Hoe kan je het beste een kapotte keukenvloer repareren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-06 12:21
De keukenvloer van mijn nieuwe woning heeft wat gebarsten tegels, en er mist een stuk aan een kant van de muur. Daar stond een tweede aanrecht wat de vorige huurder heeft meegenomen. De woningbouw doet hier niets mee omdat een vorige huurder dit er zelf in heeft gelegd.

Hoe kan je dit het beste fixen? Ik ben absoluut niet handig met dit soort dingen, dus doe het zelven zit er niet in. Een niet al te dure oplossing zou fijn zijn, maar ik realiseer me dat het waarschijnlijk aardig wat zal gaan kosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8BinzQ7hwtWPBJGLfclsZLqqho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TEVmBZkhlamVZocakW3GNPVu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8C_Rruhc3LB1GYKozUTC42DIjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmOOnb6mJjiZmvr9zvGsjGnT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoopte er in eerste instantie een keukenloper overheen te kunnen leggen, maar gemeten vanaf het aanrecht tot de muur is de vloer 135cm breed. Kan geen enkele loper vinden met zo’n breedte.

Tips zijn welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:24
Meest goedkope (buiten zo laten).
Uitvlakken en dan vinyl/pvc er over heen...

Mooiste: tegels er uit en iets anders er in, maar dat is een stuk duurder.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:46
Heel el-cheapo: zeil overheen leggen

Gat moet je wel vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Heeft de vorige bewoner niet wat (reserve)tegels laten liggen (in de kruipruimte of zo)?
Zo ja, dan kan het wel gerepareerd/aangevuld worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Nee, liggen nergens reserve tegels.

Denk dat ik het maar voorlopig zo laat dan. Eerst maar tijdje wonen. Over een paar jaar maar weer kijken of ik de keukenvloer opnieuw kan laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:22
Waarom doet de woningbouw hier niks mee? Toen ik nog huurde moest je de boel schoon opleveren tenzij je met de nieuwe huurder zwart op wit overeen was gekomen dat je dingen overnam. Een tegelvloer had de vorige bewoner er dus uit mogen halen van mij, zeker als die stuk is. Of jij hebt het geaccepteerd (en je zit dus nu met de gebakken peren) Of de verhuurder heeft wat uit te leggen.
Als jij weer weggaat zit je ook weer met dat dilemma. Dus beter nu de tegels er uit en een goedkoop vinyl er in of later alsnog de tegels er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Heb je ook onder de keukenkastjes (achter de plint) gekeken of daar toevallig niet een paar extra tegels liggen?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
pman63 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:11:
Waarom doet de woningbouw hier niks mee? Toen ik nog huurde moest je de boel schoon opleveren tenzij je met de nieuwe huurder zwart op wit overeen was gekomen dat je dingen overnam. Een tegelvloer had de vorige bewoner er dus uit mogen halen van mij, zeker als die stuk is. Of jij hebt het geaccepteerd (en je zit dus nu met de gebakken peren) Of de verhuurder heeft wat uit te leggen.
Als jij weer weggaat zit je ook weer met dat dilemma. Dus beter nu de tegels er uit en een goedkoop vinyl er in of later alsnog de tegels er uit.
Ja ik heb het geaccepteerd dus het is ook deels nalatigheid van mij. Ik heb niet heel grondig naar de keuken gekeken tijdens de bezichtiging (was ‘s avonds en ze waren met eten bezig), dus barsten niet opgemerkt. Ze hebben wel gezegd dat tweede aanrecht eruit te gaan halen, maar ik heb me niet volledig gerealiseerd dat het zo’n gat achter zou laten. Je kan merken dat het m’n eerste eigen huis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
fenrir schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:18:
Heb je ook onder de keukenkastjes (achter de plint) gekeken of daar toevallig niet een paar extra tegels liggen?
Nee, kan je die plint makkelijk losmaken? Ik denk niet dat er tegels liggen, maar kan het keer proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door g0bledyg00k op 17-01-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 23:18
Heb je toevallig handige vrienden ?

