Verkoper geeft geen gehoor mbt garantie PS5 controller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-10 14:17
Ik heb in Juli 2023 een PS5 controller gekocht bij de webwinkel
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Eind November begon de controller enorm veel stick drift te vertonen, onbruikbaar. Winkel gemaild, kreeg een antwoord terug dat ik hem zelf als reparatie aan moest melden bij Sony.

Geprobeerd, maar kreeg telkens een foutmelding van het systeem van Sony mbt het serienummer. Winkel terug gemaild dat zij verantwoordelijk zijn voor het afhandelen van de garantie. Ze hebben mij toen gevraagd naar een foto van de controller voor het serienummer, deze heb ik aangeleverd.

We zijn nu bijna 2 maanden verder en de winkel reageert al weken niet meer op mijn mails en appjes. Krijg ze op geen enkele manier te pakken. Ik heb geen flauw idee wat de status is, ik vermoed dat er niks is gedaan.

Wat kan ik doen? Heb hier geen fijn gevoel bij. Heb helaas met iDeal betaald, geen Paypal, dus de koop ontbinden en daadwerkelijk geld terug krijgen zal niet zo makkelijk gaan. Moet ik nu echt mijn rechtsbijstand inschakelen om dit opgelost te krijgen? Zucht.

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 17-01-2024 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:06
Bij ze langs gaan in Den Haag. Je rechtsbijstand betaald wellicht de aankoopkosten aan je terug. Ik bestel dit soort zaken eigenlijk nooit meer via Ideal, altijd creditcard.
En anders misschien even bellen met Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
ebk71 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:30:
Bij ze langs gaan in Den Haag. Je rechtsbijstand betaald wellicht de aankoopkosten aan je terug. Ik bestel dit soort zaken eigenlijk nooit meer via Ideal, altijd creditcard.
Ze hebben geen echte winkel om langs te gaan, zou me niks verbazen als dat adres in Den Haag iemands huisadres is oid en de hele toko vanuit een woonkamer gerund wordt. Zo voelt het in ieder geval wel.. Ook kost een treinretourtje Den Haag aardig wat om verhaal te halen mbt een controller.

Met Sony bellen zit ik ook niet echt op te wachten, het is hun plicht mijn beroep op garantie af te handelen.

Toch maar rechtsbijstand even vragen om advies. iDeal was helaas de enige betaalmethode.

[ Voor 3% gewijzigd door ZombieDimebag op 17-01-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verplaatst naar Shopping forum en naam winkel in mo-tags gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:06
Laat ook duidelijke en goed onderbouwde reviews achter online voor eventuele toekomstige klanten.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ZombieDimebag schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:35:
[...]

Ze hebben geen echte winkel om langs te gaan, zou me niks verbazen als dat adres in Den Haag iemands huisadres is oid en de hele toko vanuit een woonkamer gerund wordt.
Je hebt niet de moeite gedaan om onderzoek te doen; het is (gewoon) een gezamenlijk bedrijfspand met heleboel units in een oud gebouw; zo staat het zelfs omschreven op de site van het pand / makelaar.

Vanzelfsprekend is een retourtje Den Haag prijzig maar om nu meteen de betreffende ondernemer af te doen als "woonkamer-verkoper", komt ook niet zo heel fijn over.

Maar, constructief: de site van Sony gaf een error over het serienummer. Kan het zijn dat er een storing was? En ja, de verkoper is officieeeeel degene die garantie moet afhandelen maar heb je misschien geprobeerd Sony te bellen om in ieder geval te achterhalen of je wel een geldig serienummer hebt? Scheelt al 6x welles/nietus met een verkoper die traag reageert of smoezen zou willen gaan verzinnen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
MAX3400 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:48:
[...]

Je hebt niet de moeite gedaan om onderzoek te doen; het is (gewoon) een gezamenlijk bedrijfspand met heleboel units in een oud gebouw; zo staat het zelfs omschreven op de site van het pand / makelaar.

Vanzelfsprekend is een retourtje Den Haag prijzig maar om nu meteen de betreffende ondernemer af te doen als "woonkamer-verkoper", komt ook niet zo heel fijn over.

Maar, constructief: de site van Sony gaf een error over het serienummer. Kan het zijn dat er een storing was? En ja, de verkoper is officieeeeel degene die garantie moet afhandelen maar heb je misschien geprobeerd Sony te bellen om in ieder geval te achterhalen of je wel een geldig serienummer hebt? Scheelt al 6x welles/nietus met een verkoper die traag reageert of smoezen zou willen gaan verzinnen.
De reacties die ik wel kreeg waren zeer onprofessioneel verwoord, Marktplaats niveau. Een winkel die een garantieaanvraag keihard negeert terwijl ze bijvoorbeeld nog wel op Trustpilot reviews reageren geeft me inderdaad het beeld dat het een woonkamer-verkoper is ja.

