Tijdelijke woonruimte gezocht, maar hoe vinden we die?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:28

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Helaas wil het kopen van een woning nog niet vlotten. We hebben een harde deadline om onze huidige huurwoning uit te moeten, 14 maart. Die datum komt vlot dichterbij, en dat zorgt ervoor dat we wat gestresst raken.

We kijken natuurlijk op funda en vergelijkbare websites, maar het huurproces is erg rigoreus en krijgen steeds het deksel op onze neus, ondanks een goed inkomen (vaak ivm onze katten). Heeft iemand suggesties om iets te vinden, of waar te zoeken? Ter aanvulling, hier een oproepje dat we recent in een FB groep hebben gepost:

Echtpaar is op zoek naar woonruimte voor een aantal maanden.Dit mag ook op een vakantiepark zijn bijvoorbeeld. Ongeveer vanaf half februari, of uiterlijk 14 maart. We zouden dat graag maandelijks kunnen opzeggen, en dan bijvoorbeeld met een jaarcontract. We denken/hopen dat dit voor een maand of 6 is uiteindelijk. Graag gemeubileerd en in Gelderland/Utrecht, van belang is dat onze 2 katten mee mogen. (zij zullen niet buiten losgelaten worden). We kunnen van onze huidige en vorige verhuurder/makelaar positieve referenties delen.

Het mag een 'basis' vakantiepark zijn, er hoeft geen (kinder-) entertainment te zijn, weinig faciliteiten. In het huisje/chalet moet wel een aparte (slaap-) kamer zijn, aangezien ik veel thuis werk. Qua totale woonkosten (huurprijs, gwl, service) zou 1200-1400 goed zijn, maar hoe lager hoe beter natuurlijk.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die katten icm gemeubileerd zijn een risico voor iedere verhuurder natuurlijk.
Ik ken je katten niet, maar als de.meubels van mij zijn heb ik geen zin in twee katten die potentieel de meubels te grazen nemen.

Bovendien: gemeubileerd huren maakt de spoeling dunner. Genoeg huurders die hun eigen spullen kopen en naderhand meenemen. Ik zou voor gestoffeerd gaan, wat simpele meubels die je mee kunt nemen en de katten tijdelijk bij familie onderbrengen. Desnoods pension ofzo. En ja, dat kost ook geld maar een hotel voor jezelf nog veel meer. En ja, that sucks maar hoort nou eenmaal bij huisdieren.

Having said that: op de huidige woningmarkt is alles aansluiten in de rij, dus aan termen als "graag" en "bij voorkeur" heeft geen enkele huurder nu een boodschap. Vraag zat, kan het prima aan een minder veeleisende huurder kwijt.

Verhuur voor semi permanente bewoning op een vakantiepark wordt ook aan banden gelegd, dat helpt niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:20
Bij Airbnb kan je aangeven dat je per maand (of maanden) ergens wilt verblijven. Dan filter je meteen alle mensen er uit die er niet op zitten te wachten én krijg je meteen het “langdurig verblijf tarief” of hoe ze het noemen. Dat scheelt vaak 50-80% van de prijs per enkele nacht * 30/31, want voor verhuurders is de zekerheid natuurlijk ook prettig.

Heb om eerlijk te zijn nooit via Airbnb naar huizen in NL gezocht, maar heb zelf in ieder geval altijd mooie en uitgebreide overzichten met lage prijzen gekregen zo, ook op gewilde locaties waar een huurcontract met onbepaalde tijd met mijn budget onmogelijk had geweest.

Ik zou dus kijken naar (Air)bnb’s.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:13
Huisdieren, gemeubileerd én maandelijks opzegbaar is een lastige combinatie. Zeker met het tekort op de huizenmarkt is het aannemelijk dat je vrij onderaan het stapeltje van potentiële huurders komt. Ik zie namelijk vooral risico aan de zijde van de verhuurder en niet iets wat je er tegenover zet.

