Postzegels op buitenlandpakket. Mag dat nog?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 16:44
Ik vind postzegels leuk en wil graag een pakket naar Finland (schoonfamilie) verzenden en frankeren met postzegels. Mag dat nog? En geef ik het dan af bij een postnl punt?

Op de postnl website vind ik zo 1,2,3 geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-05 14:32
Een pakket?
Verstuur je weleens goederen gefrankeerd met een postzegel naar het buitenland? Door internationale regelgeving, bepaald door de Wereldpostunie, moeten we een strikt onderscheid maken tussen het verzenden van documenten en goederen. Al jouw goederenzendingen moeten voortaan voorzien zijn van een verzendlabel met barcode.
Dus nee.
https://www.postnl.nl/ver...rief-of-kaart-buitenland/
Het is dus niet meer mogelijk om een voorwerp in een envelop te versturen met postzegels. Voortaan verstuur je het als pakket zonder track & trace. Op die manier komt er altijd een verzendlabel inclusief barcode op.
https://www.postnl.nl/ver...nland/verzendvoorwaarden/

[ Voor 26% gewijzigd door Christoxz op 17-01-2024 14:20 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 16:44
Thanks! Dat verklaart... Wel jammer zeg 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon een kaart erachteraan sturen toch?

Lekker wat meer frankeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 10:16
In het verleden heb ik wel eens een pakket verzonden naar het buitenland.
Vaak kunnen ze bij het PostNL servicepunt de betaalde verzendkosten (geplakte postzegels) verrekenen.
Ze geven dan op de terminal het reeds gefrankeerde bedrag in en het eventuele resterende saldo dient bij te worden betaald.

Ik weet niet of dit nog steeds mogelijk is, dat zou je moeten navragen bij het postpunt.

Gulden postzegels zijn in ieder geval niet meer geldig. (evt postzegels met Euro aanduiding, of 1 of 2 zijn wel bruikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Limhes schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:15:
Ik vind postzegels leuk en wil graag een pakket naar Finland (schoonfamilie) verzenden en frankeren met postzegels. Mag dat nog? En geef ik het dan af bij een postnl punt?

Op de postnl website vind ik zo 1,2,3 geen antwoord.
alleen brievenbuspost

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1