Tegels eruit bikken zou kunnen, maar je kan er ook overheen lijmen. De tegels zijn zo goed als vlak dus dat is niet een heel moeilijke klus.

Kruisjes ertussen drukken zodat de voegen recht lopen.

Dat gat tegen de muur even een paar dagen van tevoren vol smeren met specie. (Goed vlak met de bestaande tegels)

Bij een tegelhandel een restpartijtje halen, of op marktplaats even speuren naar een restant.
Hoeft echt niet veel te kosten.

Laminaat erover of zeil kan ook prima. Maar vul in ieder geval dat gat even op zodat het mooi vlak komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09 21:45
Het gaat maar om een paar vierkante meters denk ik? Dan zou je, als je het goed wilt doen, alle tegels eruit kunnen halen en nieuwe tegels plaatsen. Dat stelt met die zelf level systemen echt niets voor. Tegels eruit bikken, paar zakken egaline en bij de bouwmarkt een tegensnijder huren. Houd even de aankomende tijd je lokale tegelzaken/internet en de gaten om ergens een dealtje te sluiten. Dit moet je makkelijk onder de 1000 euro redden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:11
Ik zou gewoon voor die keukenloper gaan. Als er een kantje een stukje uitsteekt ziet dat er niet vreselijk uit, dat doen ze in alle keukens. Over dat gat een servieskast van marktplaats of ikea en je bent klaar.

Na een tijdje kan je kijken of het bevalt en anders iets anders verzinnen en daarvoor sparen.

[ Voor 18% gewijzigd door MBvB op 17-01-2024 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:24

mrc4nl

Procrastinatie expert

Het makkelijkste is gewoon de boel zo laten en wat zijl kopen wat je mooi vind en dat er overheen leggen. Ik heb in mijn keuken een coupon (rest stuk) voor relatief weinig kunnen kopen.

Repareren is eigenlijk niet te doen. Zeker omdat je geen reserve tegels hebt. Je kan wel het hele internet afstruinen naar diezelfde tegel of iets wat er op lijkt, maar dan nog moet je veel moeite doen om ze er weer netjes tussen te krijgen.
En tegellijm ed is ook niet gratis.

Die kale plek kan je wat vloeibaar zandcement in gieten. Egaline is mooier maar het is toch maar een huurwoning.

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 18-01-2024 01:10 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Gescheurde tegels lekker laten zitten. Krijg je nooit netjes als je niet dezelfde tegels hebt of alles vervangt. Dat gat is wel irritant denk ik, smeer er wat zandcement in en tex het een keer.
Alles wat je uitgeeft is weggegooid geld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:31
"het is toch maar een huurwoning"

"weggegooid geld"

Wat zijn dat voor opvattingen? Dit is iemand zijn eerste woning, die woont er wellicht nog 15 jaar. Dan is het toch de moeite om zoiets netjes te maken of een goede oplossing te bedenken?
We wonen niet allemaal in koophuizen en hebben niet allemaal geld om alles op te (laten) knappen.

Dat gat met wat specie dichtsmeren, een handige kast op dezelfde plek zetten, de vorige bewoner had er niet voor niets iets staan waarschijnlijk.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:12
Hou er rekening mee dat wat je nu aanpast je in de toekomst misschien ook weer moet verwijderen. Als de volgende bewoner geen tegelvloer wil, dan mag jij deze er uit slopen.

Je kan overwegen om de hele vloer eruit te halen, af te vlakken en dan een zeil erover.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0bledyg00k
No Hands schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:00:
"het is toch maar een huurwoning"

"weggegooid geld"

Wat zijn dat voor opvattingen? Dit is iemand zijn eerste woning, die woont er wellicht nog 15 jaar. Dan is het toch de moeite om zoiets netjes te maken of een goede oplossing te bedenken?
We wonen niet allemaal in koophuizen en hebben niet allemaal geld om alles op te (laten) knappen.

Dat gat met wat specie dichtsmeren, een handige kast op dezelfde plek zetten, de vorige bewoner had er niet voor niets iets staan waarschijnlijk.
Dichtsmeren ben ik niet zo handig in, maar misschien kan ik ook gewoon zo een kast erop zetten.