Waarom is het ook maar voor enkele maanden en maandelijks opzegbaar? Als dat geen harde eis is, zou ik kijken in slaapsteden als IJsselstein of je iets gestoffeerds voor een jaar kunt huren. Paar meubels van de kringloop en je bent klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@The Eagle Gemeubileerd heeft voorkeur omdat we dan onze spullen zo lang in opslag kunnen doen (is flexibeler dus), maar is geen must natuurlijk. Gestoffeerd is inderdaad een beter woord - om nou een vloer en alles te moeten leggen voor wellicht een half jaar is niet handig.

Katten moeten mee, dat is wel een harde eis. If push comes to shove dan kunnen ze tijdelijk bij mijn ouders, maar ik ga ze niet maandenlang in een pension stoppen.

@Ample Energy AirBnB is een goede tip, nog niet op die manier aan gedacht!

@stutrecht Met maandelijks opzegbaar bedoel ik dat we geen contract voor onbepaalde tijd willen tekenen waar we 1 of 2 jaar aan vast zitten. Ik hoop toch echt wel een koopwoning gevonden te hebben binnen die periode, en dan is dat zonde van mijn geld om nog 10K aan huur te moeten betalen ofzo. Dus bijvoorbeeld een 1 of 2 jaar contract is prima, die zijn maandelijks opzegbaar :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

vakantieparken zijn eigenlijk alleen maar een optie als je echt ten einde raad bent. gewoon omdat ze duur zijn, en nog wel eens niet beschikbaar zijn in vakantieperiodes. (niet erg handig als je 2 week lang je huisje uit moet)

Verder ideaal. netjes onderhouden park, vrijstaande woningen, en opzeggen wanneer je wil
Ik zie wel dat bijv eurooparks een speciale "lang verblijf pagina" heeft. https://www.europarcs.nl/business/stayxl

Daar zou je natuurlijk altijd kunnen informeren.

ora et labora

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:35
LankHoar schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:09:

Echtpaar is op zoek naar woonruimte voor een aantal maanden.Dit mag ook op een vakantiepark zijn bijvoorbeeld. Ongeveer vanaf half februari, of uiterlijk 14 maart. We zouden dat graag maandelijks kunnen opzeggen, en dan bijvoorbeeld met een jaarcontract. We denken/hopen dat dit voor een maand of 6 is uiteindelijk. Graag gemeubileerd en in Gelderland/Utrecht, van belang is dat onze 2 katten mee mogen. (zij zullen niet buiten losgelaten worden). We kunnen van onze huidige en vorige verhuurder/makelaar positieve referenties delen.
Ik vind je omschrijving voor meerdere uitleg vatbaar en daardoor stoot je mogelijk verhuurders af. Maak het meer to the point en onderscheidt hoofdzaak van bijzaak. Bijvoorbeeld zo:

Tijdelijke woonruimte gezocht in Utrecht/Gelderland voor minimaal 6 maanden, max 1 jaar. Met mogelijkheid voor huisdieren (katten).
Gestoffeerde of gemeubileerde woonruimte is ook welkom.

Stel, het kan niet per 14 maart maar wel een week later, dan ga je gewoon een week in een hotel of vakantiehuisje. En niet gestoffeerd, ja jammer, maar dan haal je een restant bij carpetland of zo. Dat plooit zich wel voor een paar maanden, evenals 2x verhuizen.
Idem het maandelijks opzegbare. Daarmee zet je jezelf heel erg klem. Kijk eerst wat er met je minimale eisen op de markt is en stel daarna bij. Een contract voor zes maanden en daarna per maand opzegbaar zou bijvoorbeeld perfect zijn, maar dat sluit je met je vraag op voorhand uit.
Verruim eventueel ook je zoekgebied naar Overijssel en Flevoland (Almere).

Concreet je vraag: check bij makelaars of zij ruimte tijdelijk in verhuur hebben, vraag bij woningbouwverenigingen en commerciële verhuurders naar renovatieprojecten die pas in 2025 starten maar al wel deels leeg staan. En kijk inderdaad ook naar langdurige verhuur op de bekende vakantieparken. Tarief is ongetwijfeld hoger, maar die 14e maart komt heel snel dichtbij en dan heb je vast iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoek eens naar verhuur voor expats en buitenlandse werknemers, die hebben vaak dergelijke contracten nodig. Je gaat wel de hoofdprijs betalen.

