Vraag

• Retouwtje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-10 11:11
Hallo allen,

Ik heb een vraag met betrekking tot het in elkaar zetten van timelapse. Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest in Amerika en hebben daar timelapse gemaakt met een Gopro hero 3 black (ja het is een oudje), echter is het vrij lastig gebleken om een gratis programma tevinden om de losse foto's tot een timelape te maken. Een aantal jaar geleden is het me nog gelukt met de oude Windows movie maker, maar die is er niet meer voor Windows 11. Hebben jullie toevallig een goed gratis, of anders goedkoop alternatief?

Groetjes Wouter

Alle reacties

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:44
Kijk hier eens. Misschien zit er iets voor je bij.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:49

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik ben groot fan van Davinci Resolve.
Zeer compleet, en verbazingwekkend genoeg nog steeds gratis.

Maar let wel: elk volwassenen programma heeft een leercurve.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Retouwtje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-10 11:11
ByteDelight schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 04:04:
Ik ben groot fan van Davinci Resolve.
Zeer compleet, en verbazingwekkend genoeg nog steeds gratis.

Maar let wel: elk volwassenen programma heeft een leercurve.
Ziet er inderdaad wel goed uit en is veel over te vinden op Youtube, wat ik nu al tegen gekomen ben is dat je het beste de losse foto's van een timelape kan coverten met een Adobe digital negative converter. Ik ga er eens mee aan de slag.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Retouwtje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:06:
Hallo allen,

Ik heb een vraag met betrekking tot het in elkaar zetten van timelapse. Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest in Amerika en hebben daar timelapse gemaakt met een Gopro hero 3 black (ja het is een oudje), echter is het vrij lastig gebleken om een gratis programma tevinden om de losse foto's tot een timelape te maken. Een aantal jaar geleden is het me nog gelukt met de oude Windows movie maker, maar die is er niet meer voor Windows 11. Hebben jullie toevallig een goed gratis, of anders goedkoop alternatief?

Groetjes Wouter
Windows movie maker is nog gewoon te downloaden en draait op W11.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:49

ByteDelight

Retro computing is alive!

Retouwtje schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:14:
[...]

Ziet er inderdaad wel goed uit en is veel over te vinden op Youtube, wat ik nu al tegen gekomen ben is dat je het beste de losse foto's van een timelape kan coverten met een Adobe digital negative converter. Ik ga er eens mee aan de slag.
Fotos op een tijdlijn plaatsen in Resolve is peanuts, ik heb daar nooit een andere tool voor hoeven gebruiken.
Je kunt bulk de eigenschappen (vertoon duur bijvoorbeeld) van een set clips (video/foto) aanpassen.
En ik denk dat je effecten (overgangen) ook bulk kunt aanbrengen, maar dat die ik met de hand.

Dan is het altijd ook wel mooi om te zoomen tijdens een time-lapse.
Maar hoe je dat doet over een scala van clips, weet ik niet (ik zoom altijd per clip).

Alternatief is eerst time-lapse maken, video exporteren, en dan een nieuw Resolve-project met die video, waar je zoomt.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Pagina: 1