Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 15:07
Momenteel met mijn partner aan het kijken naar nieuwe execution only hypotheek voor onze aankomende woning. Ik zie Neo Hypotheken als vrij nieuwe verstrekker op de markt (sinds zomer 2023 ongeveer actief) met zeer gunstige voorwaarden, snelle afwikkeling en een lage rente. Is een dochteronderneming van de Duitse online N26 bank AG.
Staan overigens nog niet tussen de verstrekkers op een site als actuelerentestanden.
Zijn wel wat media publicaties over te vinden en Independer werkt er blijkbaar ook mee samen, maar kan vooralsnog niet echt persoonlijke ervaringen hierover vinden, ook niet op Tweakers.

Toevallig mensen die hier reeds een hypotheek hebben afgesloten?
Is er überhaupt risico om een hypotheek/lening af te sluiten bij een 'vrij onbekende' partij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MP24
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-02-2024
Wij zijn toevallig in een ver gevorderd stadium van een hypotheekaanvraag bij NEO.
Met name vanwege gunstige voorwaarden (rente, overbruggingsrente, onbeperkt aflossen, dagrente die telt indien op dag van passeren deze lager is dan de offerterente) hebben we voor deze geldverstrekker gekozen.

Puntje van kritiek: via de website wilden we in eerste instantie zelf de hypotheek afsluiten. Er bleek echter een fout te zitten in de aanvraagprocedure waardoor een melding optrad en de aanvraag niet ingediend kon worden. Ik heb een email daarover gestuurd maar kreeg pas na 11 dagen reactie. Omdat we er vaart in wilden houden hebben we het toen intussen maar via Independer gedaan. Dat is 400 euro duurder. Voordeel is wel dat je dagelijks iemand kunt spreken indien je vragen hebt. De fout blijkt overigens inmiddels opgelost, dus daar zul je geen last meer van hebben. Maar ik wilde er mee aangeven dat communicatie niet altijd snel verloopt in geval van vragen of problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door MP24 op 19-01-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaman1115
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-06 17:40
Voor mij hetzelfde, ik wou execution-only een hypotheek afsluiten en ben voor Neo gegaan voor de goede voorwaarden. vrij 100% aflossen uit eigen geld, 25% per jaar uit geleend geld, beste rente, 2 jaar bouwdepot met zelfde rente als lening, etc.

Ik liep (in mei) ook tegen veel verschillende bugs aan bij het aanvraagproces, maar hun klantenservice heeft me altijd snel (via de telefoon) kunnen helpen. Hetzelfde in hun hypotheekmanagementportaal nadat de hypotheek rond was. Al met al ben ik met mijn aanvraag ongeveer 2 uur bezig geweest, waarna deze binnen een paar uur was goedgekeurd.

Ik heb in 5 keer bellen nog geen een keer in de wachtrij gestaan, er werd altijd direct opgenomen. Best een complimentje waard anno 2024 _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Interessant. Wij moeten ook een nieuwe hypotheek afsluiten voor ons nieuwe huis. We hebben nog een deel bij Rabobank tot eind volgend jaar. Maar de rente is bij Moneyou of ABN AMRO Budget toch ook interessant?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 14:01
Vraag die je wel kan stellen bij deze partijen: Waar staan ze of wat gaan ze doen over 15/20 jaar? Je loopt in mijn ogen een wat hoger risico bij het einde van je RVP. Als zij zich terugtrekken van de nieuw geld markt (of de portefeuille verpatsen) en alleen nog een beheer portefeuille gaan voeren zie je dat de rentes vaak redelijk hoog zijn bij het opnieuw vastzetten .Tuurlijk kan je dan vergoedingsvrij oversluiten, maar dat (kan) wel weer wat extra gedoe opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-06 22:39
@HipHaan @MP24 hebben jullie inmiddels afgesloten? Hoe is verder de ervaring?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 15:07
Inspired schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:02:
@HipHaan @MP24 hebben jullie inmiddels afgesloten? Hoe is verder de ervaring?
Had zelf tussentijds nog een traject lopen bij een andere hypotheekverstrekker. Met de passering op korte termijn was ik echter toch aan het kijken naar een alternatief met een zeer korte doorlooptijd. Bleek uiteindelijk niet nodig om daar ook het traject op te starten aangezien bij de andere aanbieder er ineens schot in de zaak kwam.
Pagina: 1