De katten gaan dat echter wel moeilijk maken. Ik zou ze eerst bij je ouders onderbrengen, en ze dan laten "logeren".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
@LankHoar ik heb je een dm gestuurd

Katten geen probleem

[ Voor 24% gewijzigd door djmuggs op 17-01-2024 23:35 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Veel bruikbare informatie, alvast bedankt allen! Ik kom tot het inzicht dat we inderdaad onzelf beter moeten verwoorden (@Toke_gt bedankt voor je opzetje), en dat veel wensen meer "nice-to-have" zijn omdat het vooral zaak is een plek te vinden.

Nu ook contact met @djmuggs dus dat is ook mooi :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
5 jaar geleden 3 maanden lang in Airbnb woningen gewoond, ging prima met gezin van 5.

eerste woning was een maand beschikbaar, de andere 2+ maanden. wel rond de 2000~ euro per maand
Vanuit de AirBnb woning onze hypotheek geregeld voor mijn huidige flatwoning, dus ben eeuwig dankbaar voor AirBnb. Super snel te regelen allemaal zodat je niet op straat hoeft te staan, zolang je maar wat geld klaar hebt staan anders ben je wel de pineut.... gelukkig had ik mijn pensioenpot beschikbaar bij de migratie terug naar NL.

Op ene dag op de andere op straat gezet met het hele gezin, eerste paar dagen in een hotel gezeten.
Dat was dan wel weer een low point in mijn leven, vooral omdat het een all of nothing terug migratie was uit azie.

Anyway different story.

[ Voor 79% gewijzigd door Wowhead op 23-01-2024 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-05 15:13
We zouden dat graag maandelijks kunnen opzeggen, en dan bijvoorbeeld met een jaarcontract. We denken/hopen dat dit voor een maand of 6 is uiteindelijk.
Maandelijks opzeggen maar wel een jaarcontract? Dan zit je er 1 jaar aan vast.
LankHoar schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:23:
@stutrecht Met maandelijks opzegbaar bedoel ik dat we geen contract voor onbepaalde tijd willen tekenen waar we 1 of 2 jaar aan vast zitten.
Onbepaalde tijd (de naam zegt het al) is juist geen contract voor 1 a 2 jaar. Dat is onbepaald.

Wat je zoekt is geen jaarcontract. Maar een contract voor onbepaalde tijd die je maandelijks op kan zeggen vanaf de eerste maand (dus niet minimaal 1 jaar er moeten wonen).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Helaas ging de woning van @djmuggs niet door (woning verkocht, mooi voor hem, jammer voor ons).

Gisteren wezen kijken in een chalet via AirBnB en dat is echt te klein om langdurig in te zitten met twee katten. We hoeven niet veel ruimte, maar als je zelf al overdwars om het bed moet lopen dan hebben de katten echt te weinig ruimte om te bewegen.

Enfin, ondertussen onze informatie in aanmeldingen bij huurwebsites aangescherpt n.a.v. feedback hier, en dat lijkt te helpen: in de komende dagen hebben we twee bezichtigingen gepland staan :)
LordSinclair schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:55:
[...]

Maandelijks opzeggen maar wel een jaarcontract? Dan zit je er 1 jaar aan vast.
Tijdelijk contract is altijd tussentijds opzegbaar voor huurder.

[/quote]
[...]

Onbepaalde tijd (de naam zegt het al) is juist geen contract voor 1 a 2 jaar. Dat is onbepaald.

Wat je zoekt is geen jaarcontract. Maar een contract voor onbepaalde tijd die je maandelijks op kan zeggen vanaf de eerste maand (dus niet minimaal 1 jaar er moeten wonen).
[/quote]

Precies, we zoeken of een tijdelijk contract voor 1-2 jaar, of een contract voor onbepaalde tijd zonder minimale duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
LankHoar schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:22:
Helaas ging de woning van @djmuggs niet door (woning verkocht, mooi voor hem, jammer voor ons).

