Windows Surface Pro 4 internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 09:39
Mijn surface pro 4. Kan enkel connectie maken met internet als die aan de oplader hangt. Ik heb deze surface voor enkele maanden niet meer gebruikt. Maar hiervoor deed die gewoon nog alles. Geen probleem met Internet of dergelijke. Enkel deed die soms eens moeilijk qua datum en tijd. Maar dit staat terug goed ingesteld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows Surface Pro 4 i7. Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
drivers zijn allemaal up to date. Alle Windows updates zijn gebeurd. Nog steeds enkel maakt die direct connectie met wifi als die insteekt. Zodra die van de lader gaat stopt de connectie met internet. Ik zie dan elke keer ook staan bij mijn internet: geen internet.

Beste antwoord (via Xstreamdigital op 21-01-2024 13:35)

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:25
Heb je de Windows network troubleshooter al gebruikt zodra je geen internet hebt? Dus rechtermuisknop op je wifi symbool en dan troubleshoot?

Eventueel je wifi adapter handmatig deactiveren en heractiveren in apparaatbeheer en daarna een soft reset (power knop seconden of 20 ingedrukt houden)

-Intel Wi-Fi 6 AX201
-Qualcomm Atheros QCA61x4A Wireless Network Adapter
-Marvel AVASTAR Network Controller

Zal dus een van de bovenstaande zijn die je moet deactiveren en heractiveren in apparaatbeheer als die ertussen staat.

[ Voor 4% gewijzigd door MrXzombie op 18-01-2024 11:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik zou denken dat er wellicht power settings zijn aangepast waardoor de wifi module bij batterij gebruik zichzelf uitschakeld?
Laadt de batterij wel goed op?
Zijn er power instellingen in het BIOS te vinden wat hiermee te maken zou kunnen hebben? (Ik weet niet of een surface zoiets als een BIOS heeft...)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:25
Heb je de Windows network troubleshooter al gebruikt zodra je geen internet hebt? Dus rechtermuisknop op je wifi symbool en dan troubleshoot?

Eventueel je wifi adapter handmatig deactiveren en heractiveren in apparaatbeheer en daarna een soft reset (power knop seconden of 20 ingedrukt houden)

-Intel Wi-Fi 6 AX201

Zal dus een van de bovenstaande zijn die je moet deactiveren en heractiveren in apparaatbeheer als die ertussen staat.

[ Voor 4% gewijzigd door MrXzombie op 18-01-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
ElCondor schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:59:
Ik zou denken dat er wellicht power settings zijn aangepast waardoor de wifi module bij batterij gebruik zichzelf uitschakeld?
Laadt de batterij wel goed op?
Zijn er power instellingen in het BIOS te vinden wat hiermee te maken zou kunnen hebben? (Ik weet niet of een surface zoiets als een BIOS heeft...)
De batterij laadt perfect op . Aan de power settings lijkt alles correct te staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xstreamdigital
MrXzombie schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:15:

-Intel Wi-Fi 6 AX201

Dit heeft deels toch geholpen. Hij viel pas na paar minuten weg. Hierna heb ik de Wi-Fi eens laten vergeten door de surface. En terug opnieuw toegevoegd. Hierna lijkt die connectie te houden.

Bedankt voor de hulp! 👌👍

[ Voor 15% gewijzigd door Xstreamdigital op 21-01-2024 13:36 ]