Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurdi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07 17:44
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem waarover ik niet heel veel kon vinden en wat ik kon vinden had ik al geprobeerd.
Mijn doel is de fritzbox als media server te gebruiken. Hiermee wil ik een usb in de fritzbox stoppen om vanaf daar wat films te kunnen afspelen op de tv.
De fritzbox is type 5490 en de firmware is up to date.
De Tv is een samsung "the frame" 2022.

Wat heb ik nu gedaan?
usbstick geformateerd en in de fritzbox gestoken.
In de settings van de fritzbox wat ingesteld:
Home Network> USB/storage de de storage functie enabled en indexeren aangezet.
Home Network> Media server de media server enabled en het naampje wat korter gemaakt, de media source op No restrictions gezet.

Het resultaat tot nu toe:
Via de laptop kan ik bestanden op de USB stick zetten via netwerk direct als map benaderbaar.
Op de TV wordt de media server met ingekorte naam zichtbaar maar bestanden zijn niet te vinden.
standaard indeling van de media server is zichtbaar ( afbeeldingen, video's etc)

Wat heb ik extra geprobeerd.
Ik heb windows media speler geopend gezien deze ook de mediaserver kan vinden. hierin zie ik ook de media server met verkorte naam. Ik zie de standaard mappen indeling.
Als ik in windows media speler een mapje aanklik dan krijg ik de melding: De externe media bibliotheek heeft de verbinding niet toegestaan.

Iemand een idee waar het in kan zitten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
Dlna is altijd wat lastig , je moet een formaat gebruiken wat de fritzbox slikt en de tv

https://nl.avm.de/service...eunde-bestandsindelingen/

Ik zou ff een los dlna explorer tooltje downloaden en kijlen welke bestanden hij serveert

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Grote afwezigen op de lijst van AVM zijn H265/HEVC en AV1. Als je iets met die codecs wilt serveren zul je moeten transcoden naar h264.

I reject your reality and substitute my own