik dan deze post bij Microsoft tegen. https://answers.microsoft...-9823-2da3a5c7f3f1?page=2

51 anderen geven aan hetzelfde probleem te hebben.
Het lijkt erop dat die vage folder de 'Mijn documenten' folder is die op elke onedrive hoort te staan en opnieuw wordt aangemaakt na een tijdje als je hem wist en dat lijkt nu in de verkeerde taal te gebeuren.
Dus lijkt een bug en niets aan de hand.
I'm still in contact with Microsoft support. The first team could not solve the problem. They said now a second-tier team will take care of it. But according to them, there was no problem. Also, they affirmed that there must be a folder called "Documents" in OneDrive and this folder would come back automatically when it is deleted. However, they said that this folder should come back in the language in which I use OneDrive. In short, the problem is not a hacking problem, it is just a language problem. However, I still just in case, emptied OneDrive and deleted the files
Hebben anderen bij Tweakers dit ook wel eens opgemerkt?