Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetraKaya
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-01-2024
Mijn vraag
Om in te loggen bij Tellow moet je klikken op 'stuur login link' en dan komt dat altijd binnen in mijn mail (Outlook op Mac). Sinds 1,5 week komt die mail niet meer binnen.

Relevante software en hardware die ik gebruik: MacBook Pro - Outlook 2016 (abonnement Office 365)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De helpdesk van Tellow heeft gekeken; zij kunnen zien dat ik de mail wel ontvang maar dat dit terecht komt in mijn Spam box. Maar: daarin komt niets binnen. Ik heb hun afzendadres al toegevoegd aan mijn contactpersonen maar helaas, nog steeds geen mail waardoor ik dus ook niet meer kan inloggen.

Outlook instellingen heb ik gekeken: Email > Ongewenste Email maar in dat mapje staat niets (geen adressen geblokkeerd).

Wie weet de oplossing?
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:11
Wat zegt de helpdesk van je Office 365 abonnement? Ik neem aan dat je daar je e-mailadres wat je in Outlook gebruikt afneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Welke email provider gebruik je in je Outlook? Ik had met Hotmail eenzelfde issue, maar dan met KickStarter mails. Deze heb ik uiteindelijk weer kunnen ontvangen na het instellen van een regel waardoor alle mail van KickStarter in mijn inbox wordt geplaatst.

Ik snap er nog niks van waarom ik ze eerder nooit te zien kreeg, want ze stonden ook zeer zeker niet bij Spam.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetraKaya
  • Laatst online: 18-01-2024
Helpdesk Office 365 kan mij niet helpen; kan alleen Windows gebruiker helpen en niet Mac.
Email Provider is KPN maar ook regels aanmaken helpt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyan
  • Laatst online: 06-05-2024
Speciaal een account aangemaakt omdat ik het zelfde probleem heb met Tellow en dringend mijn administratie af moet maken voor 2023.

Ik gebruik apple mail @me.com. Krijg geen mails binnen, ook niet in de spam. Wellicht ligt het probleem niet bij Outlook? Ben jij ondertussen al iets wijzer?

[ Voor 15% gewijzigd door nickyan op 18-01-2024 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34

Sharky

Skamn Dippy!

Voor zover ik kan zien hebben ze hun DKIM e.d. niet op orde in hun DNS. Als de mailservers van Microsoft (of wie dan ook) de mail bij voorbaat weigert komt het überhaupt niet in je spambox natuurlijk.

This too shall pass

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik ben wel even benieuwd hoe ze dit doen "De helpdesk van Tellow heeft gekeken; zij kunnen zien dat ik de mail wel ontvang maar dat dit terecht komt in mijn Spam box"

Volgens mij kunnen ze hooguit zien dat het aan een ontvangende mail server (van je domein) wordt afgeleverd (dus niet gereject) maar daar achter kunnen ze niet kijken, dus ook niet ook niet of het in je mailbox komt. Met een tracking pixel kunnen ze meer, maar dan moet je de mail openen.

Je zou een ander email adres bij een ander provider kunnen proberen.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerlinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 16:51
Zelfde problemen, zojuist geconstateerd dat ik sinds 10 oktober 2023 geen emails meer heb ontvangen van Tellow. Daarvoor verliep alles vlekkeloos.

Ik werk via Domein > Cloudflare > Google Workspace. Alle configuratie staat goed, andere email komt wel aan en er zit niets in de spam. Emails van Tellow worden klaarblijkelijk gedropt omdat er iets niet goed geconfigureerd is aan hun zijde (lijkt het).

Dat is wel vrij zorgwekkend gezien je inderdaad alleen via de email kunt inloggen. En juist als je met van die magic links / one click login werkt, moet je wel je mailserver en verificatie systemen / protocollen op orde hebben. Dit betreft ook nog eens gevoelige financiele administratie informatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:11
Samenvatting tot zover: Klagen bij Tellow en zorgen dat zij hun instellingen op orde hebben. Kijk of een ander e-mail adres wel werkt (maak even gratis ergens iets aan). De eisen hieraan worden alleen maar strenger dus als het nu al niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerlinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 16:51
Uiteindelijk heeft de klantenservice mijn email aangepast naar een @me.com adres waardoor ik kon inloggen. Facturen zal ik maar voorlopig gewoon zelf versturen want ook die komen mogelijk niet overal aan... Op mijn bericht met:
Toch gek dat het niet meer werkt via mijn zakelijke email terwijl dat wel altijd gewerkt heeft. Kun je daarvoor nog een ticket escaleren? Ik denk dat er ergens iets verkeerd moet zitten qua instellingen en ik heb niets gewijzigd.
Kreeg ik de reactie:
Voor nu is dit de oplossing. De mail wordt juist verstuurd van uit onze servers, dus het is lastig te achterhalen waar het nu mis gaat. Voor nu kun je in ieder geval weer inloggen! Ik hoop je hiermee toch een eind op weg te hebben geholpen :)
Dus ze zien vooral het probleem buiten zichzelf en niet als belangrijk genoeg om onderzoek naar te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-06 21:43
Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan. Dit speelt zich nu enkele dagen af. Ik heb sinds november vorig jaar een abonnement en nooit problemen ermee gehad. Zojuist via de app een bericht gestuurd in de livechat.

edit: support@tellow.nl aan mijn safe senders lijst toegevoegd enkele minuten geleden en nu krijg ik wel weer mailtjes binnen. Ik heb overigens ook mijn emailadres in het contactgegevens kopje aangepast. Ik weet nou niet wat het precies heeft getriggerd. Waarschijnlijk het eerste..
https://help.tellow.nl/nl...k-ontvang-geen-inlog-link

[ Voor 45% gewijzigd door Guerilla op 30-01-2024 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Komt die mail niet per-ongeluk in de 'Quarantaine' folder van O365 terecht? Die folder zie je standaard niet in de mailstructuur en moet je benaderen via je O365 account.

https://learn.microsoft.c...-user?view=o365-worldwide

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-06 21:43
Will_M schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:53:
Komt die mail niet per-ongeluk in de 'Quarantaine' folder van O365 terecht? Die folder zie je standaard niet in de mailstructuur en moet je benaderen via je O365 account.

https://learn.microsoft.c...-user?view=o365-worldwide
Wow. Ik wist niet eens dat dit bestond. Je hebt helemaal gelijk :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zduxBEsLTzdjITXvt1pLnxfxBkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/slapXu42TDFdd5EpqUYfOako.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Guerilla schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:59:
[...]

Wow. Ik wist niet eens dat dit bestond. Je hebt helemaal gelijk :D

[...]
Waarschijnlijk weet dat bedrijf (Tellow) ook niet eens dat ze behoorlijk wat 'SPAM' regels raken met o.a de (bulk)mails welke ze verzenden.... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1