Compu gaat vanzelf uit

Pagina: 1
Acties:

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Zojuist heeft mijn huisgenoot zijn nieuwe compu in elkaar geknutseld en alles leek goed te gaan, ook na het voor het eerst aanzetten.

Leek, want toen hij een paar minuten in het bios zat ging de computer opeens vanzelf uit. Na wat gemorrel aan netsnoeren en het een paar keer omzetten van de powerswitch achterop ging die wel weer aan, echter dit keer slechts enkele seconden.

Dit was btw wel lang genoeg om te controleren of de fans draaiden, en ja, dat deden ze.

Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand is?

Great minds think alike!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
brakke voeding

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Het is een Aopen kast, daar zal toch geen brakke voeding inzitten?

Great minds think alike!

Verwijderd

Heb ik ook gehad met een AMD Thunderbird 750 op een MSI K7T Pro moederboard. Ging plotsklaps uit. Zat gelukkig nog in de garantie, maar ze hebben tot twee keer toe het moederboard vervangen (nu zit er een andere in (welke weet ik niet, maar hij doet het nu tenminste)). Op de een of andere manier brandden mijn heatsinks op m'n moederboard steeds door.
Misschien dat je hier iets aan hebt.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb hetzelde probleem, alleen die van mij gaat vanzelf aan (serieus).... erg vaag :)

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 18:07 schreef thefirstikke het volgende:
Heb hetzelde probleem, alleen die van mij gaat vanzelf aan (serieus).... erg vaag :)
:) LoL :)

Great minds think alike!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Weet iemand toevallig wat alle mogelijke oorzaken zijn (dus ook mensen die niet weten wat het is, maar toch een ideetje hebben) van een dergelijk geval? Op dit moment zijn er minimale componenten aangesloten: de videokaart, 1 hd, de floppydrive, geheugen, cpu, fan en alleen het snoertje van de powerknop (dus niet van het HDD led/ power led, etc)... Toch blijft dezelfde fout optreden.. Ideeen?

[edit]
De proc wordt iig niet te warm, biosreading van 29 graden.

Great minds think alike!

Verwijderd

Grappig.
De omgekeerde wereld ;-))

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De PC van mijn tante had da ook. Keb em toen terug gebracht naar de winkel. (Ze had em in een compushop gekocht) Bleek de voeding naar de klote te zijn! Twas ook een Aopen kast. Kweet wel het type ni meer. Ze had enkel een moederbord met alles onboard en een hd, dvd! Een minimale config dus.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 18:04 schreef Loodeweick het volgende:
Heb ik ook gehad met een AMD Thunderbird 750 op een MSI K7T Pro moederboard. Ging plotsklaps uit. Zat gelukkig nog in de garantie, maar ze hebben tot twee keer toe het moederboard vervangen (nu zit er een andere in (welke weet ik niet, maar hij doet het nu tenminste)). Op de een of andere manier brandden mijn heatsinks op m'n moederboard steeds door.
Misschien dat je hier iets aan hebt.
Doorgebrande heatsinks ? Dat moet een flinke fik geweest zijn om metaal te doen smelten.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:09
dan is het niet hetzelfde :)

dat heb ik ook gehad... lag denk ik aan aarde of nic... maar bij mij is het in elk geval over nu

https://wren.co/join/Devian

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Okay, om de voeding te testen gaan we nu dan maar de voeding uit mijn compu (ook Aopen btw) even in zijn compu zetten.

Updates volgen, reacties blijven welkom!

Great minds think alike!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Het zal inderdaad de voeding zijn. Hoor je niet een 'klikje' na een paar seconden dat ie uitstaat? Het kan nl. dat het relais in de voeding er uit knalt.
Heb ik nl. bij mijn vorige comp. gehad. Er zat een kaart niet goed, dat soms kort sloot.
Nu knalde mijn voeding eruit dmv een zekeringetje oid. Na een paar seconde te hebben uitgestaan, hoorde ik een klikje, en had ik weer prik.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

En al getest? Hoe zit het met de aarde?

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
JAAAA, de operatie is afgerond.

Het was een heel lief gezicht om de twee broertjes zo dicht bij elkaar te zien staan (ik had geen zin om mijn voeding uit bouwen, en zo ging het net), en het hielp nog ook!

Die voeding moet dus terug, nu maar hopen dat de winkel daar niet moeilijk over doet (alleen de voeding vervangen), anders kan mijn huisgenoot weer alles gaan uitbouwen (en straks weer erin).

Allemaal bedankt!

Great minds think alike!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Bij mij gaat ie een heel enkele keer (in keer in het halfjaar ofzo) uit vanzelf.

Best irritant is dat als je net een stuk hebt zitten typen :)
Pagina: 1