hyperx alloy keyboard veroorzaakt USB reset door EMI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:35
Ik heb al heel lang een probleem dat mijn toetsenbord soms even reset. Erg onhandig tijdens het typen omdat er dan even een teken wegvalt.

linux geeft gelukkig nuttige info:
code:
1
[ 4316.368870] usb 1-2.2-port1: disabled by hub (EMI?), re-enabling...

toetsenbord is al buiten de garantie. Ik heb al andere usb poorten geprobeerd, maar zodra ik met mijn bureaustoel "rol" en dan het toetsenbord aanraak veroorzaak ik een reset.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03

SA007

Moderator Tweaking
Zit je pc in een geaard stopcontact?

Als zo'n piek niet goed afgevoerd kan worden kan dat best creatieve problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
SA007 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:29:
Zit je pc in een geaard stopcontact?

Als zo'n piek niet goed afgevoerd kan worden kan dat best creatieve problemen geven.
Het is een mini pc met 12v adapter er tussen. Ik ben er inmiddels achter dat er ook een ontwerpfout zit in het toetsenbord: De ground van de usb connector zit niet (meer?) verbonden met de behuizing van het toetsenbord.... Ik heb dit even met een simpel draadje verbonden en dit lijkt het probleem te verhelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Zelfde probleem hier, zeker nu het droger wordt. Ik krijg een schok bij zo'n beetje alles van metaal wat ik aanraak. Niet alleen het toestsenbord, maar ook de metalen delen van mijn koptelefoon die dan ontladen via mijn geluidskaart die dan begint te zoemen/fluiten totdat de stroom eraf is geweest.
Dat lijkt me allemaal niet bevordelijk voor de apparatuur.

Is verbinden met USB GND wel de juiste methode? Loopt er dan niet alsnog een spanningspiek op een plek waar die beter niet kan lopen? Ik kan me voorstellen dat zorgen voor een verbinding met de buitenkant van de USB connector, dan heb je een verbinding naar je PC case of moederbord GND, maar wellicht maakt dat niet uit?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik denk dat dat wel goed is. De shield van de usb kabel hangt weer aan de aarde van je pc en die hangt weer aan de aarde van het stopcontact.
Ik zei dat ik de GND gebruikte, maar bedoelde de shield. De GND pin op de usb kabel is wellicht een minder goed idee

[ Voor 29% gewijzigd door savale op 20-01-2024 00:10 ]