Mijn hoogste prioriteit is er zsm gaan wonen, dus grote verbouwingen gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

g0bledyg00k schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:30:
[...]

Dichtsmeren ben ik niet zo handig in, maar misschien kan ik ook gewoon zo een kast erop zetten.

Mijn hoogste prioriteit is er zsm gaan wonen, dus grote verbouwingen gaat hem niet worden.
dichtsmeren hoeft ook niet perfect te zijn, t is al snel beter dan je nu hebt. of je zet er een kast voor.

De vloer is wel het handigst om aan te klussen vóórdat alles op zn plek staat. Als je het naderhand doet moet je een plek hebben waar je al je meubels en kasten tijdelijk neer kan zetten, en het is een hoop gesleep.

ik weet niet hoeveel tjjd je hebt maar mijn voorkeur zou toch wel uitgaan om ervoor te zorgen dat je in ieder geval overal een vloertje hebt liggen, dingen als verf kan evt later ook wel. (al scheelt het wel met afplakken van de voer als er nog niets ligt)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
mrc4nl schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:42:
[...]

dichtsmeren hoeft ook niet perfect te zijn, t is al snel beter dan je nu hebt. of je zet er een kast voor.

De vloer is wel het handigst om aan te klussen vóórdat alles op zn plek staat. Als je het naderhand doet moet je een plek hebben waar je al je meubels en kasten tijdelijk neer kan zetten, en het is een hoop gesleep.

ik weet niet hoeveel tjjd je hebt maar mijn voorkeur zou toch wel uitgaan om ervoor te zorgen dat je in ieder geval overal een vloertje hebt liggen, dingen als verf kan evt later ook wel. (al scheelt het wel met afplakken van de voer als er nog niets ligt)
Voordeel is dat op die plek geen spullen komen te staan, dus in principe kan het later altijd nog. De plek waar vaatwasser, wasmachine, droger en koelkast komen te staan zit geen schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:11
Ik vraag me wel oprecht af waarom de woningbouw hier niets mee doet of de vorige huurder aansprakelijk stelt. Wat ik me ervan kan herinneren is dat de vloer bij oplevering vlak moest zijn, en óf gereed voor gebruik (je neemt de bestaande vloer over), óf volledig gestript tot de vaste ondervloer. Vlak en gereed voor gebruik lijken mij hier niet van toepassing, dus zou toch nog eens teruggaan naar de woningbouw. Of heb je deze vloer in deze staat overgenomen en staat dat zwart op wit?

Mocht je wel zelf iets aan de vloer moeten doen, let even op dat de deur die ik rechts op de 2e foto zie, vrij dicht boven de tegelvloer hangt. Wellicht op te lossen met wat opvulringen.

[ Voor 17% gewijzigd door Fauna op 18-01-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ik zou dat gat niet zomaar volsmeren met specie, want dat hecht mogelijk beter aan de zandcement ondervloer dan de huidige tegels doen als je het geheel later zou willen weghalen.

Hoe is de aansluiting naar de andere ruimte? Zit er een drempel van de deur of iets dergelijks?

Je hebt eigenlijk twee opties om dit netjes te krijgen.

1. Je haalt de gebarste tegels eruit en je vult de gaten op tot het niveau van de tegels en gaat eroverheen met een andere vloer (zeil bijvoorbeeld). Helemaal mooi wordt het niet, want je blijft met de voegen van de tegels die doordrukken, dus eigenlijk moet je het dan egaliseren.

2. Je haalt alle tegels eruit tot het zandcement en legt een nieuwe gewenste vloer erin, iets als laminaat ofzo.

De haalbaarheid van optie 2 hangt af van hoe vast de huidige tegels zitten. Misschien heb je ze er wel zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:49

Metalfreak

Hoije woh!

g0bledyg00k schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:25:
Ik hoopte er in eerste instantie een keukenloper overheen te kunnen leggen, maar gemeten vanaf het aanrecht tot de muur is de vloer 135cm breed. Kan geen enkele loper vinden met zo’n breedte.