De site van Sony geeft nog steeds een foutmelding, dat het serienummer niet bestaat oid terwil ik precies invul wat er gevraagd wordt. Ik heb de link gebruikt die de winkel mij gaf.

Het is niet mijn taak om hier zelf achteraan te gaan bij Sony, ben er na 2 maanden eigenlijk wel een beetje klaar mee. Heb ook al lang een nieuwe controller gekocht omdat ik zonder zat. De kapotte controller ligt hier nog stof te happen. Wil hem ofwel gerepareerd hebben ofwel de koop ontbinden en geld terug.

Best zorgwekkend dat de winkel dus ook hele dure telefoons verkoopt, je zou maar zo'n service krijgen als je iPhone van 1000 euro kapot is. Ik zal inderdaad een review achter laten op Trustpilot als dit achter de rug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ZombieDimebag schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:00:
[...]
Het is niet mijn taak om hier zelf achteraan te gaan bij Sony
Dat weet ik maar out of the box denken, kan soms wel eens helpen.
Ik zal inderdaad een review achter laten op Trustpilot als dit achter de rug is.
Haalt niks uit; bespaar je die moeite vooral.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZombieDimebag
MAX3400 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:05:
[...]

Dat haalt niks uit voor mij nee, maar dan weten toekomstige klanten wat ze kunnen verwachten. Als je een klant zo laat stikken kan je een slechte review verwachten. Daar spendeer ik met liefde 1 minuut van mijn tijd aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
ebk71 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:30:
Rechtsbijstand zal vaak in dit soort gevallen niet helpen omdat de controller vaak lager is dan het franchise bedrag (het bedrag vanaf wanneer ze iets gaan doen). Heb ik helaas met mijn controller en rechtsbijstand mee mogen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Xepos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:19:
[...]

Rechtsbijstand zal vaak in dit soort gevallen niet helpen omdat de controller vaak lager is dan het franchise bedrag (het bedrag vanaf wanneer ze iets gaan doen). Heb ik helaas met mijn controller en rechtsbijstand mee mogen maken
Oh shit, je hebt gelijk, onder de 175 euro helpt rechtsbijstand niet. Dat komt wel erg goed uit. Die winkel zal vast ook wel snappen dat ik in de praktijk niks kan doen. Tis niet alsof ik naar de kantonrechter ga voor een controller.

Zal ze nog een paar keer proberen te bereiken maar als ik niks hoor krijgen ze een 100% correcte, moordende review die ze waarschijnlijk meer geld gaat kosten dan de waarde van de controller. Ik ben hier dus echt enorm allergisch voor. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:06
Xepos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:19:
[...]

Ik heb geen eigen risico of franchise bedrag zoals jij het noemt. Kan dus inderdaad verschillen. En dus ook meegemaakt dat zij over gingen tot uitbetaling omdat procederen te kostbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:52
https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

Leg het probleem hier neer, vermoed dat zei hier wel iets mee zullen doen. Hij is er zo te zien erg trots op dat sinds februari 2023 een officieel keurmerk is toegevoegd en hij raakt hem net zo snel weer kwijt als de klacht niet naar behoren word opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 16:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik zou in elk geval de procedure in gebreke stelling starten

https://www.juridischloke...tie/ondeugdelijk-product/

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 16:59
Dit klinkt me als een vergelijkbaar geval als Saekerhett in "[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen", misschien dat je daar iets mee kunt aanvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:35

BaRF

bijna kerst

even afgezien van het probleem met dit webshopje, heb je al geprobeerd je controller te resetten? Dat helpt wel eens :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:44
MrXzombie schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:02:
https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

Leg het probleem hier neer, vermoed dat zei hier wel iets mee zullen doen. Hij is er zo te zien erg trots op dat sinds februari 2023 een officieel keurmerk is toegevoegd en hij raakt hem net zo snel weer kwijt als de klacht niet naar behoren word opgelost.
Zo te zien zijn ze al langer lid (Lid van WebwinkelKeur sinds 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:52
Toerq schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:50:
[...]

Zo te zien zijn ze al langer lid (Lid van WebwinkelKeur sinds 2020)
Goed punt, verkeerd/te snel gelezen maar neemt niet weg dat deze weg de slimste is voor een geschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
MAX3400 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:05:
[...]

Dat weet ik maar out of the box denken, kan soms wel eens helpen.

