Gaming PC inclusief monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ralluff
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 20:35
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. De games die ik het liefste zou spelen zijn Counter Strike 2, Escape from Tarkov, wellicht nog verschillende RPG's, Football Manager en in de toekomst GTA 6 met FiveM.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs mag tussen de €1500 en €2000 zitten. Mochten er goede redenen zijn om toch hoger in te zetten is dit uiteraard mogelijk. Inclusief scherm zou ik rond de €2500 willen uitgeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik van Razer een muis en toetsenbord. Daarnaast een Philips monitor, 27 inch en 60 hz.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is om een goede game pc met de aangegeven eisen te bouwen inclusief een monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Meedenken bij de producten die ik tot nu toe zelf al heb uitgezocht, wellicht dat het nog goedkoper kan met de wensen qua games. Daarnaast hulp bij het uitzoeken van een goede monitor. Aangezien ik rond de €2500 inclusief scherm wil uitgeven hoeft dit niet een 4K scherm te zijn, 1440p is ook al een hele vooruitgang. Mocht 4K in het budget passen is dit natuurlijk ook goed.

Op dit moment heb ik het volgende samengesteld:

CPU - AMD Ryzen 7 7800X3D, 4,2 GHz (5,0 GHz Turbo Boost) socket AM5 processor (€399,-)
Moederbord: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI socket AM5 moederbord (€213,-)
Proccesorkoeler: Be quiet! Dark Rock 4 cpu-koeler (€72,90)
Werkgeheugen: G.Skill 32 GB DDR5-6000 Kit werkgeheugen (€128,90)
Harde schijf: SAMSUNG 990 PRO, 2 TB SSD (€199,90)
Case fan: Be quiet! Pure Wings 2 120 mm case fan (€10,99)
Voeding: Be quiet! Pure Power 12M 1000W voeding (€169,90)

De videokaart welke ik in gedachten heb zou de RTX 4070 Super (€669) worden. In totaal zit ik dan zonder case en monitor op €1863,-
De case hecht ik niet heel veel waarde aan dus die mag best goedkoop zijn.

Ik hoor graag welke aanpassingen jullie zouden doen, voornamelijk ook met oog op de toekomst.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:36
De voeding is erg zwaar, veel meer dan 400 Watt gaat dit systeem niet verbruiken, aan de Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition heb je ruim voldoende, tenzij je verwacht in de nabije toekomst een ultra high-end kaart te gaan aanschaffen, dan heb je wat meer power nodig. De Dark Rock koeler is inmiddels voorbijgelopen door anderen. Deze CPU is koel te houden met iets als de DeepCool AK400, of als je wat meer headroom wenst voor een eventuele latere CPU upgrade een Scythe Fuma 3. De 990 pro SSD is in gaming zelden nodig, bespaar een paar tientjes met de Kingston KC3000 2TB.

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 17-01-2024 19:09 ]

• Ralluff
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 20:35
@martyw

Bedankt voor het meedenken! Ik heb zowel de voedig , CPU koeler als geheugen aangepast.

Is dit ook wel het minimum wat ik nodig ga hebben om de gewenste spellen te kunnen spelen, qua gpu & cpu?