Tips zijn welkom.
Een stuk vloerbedekking kopen bij Kwantum/Leenbakker en zelf even op maat snijden langs de plinten?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Fauna schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:04:
Ik vraag me wel oprecht af waarom de woningbouw hier niets mee doet of de vorige huurder aansprakelijk stelt. Wat ik me ervan kan herinneren is dat de vloer bij oplevering vlak moest zijn, en óf gereed voor gebruik (je neemt de bestaande vloer over), óf volledig gestript tot de vaste ondervloer. Vlak en gereed voor gebruik lijken mij hier niet van toepassing, dus zou toch nog eens teruggaan naar de woningbouw. Of heb je deze vloer in deze staat overgenomen en staat dat zwart op wit?

Mocht je wel zelf iets aan de vloer moeten doen, let even op dat de deur die ik rechts op de 2e foto zie, vrij dicht boven de tegelvloer hangt. Wellicht op te lossen met wat opvulringen.
Niet in zoveel woorden, maar ik heb de huurovereenkomst ondertekend nadat ik de woning in deze staat geconstateerd heb. Denk dus niet dat ik veel kans maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
frennek schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:04:
Ik zou dat gat niet zomaar volsmeren met specie, want dat hecht mogelijk beter aan de zandcement ondervloer dan de huidige tegels doen als je het geheel later zou willen weghalen.

Hoe is de aansluiting naar de andere ruimte? Zit er een drempel van de deur of iets dergelijks?

Je hebt eigenlijk twee opties om dit netjes te krijgen.

1. Je haalt de gebarste tegels eruit en je vult de gaten op tot het niveau van de tegels en gaat eroverheen met een andere vloer (zeil bijvoorbeeld). Helemaal mooi wordt het niet, want je blijft met de voegen van de tegels die doordrukken, dus eigenlijk moet je het dan egaliseren.

2. Je haalt alle tegels eruit tot het zandcement en legt een nieuwe gewenste vloer erin, iets als laminaat ofzo.

De haalbaarheid van optie 2 hangt af van hoe vast de huidige tegels zitten. Misschien heb je ze er wel zo uit.
Drempel naar balkon en naar de hal. Maar dit zijn grote operaties die ik nu niet ga uitvoeren. Sowieso zelf tegels eruit halen is geen optie, waarschijnlijk maak ik het alleen erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Metalfreak schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Een stuk vloerbedekking kopen bij Kwantum/Leenbakker en zelf even op maat snijden langs de plinten?
Dat zou kunnen. Maar ik ben hier niet echt een handige Harry in. Ben beetje bang dat ik het scheef doe ofzo en dat het mega lelijk wordt. Dan is het ook weer zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

volgooien met cement en afsmeren met een voegspaan. je kunt kant en klare mixen kopen bij een bouwmarkt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:11
g0bledyg00k schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:10:
[...]

Niet in zoveel woorden, maar ik heb de huurovereenkomst ondertekend nadat ik de woning in deze staat geconstateerd heb. Denk dus niet dat ik veel kans maak.
Als je iets overneemt, staat het expliciet benoemd. Meestal op een apart formuliertje. Dat gaat soms zo ver als de gordijnrails aan toe. Zou het toch even checken als ik jou was, en op zijn minst even melden dat bij nadere inspectie de tegelvloer niet aan redelijke verwachtingen voldoet (beschadigd/gaten). En als ze nog steeds echt niet willen, vraag hen op wat voor manier jij dit mag oplossen zodat jij straks geen problemen hebt als je de woning verlaat. Zeker aangezien je niet zo'n vertrouwen hebt in je eigen kluswerk. Zijn er tijdens de oplevering nog foto's gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Zou kijken hoe diep dat gat is en een plaatje mdf of softboard ofzo er onder leggen en stuk zeil nemen /laten leggen.

