filteropties zoekresultaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamith
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-09 16:00
Zijn er ook plannen om de pricewatch van meer filters te voorzien in de zoekresultaten? Ik merk dat ik best vaak toch naar andere sites uitwijk, omdat ik niet de beoogde filters kan toepassen. Denk bijvoorbeeld aan type videokaart in een laptop bij een reek als de ASUS TUF F15. Die heeft 15+ modellen binnen dezelfde serie met verschillende configuraties. Daarop filteren in de pricewatch is niet makkelijk:
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=asus+tuf+f15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 14:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Lamith schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:31:
Zijn er ook plannen om de pricewatch van meer filters te voorzien in de zoekresultaten? Ik merk dat ik best vaak toch naar andere sites uitwijk, omdat ik niet de beoogde filters kan toepassen. Denk bijvoorbeeld aan type videokaart in een laptop bij een reek als de ASUS TUF F15. Die heeft 15+ modellen binnen dezelfde serie met verschillende configuraties. Daarop filteren in de pricewatch is niet makkelijk:
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=asus+tuf+f15
De zoekopties buiten een specifieke categorie zijn inderdaad vrij algemeen. Dit is ooit gedaan omdat je niet weet in welke categorie je zoekt en er misschien allemaal filters bij komen die niks hebben te maken met wat je zoekt. Misschien dat er wat beters op te verzinnen is, dat weten mijn collega's van Product bij Mooie Features vast wel te vertellen. Ik verplaats je topic daar naar toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:57

ikloon

Product Owner
@Lamith Dan zou je denk ik beter af zijn door de vanuit de categorie laptops te gaan zoeken. Dan krijg je wel direct de meer specifiekere filters beschikbaar. Dus in dit geval: categorie: Laptops

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Andersom zou je natuurlijk wel de optie kunnen aanbieden om een algemene zoekopdracht te verfijnen naar een specifieke categorie. Dus als je ziet dat er vooral laptops gevonden worden, automatisch suggereren om verder te zoeken bij https://tweakers.net/lapt...ken/?keyword=asus+tuf+f15.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamith
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-09 16:00
ikloon schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:15:
@Lamith Dan zou je denk ik beter af zijn door de vanuit de categorie laptops te gaan zoeken. Dan krijg je wel direct de meer specifiekere filters beschikbaar. Dus in dit geval: categorie: Laptops
Dat is een andere manier/flow imo. Meer voor wanneer je niet per se een merk zoekt, maar meer een laptop die voldoet aan bepaalde specificaties. Ik wil in dit voorbeeld weten welke van de Asus TUF Gaming F15 danwel A15 een bepaalde chipset en videokaart heeft. Die serie bevat nogal wat uiteenlopende configuraties. Je komt niet in die flow als je zoekt op een Asus TUF Gaming laptop. Dan krijg je gewoon de algemene zoekresultaten, terwijl alle resultaten bij de categorie laptops horen. Hoe ik van dat overzicht dan, met behoud van mijn zoekopdracht, het voor elkaar om alle filters te zien die bij laptops horen, is mij onduidelijk. Ook als je in de categorie filter voor laptops kiest, blijven de filteropties algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Lamith schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:37:
Je komt niet in die flow als je zoekt op een Asus TUF Gaming laptop. Dan krijg je gewoon de algemene zoekresultaten, terwijl alle resultaten bij de categorie laptops horen. Hoe ik van dat overzicht dan, met behoud van mijn zoekopdracht, het voor elkaar om alle filters te zien die bij laptops horen, is mij onduidelijk. Ook als je in de categorie filter voor laptops kiest, blijven de filteropties algemeen.
Een route van de algemene zoekresultaten naar de Laptops-categorie in de Pricewatch hebben we inderdaad niet. Je zult dan naar de betreffende categorie moeten gaan en daar het trefwoord invullen. Vervolgens krijg je in die resultaten alle filters die we specifiek voor Laptops hebben, zie categorie: Laptops.
Pagina: 1