[...]

Waar denk je dat reviews voor bedoeld zijn?
Dat TS zijn garantieclaim er niet mee geholpen is, is hem wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gadgeteer schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:26:
[...]

Waar denk je dat reviews voor bedoeld zijn?
Dat TS zijn garantieclaim er niet mee geholpen is, is hem wel duidelijk.
Trustpilot is een site die "maar wat doet"; een review daar voegt niets toe.

Als malafide bedrijf krijg je daar sowieso / standaard al 2 sterren (van de vijf) als je even 1x in de week onder elke review plakt "bedankt voor de feedback" en er daarna niets mee doet. Een negatieve review van 1 ster kan dit dus niet naar beneden helpen; positieve / nep-reviews brengen het wel naar boven.

Het aanleveren van justitiele documenten aan Trustpilot over bedrijf X heeft zelfs geen invloed op de score.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

ZombieDimebag schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:28:
[...]

Oh shit, je hebt gelijk, onder de 175 euro helpt rechtsbijstand niet. Dat komt wel erg goed uit. Die winkel zal vast ook wel snappen dat ik in de praktijk niks kan doen. Tis niet alsof ik naar de kantonrechter ga voor een controller.
De truc is om dat toch wel te doen. Het is een leerzame ervaring.

Later dit jaar treedt het Tijdelijk besluit experiment nabijheidsrechter in werking. Dat is een laagdrempelige procedure bij de rechtbank. Het experiment is niet landelijk; jij of de verkoper moet onder het werkingsgebied van de rechtbank Den Haag, Overijssel, Rotterdam of Zeeland-West Brabant vallen. In dit geval is aan dat vereiste voldaan omdat de onderneming is gevestigd in het werkingsgebied van de Rechtbank Den Haag.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
MAX3400 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:38:
[...]

Trustpilot is een site die "maar wat doet"; een review daar voegt niets toe.

Als malafide bedrijf krijg je daar sowieso / standaard al 2 sterren (van de vijf) als je even 1x in de week onder elke review plakt "bedankt voor de feedback" en er daarna niets mee doet. Een negatieve review van 1 ster kan dit dus niet naar beneden helpen; positieve / nep-reviews brengen het wel naar boven.

Het aanleveren van justitiele documenten aan Trustpilot over bedrijf X heeft zelfs geen invloed op de score.
2 sterren van de 5 krijg je cadeau? Prima, dat is gewoon een onvoldoende. Kreeg ik vroeger op school ook als ik in ieder geval mijn naam opschreef bij een proefwerk.

Nepreviews zul je vast overal hebben maar zonder bewijs is dat gewoon een loze kreet.

Verder weet ik niet wat een site als Trustpilot volgens jou zou moeten doen met justitiele documenten?

Volgens mij heb je geen idee hoeveel mensen waarde hechten aan sites zoals Trustpilot (al dan niet onterecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
BaRF schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:40:
even afgezien van het probleem met dit webshopje, heb je al geprobeerd je controller te resetten? Dat helpt wel eens :)
Ik heb echt alle "hacks" geprobeerd. PS5 controllers slijten gewoon veel te snel, met name de sticks. Erg jammer want qua gebruik zijn het de meest fijne controllers, maar als mijn nieuwe PS5 controller ook weer stick drift krijgt zal ik toch maar naar een Xbox controller kijken.

Verder.. Ik heb eind vorige week toch na veel proberen via Whatsapp een antwoord gehad van het bedrijf, die beweerde dat ik een retourlabel ontvangen zou moeten hebben, nooit gekregen, er werd gezegd dat dit misschien verloren is geraakt in mijn spam folder, maar die check ik regelmatig. Hetzelfde smoesje heb ik gezien in hun reacties op reviews die het hebben over slechte communicatie. Heb gevraagd om een nieuw label en wat nou in godsnaam de status is / welke actie ze precies hebben uitgezet, we zijn nu 4 dagen verder en wederom geen reactie.

Wat een bagger service. Wekt echt de indruk dat de hele shop door 1 persoon gerund wordt die het eigenlijk helemaal niet bij kan houden en daarom schijt heeft aan dit soort situaties.

Tijd om de toon vd communicatie een beetje op te schroeven.

[ Voor 3% gewijzigd door ZombieDimebag op 23-01-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 16:52
Misschien heb je er in eerdere reacties overheen gelezen, maar de webshop is lid van Webwinkelkeur, en je kan via
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
een melding maken van een geschil met deze webshop.

[ Voor 12% gewijzigd door Capa op 30-01-2024 15:52 ]

Pagina: 1