Advies nieuwe tv 50” rond max. 1000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjart1974
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-07-2024
Hoi,
ik heb wat advies en denkrichting nodig mbt het aanschaffen van een nieuwe TV
Gisterenavond heeft mijn LG49UB850V de geest gegeven. Mooie jaren meegemaakt samen, maar ja; niet iedereen heeft het eeuwige leven.
Nu dus op korte termijn op zoek naar een vervanger. De een vind een zoektocht als dit heerlijk, de ander vindt het maar ingewikkeld. Ik zit daar zo een beetje tussenin. Ik weet wel wat ik wil, maar weet weer niet welke optie daar het beste bij past. Hopelijk kunnen jullie mij helpen of mij in ieder geval in de goede richting loodsen.

Qua formaat zou de TV 50” moeten zijn en een budget van maximaal €1000,-.
Belangrijk is dat ik weer up-to-date weer een tijdje verder kan.

Buiten het normale TV kijken, wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van het streamen van content via een NVIDIA Shield.

Beeldkwaliteit is uiteraard het belangrijkste, maar ik wil het liefst weer niet teveel zelf moeten instellen om het beeld perfect te krijgen. Maar het moet er wel allemaal goed uitzien.
Verder is het belangrijk dat het scherm weinig/geen weerspiegeling heeft. Niets is vervelender dan dat wanneer je overdag wat donkere scene’s aan het kijken bent, je ook jezelf in het spiegelbeeld terugvindt.

Geluid is voor mij minder belangrijk, aangezien alles via een Denon AVRX3500H zit aangesloten.

Apps, behalve de standaardapps zoals Netflix, Videoland etc. worden niet veel gebruikt. Dat doe ik allemaal via de Ziggo Next.

Tot nu toe komt de Sony Bravia KD-50X75WL of de LG 50QNED826RE uit de bus. Maar zoals gezegd, geen idee of deze opties aan mijn eisen en wensen kan voldoen.

Dank alvast voor het meedenken!

Beste antwoord (via Riesjart1974 op 18-01-2024 17:10)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:38
Riesjart1974 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:51:
[...]

Welke toestellen zouden op jouw shortlist staan, mocht je een budget hebben van max 1000?
Groter dan 50" is écht geen optie, helaas.

Ik ken het merk TCL persoonlijk niet, is de TCL 50C803 bijvoorbeeld een aanrader? Lijkt 'veel voor weinig', of is dit ook een gevalletje van 'if it looks too good to be true, it probably isn't'?
TCL heeft de laatste jaren flinke stappen gezet, was al een relatief grote speler op de Noord-Amerikaanse markt en richt zich sinds een paar jaar ook op de Europese markt. Veel bang for the buck en doet niet onder voor bijv. Samsung.

Voor 649 euro is de TCL 803 ongeëvenaard qua beeldkwaliteit/ hardware en biedt verreweg de meeste bang for the buck. Je kunt in grote lijnen het eindoordeel/ de waardes uit deze review overnemen om een goed beeld van de C803 te krijgen.

GoogleTV van TCL is vergeleken met die van Sony minder qua gebruikersgemak, geldt ook voor de afstandbediening. Ga deze week een keer langs de MediaMarkt, net als Riessjart, en kijk/ test de TV uit wanneer dit je bevalt heb je een zeer goede deal.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-03 18:05
Afgelopen jaar heb ik zelf de LG Oled B2 55 inch gekocht (volgens mij 2022 model voor 1100 euro) en kan deze tv alleen maar aanraden.

Weerspiegeling is alleen een ding als de zon direct op de omgeving schijnt. Maar daar had ik met mijn vorige LG led ook last van, iets mindere mate wellicht maar zeker even “storend”.

Zie dat het nieuwe model (B3) 1300 euro is voor 55 inch (deze serie start vanaf 55”) met daarna 300 euro cashback bij LG dus precies jouw budget. Wel een maatje groter maar die paar inch wen je snel genoeg aan. (That’s what my mom said)

Je kan ook voor een 48inch model gaan en dan naar de C2/C3 serie kijken. Die heeft een hogere brightness en 4 full HDMI 2.1 poorten waar de B2/B3 er maar 2 hebben (en twee reguliere HDMI) waarvan er één gedeeld word met een eARC dus als je meerdere 2.1 systemen hebt zal je al snel met een HDMI 2.1 splitter moeten gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Hiermee valt grotendeels OLED af, de LG C en B serie heeft een glossy toplaag, wanneer je veel omgevingslicht hebt is het net een spiegel en zijn delen van donkere scenes slecht zichtbaar. Een LG A2 zou eventueel, afhankelijk van de hoeveelheid lichtinval wel kunnen echter is deze momenteel overpriced.

Hou rekening mee dat je momenteel een IPS paneel hebt en 50'' LCD altijd VA is.

VA = beter contrast, minder goede kijkhoeken.
IPS = minder contrast, betere kijkhoeken + betere kleuren.

De door jouw genoemde TV's zijn beide matig, betreft contrast en helderheid ga je er op voorruit en daarmee is alles gezegd. Genoemde Sony is qua kleuren beter afgesteld en vergt minder aanpassingen ook is de afstandbediening imo fijner.

Imo kun je beter een 55'' TV kopen, en het budget iets verhogen dan heb je veel meer keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riesjart1974
Freshouttheoven schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:27:
[...]
Imo kun je beter een 55'' TV kopen, en het budget iets verhogen dan heb je veel meer keuze.
Welke toestellen zouden op jouw shortlist staan, mocht je een budget hebben van max 1000?

Ik ken het merk TCL persoonlijk niet, is de TCL 50C803 bijvoorbeeld een aanrader? Lijkt 'veel voor weinig', of is dit ook een gevalletje van 'if it looks too good to be true, it probably isn't'?