Vloerbedekking in de keuken is hetzelfde als in de WC dat is dikke no no. Binnen de kortste keren is het een vieze plak zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11
Ik zou het gat opvullen en dan bijv. tapijttegels, zeil of laminaat erover heen leggen. Als de voegen tussen de tegels diep zijn moet je die misschien ook vullen maar egaliseren met een ondervloer is misschien ook een optie.Bij laminaat zal je die voegen dan niet merken verwacht ik. Waarschijnlijk voel je met wat dikkere tapijttegels die voegen ook niet. Bij zeil waarschijnlijk wel dus dan is het opvullen van de voegen wel of een ondervloer wel nodig.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Persoonlijk zou ik er ook zelf een laminaatvloertje overheen leggen, kost de wereld niet en is in principe zo gedaan.

En niet kunnen is makkelijk gezegd, als je dat altijd blijft zeggen, zul je inderdaad nooit iets kunnen. Youtube en vele websites leggen veel dingen heel duidelijk uit. En zeker in een eerste woning hoeft het niet meteen allemaal perfect te zijn, daar leer je ook van. Wellicht ben je over twee jaar wat verder gevorderd en kun je het verbeteren.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Zoals @Fauna al zegt, je hoeft dit niet te accepteren.
Bij de bezichtiging was immers nog niet zichtbaar dat de vloer niet doorgetegeld was onder de keukenkastjes die ze hebben meegenomen. Eigenlijk is het een verborgen gebrek, iets wat je ook niet hoeft te accepteren na de koop van woning.
Gewoon de woningbouw laten komen en laten zien. Ook uitleggen dat je de tegels met barsten niet hebt gezien en aan hun vragen of ze een oplossing hebben.
Tenslotte ga je er een aantal jaren wonen en de woningbouw wil graag tevreden huurders hebben. Je betaald huur en daar verdienen ze aardig aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Yaksa op 18-01-2024 13:25 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:18
100% woningbouw laten oplossen. Dit kan en wil men niet verhuren zo. Ook zal je vragen krijgen als je er zelf weer uit gaat.
Ik denk dat je iemand kan laten komen om de rest van de tegels eruit te halen. Dan kan je zelf een vloerbekleding leggen zoals zeil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Fauna schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:19:
[...]

Als je iets overneemt, staat het expliciet benoemd. Meestal op een apart formuliertje. Dat gaat soms zo ver als de gordijnrails aan toe. Zou het toch even checken als ik jou was, en op zijn minst even melden dat bij nadere inspectie de tegelvloer niet aan redelijke verwachtingen voldoet (beschadigd/gaten). En als ze nog steeds echt niet willen, vraag hen op wat voor manier jij dit mag oplossen zodat jij straks geen problemen hebt als je de woning verlaat. Zeker aangezien je niet zo'n vertrouwen hebt in je eigen kluswerk. Zijn er tijdens de oplevering nog foto's gemaakt?
Na de bezichtiging is afgesproken dat de vloeren en een aantal andere dingen konden blijven zitten. Ben nadien nog een keertje langs geweest om hier voor te tekenen en toen heb ik het wel geconstateerd. Dus eigen schuld dikke bult

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Barrycade schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:19:
Vloerbedekking in de keuken is hetzelfde als in de WC dat is dikke no no. Binnen de kortste keren is het een vieze plak zooi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jszweXamy5KadOYycQWPU6bFX8I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/t05qV0IbxMt3wxv4ANGX5rTG.gif?f=user_large

Laminaat (waterbestendig)
Vinyl zeil
klick pvc

genoeg alternatieven naast tegels.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
TereZz schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:25:
100% woningbouw laten oplossen. Dit kan en wil men niet verhuren zo. Ook zal je vragen krijgen als je er zelf weer uit gaat.
Ik denk dat je iemand kan laten komen om de rest van de tegels eruit te halen. Dan kan je zelf een vloerbekleding leggen zoals zeil.
Ik heb al een reparatie aangevraagd via de website van de woningbouw met foto’s. Het antwoord was zelf erin gelegd door vorige huurder dus eigen kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

g0bledyg00k schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:26:
[...]

Ik heb al een reparatie aangevraagd via de website van de woningbouw met foto’s. Het antwoord was zelf erin gelegd door vorige huurder dus eigen kosten.
Ja, en kijk dan wel uit dat als je hier weer eens weg gaat, dat de woningstichting het ook weer een probleem van jou gaat maken. Als de volgende bewoner het niet wil, dan mag jij de tegels eruit gaan breken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Metalfreak schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:28:
[...]