Gisteren wezen kijken in een chalet via AirBnB en dat is echt te klein om langdurig in te zitten met twee katten. We hoeven niet veel ruimte, maar als je zelf al overdwars om het bed moet lopen dan hebben de katten echt te weinig ruimte om te bewegen.

Enfin, ondertussen onze informatie in aanmeldingen bij huurwebsites aangescherpt n.a.v. feedback hier, en dat lijkt te helpen: in de komende dagen hebben we twee bezichtigingen gepland staan :)

[...]

Tijdelijk contract is altijd tussentijds opzegbaar voor huurder.

[/quote]
[...]

[/quote]

Precies, we zoeken of een tijdelijk contract voor 1-2 jaar, of een contract voor onbepaalde tijd zonder minimale duur :)
toon volledige bericht
Als je partner niet aan een werklocatie gebonden is en jijzelf ook niet zou je ook een paar maanden naar het buitenland kunnen gaan. Vaak een stuk goedkoper dan in NL een paar maanden iets huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ernemmer schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:27:
[...]

Als je partner niet aan een werklocatie gebonden is en jijzelf ook niet zou je ook een paar maanden naar het buitenland kunnen gaan. Vaak een stuk goedkoper dan in NL een paar maanden iets huren.
Dat zijn we wel helaas, dus is geen optie. Net over de grens zou nog kunnen, maar het is dan wel gelijk een immigratie met alle papierwinkel van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
LankHoar schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:22:
Sinds wanneer hebben katten meer ruimte nodig dan mensen?

(ik durf wel te gokken dat >50% van de katten in een flatje of appartementje woont)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Helaas wil het kopen van een woning nog niet vlotten. We hebben een harde deadline om onze huidige huurwoning uit te moeten, 14 maart. Die datum komt vlot dichterbij, en dat zorgt ervoor dat we wat gestresst raken.

We kijken natuurlijk op funda en vergelijkbare websites, maar het huurproces is erg rigoreus en krijgen steeds het deksel op onze neus, ondanks een goed inkomen (vaak ivm onze katten). Heeft iemand suggesties om iets te vinden, of waar te zoeken? Ter aanvulling, hier een oproepje dat we recent in een FB groep hebben gepost:

Het mag een 'basis' vakantiepark zijn, er hoeft geen (kinder-) entertainment te zijn, weinig faciliteiten. In het huisje/chalet moet wel een aparte (slaap-) kamer zijn, aangezien ik veel thuis werk. Qua totale woonkosten (huurprijs, gwl, service) zou 1200-1400 goed zijn, maar hoe lager hoe beter natuurlijk.
toon volledige bericht
In het kort: ik heb ooit een woning gehuurd voor een maand via AirBNB. Dat was prima, al mag je toch wel rekenen op die 1200 per maand of meer (afhankelijk van wat het is natuurlijk). Ooit ook anderhalve maand een huisje op een Landal park gehuurd, maar met het voorjaar en de zomer in het vooruitzicht zal dat voor langere tijd onbetaalbaar gaan worden. En gek genoeg, valt dat qua kosten in het laagseizoen nog best mee. (Hou dat dus in gedachte als noodoplossing voor maart//april. Daarna zullen de prijzen snel minder leuk gaan worden.)

Maar stapje terug. Je begint je bericht met "kopen van een woning wil nog niet vlotten". Waar haal je het idee vandaan, dat dat over 6 maanden wel ineens gaat vlotten? Huizenmarkt in provincie Utrecht is zwaar overspannen, of je daar succes gaat hebben zal afhangen van je makelaar en je bankrekening. Delen van Gelderland (buiten de populaire steden) is de druk misschien ietsje minder hoog.

