Soundbar met schuin plafond

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDGD
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-01-2024
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een soundbar voor mijn woonkamer.

Ik heb gelezen dat soundbars geluiden naar het plafond richten om surround effecten te creëren.

Bij mij thuis is het plafond schuin, dus ik kan vanaf de woonkamer tot aan de nok van het dak kijken.

De vraag is of de surroundbar goed kan werken bij een schuin plafond.

Alvast bedankt voor het delen van uw kennis.

Dirk

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@VDGD Hier is geen 100% sluitend antwoord op te geven want niet elke soundbar is hetzelfde. Sommige hebben helemaal geen drivers die naar boven gericht zijn. Daarnaast kun je jezelf afvragen in hoeverre een soundbar überhaupt een realistisch surroundgeluid kan weergeven. Het blijft immers doen alsof. Een soundbar koop je voor een minimalistische look en eenvoud qua aansluiten. Als je graag surroundgeluid wil horen, koop je een echte surround set. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Als de schuine kant richting luisterpositie helt dan lijkt het mij geen verdere issue.
Mocht de helling bv naar links zijn dan heb je kans dat de geluidsreflecties naar recht richting de vloer toe gaan dat lijkt mij wel problematisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:34
Ik denk dat je sowieso je niet al teveel voor moet stellen van die surround en atmos geluiden via reflectie.
Dat zal nooit echt heel erg goed zijn, ongeacht het plafond wat je hebt.

Denk dat je beter naar goed geluid in stereo kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDGD
S1NN3D schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:27:
@VDGD Hier is geen 100% sluitend antwoord op te geven want niet elke soundbar is hetzelfde. Sommige hebben helemaal geen drivers die naar boven gericht zijn. Daarnaast kun je jezelf afvragen in hoeverre een soundbar überhaupt een realistisch surroundgeluid kan weergeven. Het blijft immers doen alsof. Een soundbar koop je voor een minimalistische look en eenvoud qua aansluiten. Als je graag surroundgeluid wil horen, koop je een echte surround set. ;)
Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb momenteel een echte surround versterker van het merk Onkyo type TX-NR656 E44, maar daar heb ik nooit het verwachte resultaat van gekregen wat betreft cinema geluid. Vandaar dat ik geneigd ben om iets anders te proberen. Bas was goed, sterio oké, maar het geluid uit de achterste boxen is betreurend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat denk/hoop je dan met een soundbar te bereiken? Qua surroundgeluid zul je er echt niet op vooruit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:15

dragonhaertt

@_'.'

Als je hoopt een betere geluidskwaliteit te krijgen dan is een soundbar zeker niet de oplossingen.
Die dingen zijn net wat beter dan TV speakers en alleen leuk als je iets wil dat weinig ruimte in neemt / makkelijk aan te sluiten is.

Een soundbar staat nou niet echt bekend voor een beter kwaliteit dan een degelijke surround set (of 2.0 / 2.1 opstelling)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:50
VDGD schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:21:
[...]

Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb momenteel een echte surround versterker van het merk Onkyo type TX-NR656 E44, maar daar heb ik nooit het verwachte resultaat van gekregen wat betreft cinema geluid. Vandaar dat ik geneigd ben om iets anders te proberen. Bas was goed, sterio oké, maar het geluid uit de achterste boxen is betreurend.
Dat zal bij de meeste soundbars met achterspeakers niet anders zijn.

Waarschijnlijk heb je te hoge verwachtingen van achterspeakers in het algemeen, deze zijn bedoelt voor effecten en het geluid is 'zachter'/ minder vol vergeleken met de speakers links en rechts van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDGD
Bedankt iedereen om te antwoorden.

Ik verwacht gewoon cinema geluid en effecten, wat ik tot nu toe weinig of niet heb ervaren.
Misschien niet de juiste surrount versterker aangeschaft?
Het is ook moeilijk om te weten van goed is hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
VDGD schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:21:
[...]Bedankt voor uw antwoord.
Welke boxen had je op die Onkyo aangesloten dan?
Want met die versterker is niks mis, daar moet je met je juiste boxen een prima geluid uit kunnen krijgen.
Een soundbar gaat daar niet echt bij helpen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:47
Soundbars zijn kut en een marketing ding. Het geluid is marginaal beter dan wat er uit de tv komt en "surround" en "atmos" via reflectie hadden de melkpakjes 20 jaar geleden ook al, dat was ook niks. Geen enkele soundbar gaat het winnen van een redelijke 5.1 setup. Tot zover mijn mening tav soundbars :)
Zoals @Yaksa zegt is die versterker prima. Misschien niet goed ingeregeld? Als ik hier the matrix of john wick aan zet vliegen de kogels door de kamer (en dat op een verzameling oude meuk, of "retro")
En waar kijk je naar? Tv? Blueray? Steams? Downloads? Het bronmateriaal is ook belangrijk. Ik vind de eerste scene van Saving private Ryan wel een goede test altijd. Als je die aanzet zit je er echt middenin. Zoniet klopt er iets niet.

[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 18-01-2024 23:24 ]

Roomba E5 te koop

Pagina: 1