Ja, en kijk dan wel uit dat als je hier weer eens weg gaat, dat de woningstichting het ook weer een probleem van jou gaat maken. Als de volgende bewoner het niet wil, dan mag jij de tegels eruit gaan breken.
Dat is waar. Maar tenzij er iets groots verandert aan mijn gezinssituatie (vrouw + kids, ben nu alleen) ben ik wel van plan hier lange tijd te blijven wonen. Waarschijnlijk laat ik de vloer wel eens onder handen nemen door een vakman, maar mijn focus moet nu gewoon liggen op zorgen dat ik er kan gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

g0bledyg00k schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:36:
[...]

Dat is waar. Maar tenzij er iets groots verandert aan mijn gezinssituatie (vrouw + kids, ben nu alleen) ben ik wel van plan hier lange tijd te blijven wonen. Waarschijnlijk laat ik de vloer wel eens onder handen nemen door een vakman, maar mijn focus moet nu gewoon liggen op zorgen dat ik er kan gaan wonen.
Wonen kun je ook met een kapotte vloer ;)

Maar is een laminaat vloertje leggen dan geen optie? Of er ook een kastje of wat dan ook overheen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:18
Ah je hebt een tegelvloer overgenomen van een vorige huurder. Ja, nu is het jouw probleem geworden inderdaad. Mooie oplossing is een (electrische) hamer met tegelbeitel. Dan heb je die er zo uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0bledyg00k
Metalfreak schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:41:
[...]

Wonen kun je ook met een kapotte vloer ;)

Maar is een laminaat vloertje leggen dan geen optie? Of er ook een kastje of wat dan ook overheen zetten?
Laminaat vloertje kan maar ook dat kost veel tijd en geld. Ik dacht inderdaad meer aan een kast, maar dit is ook iets dat in principe geen topprioriteit heeft en ook kan als ik er al een paar weken woon. De uitdaging is alleen een goed formaat kast vinden die geschikt is voor de keuken. De meeste kasten van deze afmetingen zijn woonkamer kasten of kledingkasten, en weet niet of je dat nou per se in je keuken wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
TereZz schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:42:
Ah je hebt een tegelvloer overgenomen van een vorige huurder. Ja, nu is het jouw probleem geworden inderdaad. Mooie oplossing is een (electrische) hamer met tegelbeitel. Dan heb je die er zo uit.
Tja. Ik kon alles overnemen voor 200, en mijn gedachtengang was beter zo’n vloer dan helemaal geen vloer. Het laminaat in de andere kamers ziet er namelijk wel nog goed uit (behalve wat kieren grenzend aan muren, maar neem aan dat dat normaal is met laminaat). Zelfs al had ik gevraagd of ze de keukenvloer eruit wilden slopen, het zou een stuk duurder zijn om een nieuwe vloer te laten leggen. En als iemand die voor het eerst op zichzelf gaat en alles nog moet kopen, moet ik ook een beetje aan het kostenplaatje denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

g0bledyg00k schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:43:
[...]

Laminaat vloertje kan maar ook dat kost veel tijd en geld. Ik dacht inderdaad meer aan een kast, maar dit is ook iets dat in principe geen topprioriteit heeft en ook kan als ik er al een paar weken woon. De uitdaging is alleen een goed formaat kast vinden die geschikt is voor de keuken. De meeste kasten van deze afmetingen zijn woonkamer kasten of kledingkasten, en weet niet of je dat nou per se in je keuken wil zetten.
ik weet niet wat je voor een kast wil, maar bij ikea kan je ook ondiepe ladeblokken/keukenkastjes kopen.
voorbeeldje :

https://www.ikea.com/nl/n...na-wit-s39506895/#content
kan je vaak krijgen met bijpassend keukenblad.

is zeker niet goedkoop, wel degelijk.
Het laminaat in de andere kamers ziet er namelijk wel nog goed uit (behalve wat kieren grenzend aan muren, maar neem aan dat dat normaal is met laminaat)
klopt, dat is normaal, alleen dek je die normaal af met plakplintjes, zodat je de kier niet ziet.

