Ik ben voornemen om naast de heteluchtinstallatie (Brink ELAN, zonder WTW) een kanaalairco te gebruiken voor het voor en najaar. Ik dub echter over de luchtstromen, mn verse lucht toevoer.
Plaatje een is huidig, verwarmd met gas. WTW nog niet geplaatst.
Plaatje twwe is de kanaalairo erbij. Ik wil deze in de trapkast BG opstellen. Voor de aanvoer van lucht wil ik op het bestaande kanaal (blauw) een aftakking maken, in de kast. Deze zorg voor verse lucht. De kanaalairo blaast uit in de woonkamer, en in de gang.
De WTW zorgt ervoor dat de aangevoerde lucht in de trapkast (en elders in huis) is voorverwarmd, iig niet ijskoud is. De WTW krijgt zijn lucht vanuit de badkamer en toilet. In de toekomst ook uit de (open) keuken.
Bij extreem weer kan de ELAN ingeschakeld worden (airco uit).
is dit een slimme oplossing of zie ik zaken over het hoofd?
Plaatje 1
:strip_exif()/f/image/L2aCCLNhcK4Y33YuWoWV9eN5.jpg?f=fotoalbum_large)
Plaatje 2
Plaatje een is huidig, verwarmd met gas. WTW nog niet geplaatst.
Plaatje twwe is de kanaalairo erbij. Ik wil deze in de trapkast BG opstellen. Voor de aanvoer van lucht wil ik op het bestaande kanaal (blauw) een aftakking maken, in de kast. Deze zorg voor verse lucht. De kanaalairo blaast uit in de woonkamer, en in de gang.
De WTW zorgt ervoor dat de aangevoerde lucht in de trapkast (en elders in huis) is voorverwarmd, iig niet ijskoud is. De WTW krijgt zijn lucht vanuit de badkamer en toilet. In de toekomst ook uit de (open) keuken.
Bij extreem weer kan de ELAN ingeschakeld worden (airco uit).
is dit een slimme oplossing of zie ik zaken over het hoofd?
Plaatje 1
:strip_exif()/f/image/L2aCCLNhcK4Y33YuWoWV9eN5.jpg?f=fotoalbum_large)
Plaatje 2
[ Voor 62% gewijzigd door RuPo op 18-01-2024 09:12 ]