SCSI/ATAPI command timeout error in nero??

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40
Hoi,

Ik heb sinds een maandje een LiteOn LTR-12101B (12x10x32x) brander met de LS3G firmware standaard er al in.
Ik heb in het begin een aantal cd's succesvol gebrand maar daarna hing easy cd creator 4.xx steeds vast na een paar % (willekeurig aantal). Vervolgens deed nero hetzelfde.
Daarna ben ik op vakantie gegaan en toen ik terug kwam had ik niks te branden. Vorige week heb ik het nog eens geprobeerd maar deed ie het alleen met kopieren van cd naar cd in cdrwin4.x het goed....nero en easy cd creator hingen telkens met de error die in de topic titel staat (althans nero gaf me die error).

Daarna heb ik mijn basis image terug gezet (waar overigens nog geen brander in stond maar hij werd wel direct gedetecteerd) en deed ie het goed in nero...rest van de programma's heb ik nog niet geinstalleerd.
Nu heb ik net een cdrw gewist en wilde ik hem weer volbranden...en wat denk je?? Dezelfde error weer!!!...nu op 88%
Heeft iemand een idee hoe dit kan?? Met nota bene een schone win98se installatie!

Het gaat dus om die LiteOn brander...aangesloten als secondary master met DMA aan (zou niks uit mogen maken...meen zelfs dat het ergens stond dat ik het aan moest zetten en kan ook niet uit omdat de cdrom op primary master ook DMA aan heeft staan). Ik gebruik nero 5.0.4.9 (was bijgeleverd) maar ook met de nieuwste versie doet ie dat.

Kan iemand mij helpen het probleem te ontsluiten?? Als je meer info nodig hebt hoor ik het graag....of is de brander gewoon kapot??

P.S. Ik heb de search gebruikt maar kon zo snel niks nuttigs vinden...kan natuurlijk aan mij liggen maar vind de search nooit echt goed werken...

Verwijderd

Heb ik ook wel eens gehad maar toen bleek m'n brander gewoon kapot te zijn.

Na zoveel% gaf ie opeens er de brui aan, terwijl ik net als jij een berg CD's zonder problemen had kunnen branden.

• MinddiggerNL
oh fuck...dat zal toch niet waar zijn...hij is net 5 weken oud ofzo...heb hem in duitsland gehaald...ik ga nog eens wat testen en evt. in een andere pc inbouwen en als ie echt blijft klooien hoop ik dat ik nog een nieuwe krijg.

• MinddiggerNL
Nog iemand anders die deze foutmelding bekent voorkomt en me kan zeggen wat het betekent?? Of is ie echt ten dode opgeschreven?? Dat zou ik wel erg schandalig vinden...wat is dat dan voor kwaliteit als ie na 5 tot 6 weken al gaar is als je net 10-15 cd's gebrand hebt??? Ik durf de laatste tijd nog geen nieuwe hardware meer te kopen....alles gaat kapot terwijl o.a. mijn oude philips cdd3610 het nog altijd doet...alles moet sneller maar aan kwaliteit denken ze blijkbaar niet meer....

Verwijderd

Waarom helemaal uit Duitsland gehaald?
En hoe zit je met de garantie?

• MinddiggerNL
Op vrijdag 07 september 2001 21:56 schreef OetelDonk het volgende:
Waarom helemaal uit Duitsland gehaald?
En hoe zit je met de garantie?
Hoezo helemaal uit duitsland??? Dat is veel goedkoper en lekker dichtbij als je bij de grens woont he :)
Garantie? Ik heb iets van 1 jaar garantie gelezen....ik probeer hem nog ff en anders ga ik ermee terug...dit kan niemand me verkopen dat dit geen garantiegeval is...dat is toch niet acceptabel dat ie het nu al begeeft?!

• CORVETTE
  • Laatst online: 22-04 10:56

CORVETTE

---- American V8 ---

Heb ik ook een keer gehad......mijn brander was niet kapot. Heb toen de firmware's geupgrade van zo'n beetje alles. Os er opnieuw op + andere versie van nero en toen was het verholpen , maar waar het precies aan lag ??? geen idee ...
Was trouwens een teac r54s fikker

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

easy cd creator en nero bijde op pc werkt nie....

• MinddiggerNL
Tsja...ik had het probleem ook wanneer ik alleen nero had geinstalleerd...geen andere brandprogramma's...dus niet in combinatie met easy cd creator...wat overigens wel gewoon moet werken...deed het tenminste in het begin wel en ook met mijn oude philips brander..

Ik heb gezien dat er een iets nieuwere firmware voor mijn brander uit is, maar als ik het flahstooltje opstart zegt ie dat ie geschikt is voor 2 types firmware, die LS3G firmware die er bij mij standaard in zit staat hier echter niet vermeld, dus durf ik hem niet te flashen...ook omdat ik hier op GoT al diverse dingen heb gelezen dat ie het daarna nog maar op 4x bijv. doet...en dat wil ik uiteraard niet.
Waar zou ik nog meer de firmware van kunnen flashen??? Heb zover ik weet overal het nieuwste van...ook van de bios van mijn Asus P2B mobo.

Ik heb momenteel Windows XP Prof. RTM OEM Corporate geinstalleerd...ga zo nero installen en eens kijken of ie het dan wel doet.

Probleem is echter dat die fout ook niet altijd en meteen komt...het is echt heel wisselend wat het nog vervelender maakt om het te achterhalen...ik ga in ieder geval liever niet onnodig terug met het ding.

• MinddiggerNL
Nog een update....zoals ik in de reply hierboven heb gezet heb ik toenstraks een frisse windows xp installatie gedaan...alles werkt naar behoren. Heb zojuist nero geinstalleerd en de firmware van mijn brander geupdate van de LS3G naar de LS3I omdat ik toch hier op GoT wat dingetjes las waaruit ik concludeerde dat die LS3G niet echt een prettige versie was....het heeft echter niks mogen uithalen....hij doet het nog niet...momenteel is het lampje gewoon groen en is de buffer 5%...hij is niet aan het ratelen dus hij doet niks meer...geeft nu dus ook geen error en hangt ook niet maar dat zal wel aan het feit liggen dat het hier windows xp betreft en niet meer windows 98.

Ik krijg dus sterk het vermoeden dat de brander kaduuk is...is er nog iemand die me van die gedachte af kan helpen en/of nog een mogelijke oplossing heeft??? Ik zou het nl. bijzonder vervelend vinden als ik die gasten in die zaak voor niks uitscheld dat ie nu al kapot is :)

• MinddiggerNL
Update zoveel...weet niet of ik het al had gezegd maar van cd naar cd kopieren met cdrwin doet het wel altijd goed...begin zelf het idee te krijgen dat het niet aan de brander ligt maar aan mijn mobo....iemand een idee??

Mijn cdrom zit als primary master aangesloten en de brander als secondary master...de HD zit als enige op een pci promise u-ata 66 controller.

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

ik kreeg ook eens van die rare meldingen in Nero. Nero opnieuw geinstalleerd en weer perfekt werken. Paar weken later weer gekke meldingen en maar gedeeltelijk branden. Begon toen de link te leggen met het opschonen van m'n TEMP directory. Er blijven daar altijd van die files staan na installatie, waarvan ik dacht dat die weg konden. Maar als ik die weg flikker, dan krijg ik steeds dit soort problemen.
Omdat je bnrander het weer deed na terugzetten image, vraag ik me af of je niet hetzelfde hebt.

Moraal: probeer Nero opnieuw te installeren en testen...
Pagina: 1