[ Voor 21% gewijzigd door Riesjart1974 op 18-01-2024 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riessjart
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo naam en lotgenoot! Eigenlijk ben ik naar precies hetzelfde op zoek, echter hoop ik toch een stukje minder uit te kunnen geven.

Freshouttheoven kwam ook met de suggestie TCL 50C803 en ik ben er voor 90% over uit om deze te kopen.

Ik wil je post niet kapen, maar mocht je het boeiend vinden:
https://gathering.tweaker...message/77847542#77847542

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Riesjart1974 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:51:
[...]

TCL heeft de laatste jaren flinke stappen gezet, was al een relatief grote speler op de Noord-Amerikaanse markt en richt zich sinds een paar jaar ook op de Europese markt. Veel bang for the buck en doet niet onder voor bijv. Samsung.

Voor 649 euro is de TCL 803 ongeëvenaard qua beeldkwaliteit/ hardware en biedt verreweg de meeste bang for the buck. Je kunt in grote lijnen het eindoordeel/ de waardes uit deze review overnemen om een goed beeld van de C803 te krijgen.

GoogleTV van TCL is vergeleken met die van Sony minder qua gebruikersgemak, geldt ook voor de afstandbediening. Ga deze week een keer langs de MediaMarkt, net als Riessjart, en kijk/ test de TV uit wanneer dit je bevalt heb je een zeer goede deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riesjart1974
:D Wat een toeval!
Ik heb jouw post ook doorgenomen, TCL ken ik niet en ik moet eerlijk zeggen toch wel een beetje huiverig te zijn voor mij onbekende merken. Misschien totaal niet nodig, maar goed.
Ik lees overigens ook net dat je het mute icoontje in het scherm blijft zien bij de TCL. Aangezien ik alles via een een AV-receiver doorstuur naar de TV is dat echt een no-go.
Ik kan mij echter niet voorstellen dat dat écht zo is, dan dus maar met de eigen ogen bekijken bij de MM.

[ Voor 12% gewijzigd door Riesjart1974 op 18-01-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessjart
Ik moet zeggen dat ik ook niet van TCL had gehoord hoor. Maar zag wel dat TCL en Samsung vorig jaar met een uitgebreide review voor een budget tv goed naar voren kwamen. Ik ben van hieruit begonnen met zoeken.

Vijf betaalbare 55"-tv's
De beste beeldkwaliteit onder 700 euro

review: Vijf betaalbare 55"-tv's: de beste beeldkwaliteit onder 700 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Riesjart1974 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:34:
:D Wat een toeval!
Ik heb jouw post ook doorgenomen, TCL ken ik niet en ik moet eerlijk zeggen toch wel een beetje huiverig te zijn voor mij onbekende merken. Misschien totaal niet nodig, maar goed.
Ik lees overigens ook net dat je het mute icoontje in het scherm blijft zien bij de TCL. Aangezien ik alles via een een AV-receiver doorstuur naar de TV is dat echt een no-go.
Dit zijn van die kleine dingen waar ik me ook altijd aan stoor en niet begrijp waarom deze designkeuzes worden gemaakt.
Lastig, de meeste 50'' TV's en de LG A2 zijn momenteel overpriced. Als er geen haast bij is dan zou ik tot eind deze maand wachten. Tijdens de BTW-vrije dagen zullen meerdere winkels 'stunten', kan toch al gauw 100 euro of meer schelen.

Je kunt dan de Sony X94S/ X90S voor rond de 900 euro kopen, hiermee ben je ook deels future proof door de relatief goede HDR weergave.

Wil je een no nonsense TV, dan zou ik de Sony 50X8xL in de gaten houden, zou rond de 800 euro moeten kosten.

Of de LG 48A2, al verwacht ik niet dat deze in prijs gaat zakken doordat er nog maar één NL winkel dit model verkoopt. Mocht je relatief dicht bij de Duitse grens wonen, is de 48A2 voor 749 euro te koop bij MediaMarkt/ Saturn. Dit zou dan mijn eerste keuze zijn en anders de Sony X9xS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjart1974
@Freshouttheoven ken jij bij toeval de verschillen tussen de TCL C803 en de C805? Ik begin behoorlijk enthousiast te worden, maar ik zie een behoorlijk prijsverschil tussen deze twee modellen (bol vs MM = 120 euro). Ik kan alleen de technische verschillen nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Is gewoon dezelfde TV, verschil in modelnummer heeft met de verkoopkanaal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessjart
@Riesjart1974 Heb jij inmiddels al een keuze gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjart1974
Riessjart schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:58:
@Riesjart1974 Heb jij inmiddels al een keuze gemaakt?
Jazeker! Afgelopen vrijdag naar de MM geweest en de 50C805 even in real life bekeken. MM wilde niet de prijs matchen met die van Bol, dus uiteindelijk bij Bol besteld (50C803) en de volgende ochtend in huis.
Ik moet zeggen dat het mij zeker niet tegenvalt! Kleuren spatten om je oren en voor het goede moet je ‘s avonds een zonnebril op zetten.
Nu moet ik wel zeggen dat ik geen AV purist ben, maar dit toestel voldoet in ieder geval aan mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessjart
Ook ik ben even naar de MM gegaan en ook ik moet zeggen, het beeld zag er erg goed uit! Echter ben ik weer zo'n zeikerd die dat voetje niet mooi vind. Dus ik ga weer opnieuw zoeken en m'n budget toch iets omhoog schroeven haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjart1974
Kan ik zeker begrijpen. Persoonlijk had ik ook liever een voetje links en rechts gehad. Maar goed, het went wel.
Pagina: 1