Hoeveel huizen bekijk je gemiddeld zo? Mijn ervaring is dat je bij het zoeken naar huizen eigenlijk wel met hagel moet schieten. Ga overal kijken, ookal is je eerste gevoel bij de foto's niet geweldig. Bij onze laatste 2 woningen, is het telkens een woning geworden waar we in eerste instanties twijfels bij hadden. Stonden onderaan ons lijstje op basis van de advertentietekst en foto's. In 2010 na een tip van kennis toch bij dat laatste huis op het lijstje gaan kijken ("Echt iets voor jullie."). En inderdaad.... echt iets voor ons. In 2020 hebben we een klusproject gekocht waar veel mensen niet aan wilden beginnen. Maar... locatie, locatie, locatie.... Dat gaat ons geen windeieren leggen waarschijnlijk. Vroeg aan de makelaar waarom er geen foto van de badkamer op Funda stond. Zijn reactie "Wacht maar, ik laat 'm even zien dan snap je het wel. Het toilet durfde ik nog wel op Funda te zetten.". :X

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 26-01-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 16:24
Heb je Pararius al geprobeerd?

Je zoekgebied lijkt me toch groot genoeg.

Bijvoorbeeld:

https://www.pararius.nl/huurwoningen/zeist

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Inhakende op @Anoniem: 39993:
De levering van een woning kan zo 3-4 maanden na tekenen koopcontract liggen. En dan moet er nog verhuisd worden.
Dus 6 maanden ben je zo verder.

Daarnaast zijn instapklare woningen nog net een stapje duurder & gewilder. Een kleine verbouwing voordat je erin trekt is daardoor soms de enige optie om een woning te kopen.
Een jaarcontract is dan helemaal niet zo gek.

Qua stoffering, kijk of je de spullen van de vorige huurder kunt overnemen.
Gestoffeerd of gemeubileerd huren betekent vaak dat je binnen de huurperiode de spullen afbetaald.
Je kunt ook bij de kringloop wat spullen halen, zodat je 'goede' spullen niet beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:01
Vakantieparken zijn van mei t/m september niet zo dol op langdurige huurders. Buiten die periode is er vaak wel wat te regelen, inclusief een enigszins aanvaardbare prijs.

Particuliere vakantiehuisjes kunnen een optie zijn. Informeer bij iedereen die je kent of ze niet toevallig iemand kennen die een vakantiehuisje oid heeft. Ook een boot die gewoon in een jachthaven ligt kan een oplossing zijn.
Als het contact via via gaat, zijn mogelijke verhuurders vaak veel minder terughoudend richting langdurige huur en/of huisdieren. Je kan dan bijvoorbeeld ook afspreken dat je in het zomerseizoen zelf X weken op vakantie gaat en dat in die tijd de eigenaren weer zelf hun huisje kunnen gebruiken.

Dat één chalet wat jullie bekeken hebben te klein is, betekent niet dat alle chalets te klein zijn. Zowel mensen als dieren kunnen ook naar buiten. En ben je klein behuisd, dan zal daar voor zowel mens als dier ook grote behoefte aan zijn. Als je binnen-katten hebt, dan zullen die het prachtig vinden om 1 of 2 keer per dag aan een lijntje naar buiten te kunnen en dat kost dan zoveel energie (fysiek en vooral mentaal) dat ze binnen heerlijk rustig zijn.
Wij hebben een grote hond en vinden op vakantie alles van 20m2 al best. Soms kan de hond zich binnen nergens fatsoenlijk omdraaien en alleen languit liggen in de loopruimte voor het aanrecht. Dat gaat echter uitstekend omdat de hond dan alleen binnen komt als hij moe is (honden slapen 12-16 uur per dag, katten volgens het internet 15-20 uur!).
Kwestie van moe maken in die paar uur dat ze wakker zijn, tijdens het slapen merken ze immers niets van het gebrek aan ruimte.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
@LankHoar fijn dat er andere opties beschikbaar gekomen zijn.
Had nog even in de omgeving van mijn vorige huis rond gevraagd, daar kwam niks nuttigs uit.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Een bezichtiging ging niet door, en die van vandaag is hem helaas niet geworden. We hebben nog een bezichtiging staan over 2 weken, en een mogelijke bezichtiging volgende week (moet nog bevestigd worden). Dat zijn allemaal huurwoningen via de gewone weg.