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 18-01-2024 13:50 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

g0bledyg00k schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:43:
[...]

Loop eens een kringloopwinkel binnen, kijk eens op weggeefhoeken op Facebook, vraag eens rond. Wellicht heeft iemand nog ergens iets staan waar hij/zij vanaf moet en bij jou wel goed past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
mrc4nl schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:47:
[...]

ik weet niet wat je voor een kast wil, maar bij ikea kan je ook ondiepe ladeblokken/keukenkastjes kopen.
voorbeeldje :

https://www.ikea.com/nl/n...na-wit-s39506895/#content
kan je vaak krijgen met bijpassend keukenblad.

is zeker niet goedkoop, wel degelijk.

[...]

klopt, dat is normaal, alleen dek je die normaal af met plakplintjes, zodat je de kier niet ziet.
Oh dit zou wel kunnen inderdaad. Ga eens wat rondkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:57
Zeer waarschijnlijk dat de volgende huurder hier wel een probleem van gaat maken. Nu, of straks, het moet er dus sowieso uit.

Waarom dan niet nu eruit breken, en dan laminaat of zeil erover?

Als je het pas op het eind doet, dan moet je er ineens mee aan de slag terwijl je eigenlijk al met je nieuwe woning bezig wilt. En als je het nu doet heb je er ook nu plezier van.

Een beiteltipje voor een boorhamer kost niet zo veel. Kun je misschien zelfs lenen. En als je je zeil van de hornbach of leen bakker haalt, dan ben je ook daarvoor voor een paar tientjes klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0bledyg00k
NESFreak schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:12:
Zeer waarschijnlijk dat de volgende huurder hier wel een probleem van gaat maken. Nu, of straks, het moet er dus sowieso uit.

Waarom dan niet nu eruit breken, en dan laminaat of zeil erover?

Als je het pas op het eind doet, dan moet je er ineens mee aan de slag terwijl je eigenlijk al met je nieuwe woning bezig wilt. En als je het nu doet heb je er ook nu plezier van.

Een beiteltipje voor een boorhamer kost niet zo veel. Kun je misschien zelfs lenen. En als je je zeil van de hornbach of leen bakker haalt, dan ben je ook daarvoor voor een paar tientjes klaar.
Omdat ik er graag binnen een week of twee in wil. Ik dacht meer aan halverwege dan op het eind. Of op een kwart. Of over een paar maanden. Als ik er eenmaal in zit, alles up en running heb, dan nog eens kijken. Enige nadeel is dan dat wasmachine, droger, vaatwasser, koelkast misschien weer verplaatst moeten worden. Maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-09 22:21
Gebruik voor het "gat" egaline.
Deze giet je erin, net zoveel tot dat je op dezelfde hoogte van de tegels bent.
Hoef je niet af te strijken met een spaan.
Een zak is al ruim voldoende als ik het zo zie.

Vervolgens leg je als de egaline droog is een zeil of pvc in de gehele ruimte, heb je alles weer mooi strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:52
g0bledyg00k schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:40:
[...]
Omdat ik er graag binnen een week of twee in wil. Ik dacht meer aan halverwege dan op het eind. Of op een kwart. Of over een paar maanden. Als ik er eenmaal in zit, alles up en running heb, dan nog eens kijken. Enige nadeel is dan dat wasmachine, droger, vaatwasser, koelkast misschien weer verplaatst moeten worden. Maar dat zien we dan wel weer.
Verstandig, je kunt gewoon niet alles tegelijk aanpakken als tijd en budget gelimiteerd zijn. Een kastje op deze plek is een goede praktische oplossing. De vloer kun je over een paar jaar ook vervangen. Zo’n probleem is het nu ook weer niet om de apparaten eruit te halen. Met twee mensen en wat transportrollers heb je dat zo gedaan.
Succes met alles plannen en verhuizen.
Pagina: 1