Wat voor muur tussen geisoleerde berging / woongedeelte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4inDC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-09 13:00
Bij ons huis wordt de huidige aanbouw gesloopt, en wordt er een nieuwe van 4 meter gebouwd. Naast het huis en de aanbouw komt een berging/garage, deze wordt met 14cm pir geisoleerd in de wanden.

Nu is het idee om de muur tussen nieuwe aanbouw / berging alleen constructief te laten zijn, zonder isolatie, omdat er al isolatie in de garage zit. Maar ik vrees toch dat ik er last van ga krijgen, de berging wordt nl. niet 24/7 verwarmd.

Als ik geisoleerde buitendeuren in de berging zet, heb ik dan nog de extra isolatie nodig in de tussenmuur, en dan ook geen geisoleerde deur meer van woning naar berging? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:38
Als die berging niet verwarmd is dan zou ik zeker de muren isoleren en een geïsoleerde deur plaatsen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:45
Als je niet gaat verwarmen gaat het daar sowieso meer afkoelen dan binnen. Die kou slaat natuurlijk wel door je muur naar binnen.. Ik zou persoonlijk daarom wel isoleren (zijn de kosten niet op dit geheel) aangezien je nog moet starten is dat ook niet een supergroot probleem..

Je kan het ook niet doen, maar wat gaat het je netto minder kosten? Ik zou daar naar kijken, want ik kan mij niet voorstellen dat dit de doorslaggevende factor gaat worden op de prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4inDC
ID-College schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:53:

Je kan het ook niet doen, maar wat gaat het je netto minder kosten? Ik zou daar naar kijken, want ik kan mij niet voorstellen dat dit de doorslaggevende factor gaat worden op de prijs?
Nee we gaan dat inderdaad wel doen dan, op het grote geheel is dit peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:45
M4inDC schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:21:
[...]

Nee we gaan dat inderdaad wel doen dan, op het grote geheel is dit peanuts.
Het is mierenneuken, maar het klinkt ook wel hol vaak zonder isolatie.. En het laat natuurlijk meer geluid door, dat zou voor mij een reden zijn om het te vullen met glaswol/steenwol.. Het "absorbeert" allemaal net ff wat meer geluid en als je ooit gaat klussen in de garage dan wil je ook niet dat alles aan de andere kant te horen is lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4inDC
ID-College schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:59:
[...]

Het is mierenneuken, maar het klinkt ook wel hol vaak zonder isolatie.. En het laat natuurlijk meer geluid door, dat zou voor mij een reden zijn om het te vullen met glaswol/steenwol.. Het "absorbeert" allemaal net ff wat meer geluid en als je ooit gaat klussen in de garage dan wil je ook niet dat alles aan de andere kant te horen is lijkt mij :)
Het zou een stenen muur worden, nu wel even opletten dat het een stenen muur met isolatie wordt, ipv hout met gips/isolatie.
Pagina: 1