Ondertussen ook twee vangnetten besproken: een stacaravan van een vriend, welke net zo klein is als die we bekeken hebben (niet ideaal, wel goedkoop en beter dan niets). Ook mogen we tijdelijk bij mijn ouders in, en hun bovenverdieping gebruiken. Dat is ook niet ideaal voor de relatie waarschijnlijk, maar opnieuw beter dan op straat staan :)

En ondertussen zijn we elke avond druk bezig met huizen zoeken, documenten invullen, opsturen etc. dus ik heb goede hoop dat het nog wel gaat lukken.

Bedankt voor alle inputs verder, nemen we mee!
pagani schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:37:
[...]

Sinds wanneer hebben katten meer ruimte nodig dan mensen?

(ik durf wel te gokken dat >50% van de katten in een flatje of appartementje woont)
1 van onze katten is erg actief, en als hij zijn energie niet kwijt kan valt hij de andere kat aan. Verder, wanneer je katten van begin af aan gewend zijn om binnen te zijn, dan is dat heel anders dan wanneer katten eenmaal gewend zijn aan naar buiten gaan.
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:58:
[...]

In het kort: ik heb ooit een woning gehuurd voor een maand via AirBNB. Dat was prima, al mag je toch wel rekenen op die 1200 per maand of meer (afhankelijk van wat het is natuurlijk). Ooit ook anderhalve maand een huisje op een Landal park gehuurd, maar met het voorjaar en de zomer in het vooruitzicht zal dat voor langere tijd onbetaalbaar gaan worden. En gek genoeg, valt dat qua kosten in het laagseizoen nog best mee. (Hou dat dus in gedachte als noodoplossing voor maart//april. Daarna zullen de prijzen snel minder leuk gaan worden.)

Maar stapje terug. Je begint je bericht met "kopen van een woning wil nog niet vlotten". Waar haal je het idee vandaan, dat dat over 6 maanden wel ineens gaat vlotten? Huizenmarkt in provincie Utrecht is zwaar overspannen, of je daar succes gaat hebben zal afhangen van je makelaar en je bankrekening. Delen van Gelderland (buiten de populaire steden) is de druk misschien ietsje minder hoog.

Hoeveel huizen bekijk je gemiddeld zo? Mijn ervaring is dat je bij het zoeken naar huizen eigenlijk wel met hagel moet schieten. Ga overal kijken, ookal is je eerste gevoel bij de foto's niet geweldig. Bij onze laatste 2 woningen, is het telkens een woning geworden waar we in eerste instanties twijfels bij hadden. Stonden onderaan ons lijstje op basis van de advertentietekst en foto's. In 2010 na een tip van kennis toch bij dat laatste huis op het lijstje gaan kijken ("Echt iets voor jullie."). En inderdaad.... echt iets voor ons. In 2020 hebben we een klusproject gekocht waar veel mensen niet aan wilden beginnen. Maar... locatie, locatie, locatie.... Dat gaat ons geen windeieren leggen waarschijnlijk. Vroeg aan de makelaar waarom er geen foto van de badkamer op Funda stond. Zijn reactie "Wacht maar, ik laat 'm even zien dan snap je het wel. Het toilet durfde ik nog wel op Funda te zetten.". :X
toon volledige bericht
Lang verhaal kort: o.a. duurt de zoektocht lang omdat we eerst niet goed duidelijk hadden wat we wilden (regio, soort woning), dat i.c.m. overspannen markt/beperkt budget heeft ons best veel heen en weer bootje doen spelen. Nu hebben we dat een stuk helderder, ook een aankoopmakelaar in de hand genomen. Ik heb er daarom goed vertrouwen in dat we een koopwoning kunnen bemachtigen.

Verder goede tip van de foto's, nemen we mee wanneer we daar verder naar zoeken.
S0epkip schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:02:
Heb je Pararius al geprobeerd?

Je zoekgebied lijkt me toch groot genoeg.

Bijvoorbeeld:

https://www.pararius.nl/huurwoningen/zeist
Bedankt voor de tip, die houden we ook in de gaten inderdaad! Hebben tientallen sites inmiddels, verzamelsites en makelaarsites :)

Pagina: 1