Hallo,
ik heb hier al erg vaak de vraag voorbij zien komen van "is het mogelijk om met mijn moederbord zonder MP instellingen ook over te clocken"
het antwoord is ja:
het kan op 2 manieren
de eerste is de FSB overclocken, maar meestal ondersteunt het mobo ook geen andere fsb's.
Nu komt de tweede manier!
Er is een mogelijkheid om je processor over te clocken, zonder dat je mobo er van af weet.
De snelheid van een processor wordt bepaalt door de combinaties van verbindingen van de L3, L4 en L6 bruggen. Door deze verbindingen te verbreken en opnieuw te verbinden, kan je het mobo laten denken dat er een snellere proc in zit!
het schema voor de instellingen is hier: (bron: computer!totaal november 2000)AMD athlon en duron socket A frequenties
Comment :
er is altijd een los contact, hier moet je niks mee doen
dit zijn alle conbinaties die ik heb
k dan, ik heb ook de 7-6,5-6-5,5-5 MPs maar die zijn niet meer interessant
ik heb hier al erg vaak de vraag voorbij zien komen van "is het mogelijk om met mijn moederbord zonder MP instellingen ook over te clocken"
het antwoord is ja:
het kan op 2 manieren
de eerste is de FSB overclocken, maar meestal ondersteunt het mobo ook geen andere fsb's.
Nu komt de tweede manier!
Er is een mogelijkheid om je processor over te clocken, zonder dat je mobo er van af weet.
De snelheid van een processor wordt bepaalt door de combinaties van verbindingen van de L3, L4 en L6 bruggen. Door deze verbindingen te verbreken en opnieuw te verbinden, kan je het mobo laten denken dat er een snellere proc in zit!
het schema voor de instellingen is hier: (bron: computer!totaal november 2000)AMD athlon en duron socket A frequenties
Comment :
er is altijd een los contact, hier moet je niks mee doen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| MP L3 L4 L6 7,5 : | | : | : : | : | | : 8 | : : | | : : | | : | : 8,5 : | : | | : : | : : | : 9 | : | : : | : | | | : : 9,5 : | | : : | : | : | : : 10 | : : | : | : | | : : : 10,5 : | : | : | : | : : : : 11 | : | : | : | : | | | | 11,5 : | | : | : | : : | | | 12 | : : | | : | : | : | | |
dit zijn alle conbinaties die ik heb
k dan, ik heb ook de 7-6,5-6-5,5-5 MPs maar die zijn niet meer interessant
is dit nieuw ???