Best Buy guide Smartphones vertraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGF
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Weet iemand waar de best buy guide smartphones van Januari blijft? Normaal gesproken komt die om de twee maanden en aan het begin van de maand.

[ Voor 4% gewijzigd door SGF op 17-01-2024 10:56 ]

Beste antwoord (via SGF op 16-02-2024 16:07)

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 12:58

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Excuus, ik was deze thread uit het oog verloren. De BBG gaat morgen live.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SGF ik geef je topic even een schopje richting de redactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
We zijn nog bezig met de nieuwe smartphone BBG, deze zal waarschijnlijk eind volgende week verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SGF
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
@Eric van Ballegoie @rens-br
Excuses, maar ik kan de vraag eigenlijk gewoon opnieuw stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-08 17:32
@Eric van Ballegoie , ik zit ook met smart te wachten op de nieuwe BBG :-). Zou je een statusupdate willen geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusd
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-08 20:55
Hallo

Weet iemand wanneer de eerstvolgende Smartphone Best Buy Guide test is. De vorige is van november vorig jaar en we zijn inmiddels alweer 3 maanden verder. Las ergens dat deze test elke 2 maanden gedaan wordt
maar dat klopt in deze dus niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Guusd ik voeg je topic even samen met Best Buy guide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerbenvl
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-08 08:38
Nog nieuws op dit vlak @Eric van Ballegoie? Zag nog niks staan.

WP: Nibe AMS 20-6 / SMO40 / UKV100 serie. Afgifte: ZLTV radiatoren (Climarad Vita / Jaga Vertiga Hybrids)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Excuus, ik was deze thread uit het oog verloren. De BBG gaat morgen live.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-08 19:54

deepvreezo

Redacteur
Aanvullend op Eric; het heeft deze keer inderdaad flink langer geduurd dan gebruikelijk vanwege de overgang naar een nieuw format, die bij de smartphone-BBG ook inhoudelijke wijzigingen tot gevolg heeft. We hebben de categorie-indeling enerzijds vereenvoudigd en tegelijkertijd uitgebreid met nieuwe thematische hoofdstukken, en er is een nieuwe intropagina met algemene informatie over het kiezen van een smartphone. Door de nieuwe opzet kunnen we pagina's apart van elkaar updaten, waardoor we de BBG in de toekomst beter up to date kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:03

3_s

Bereid u dan al maar voor op een hoop geklaag en gezaag :+.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hm_t2EE2Vgaw9Nbj7LOKNlCsQ1c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MabULsYWsUG7ttejUSoWR0Ns.png?f=fotoalbum_large

Waarom heeft iedere categorie nu zijn eigen vermelding op de FP? Lekker druk …

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 13:08

MazeWing

The plot thickens...

Idd... Maak gewoon 1 nieuwsbericht met Best Buy Guide - smartphones die uitkomt bij het algemeen artikel met daarin de uitleg over de opzet en de verschillende subcategorieën. Die kunnen dan best, zoals door Eric eerder gecommuniceerd, apart van elkaar bestaan zodat er per subcategorie updates/veranderingen kunnen komen.

In 1 keer 5 items op de frontpage is rommelig en gewoon onnodig! Het doet met denken aan sites die eigenlijk te weinig content hebben en dit kunstmatig meer laten lijken.

[ Voor 22% gewijzigd door MazeWing op 14-02-2024 09:22 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Eens met hierboven, dit ziet er niet uit zo met de 5 berichten achter elkaar. Ik snap ook niet zo goed hoe iemand dit een goed idee kan vinden?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:39
Vijf losse berichten is niet zo'n punt voor mij. Dat de pagina https://tweakers.net/best-buy-guide/smartphones/ niet goed lijkt te werken is wel een probleem. Verschillende onderdelen kan ik uitvouwen zonder dat er daadwerkelijk tekst verschijnt. Duurzaamheid doet bijvoorbeeld helemaal niets tot ik Systeem prestaties óók open. Er zijn meer knoppen die halve teksten tonen tot er een andere categorie geopend is.

Addicted to silent computing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind 5 berichten ook wel heel erg overheersend en dominant. Doe het dan gewoon met 5 tabs in één post lijkt me, dat oogt een stuk netter en overzichtelijker.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

wildhagen schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:31:
Ik vind 5 berichten ook wel heel erg overheersend en dominant. Doe het dan gewoon met 5 tabs in één post lijkt me, dat oogt een stuk netter en overzichtelijker.
Dat is er: https://tweakers.net/best-buy-guide/smartphones/

Ze moeten gewoon dat artikel op de frontpage zetten om de rust te bewaren en niet te overspoelen met.binna dezelfde berichten.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 19:16

edeboeck

mie noow noooothing ...

Beste redactie en modjes, als mijn vraag hier niet thuishoort, schop ze dan gerust naar de juiste plek.

TLDR;
Kunnen we een update over custom roms voor Android verwachten? Zo ja, enige tijdsindicatie?

Iets meer info
In de huidige Smartphone Beste Buy Guide lees ik het volgende:
quote: Software: iOS of Android, fabrikantskins, updateperiode
[...]
Aan de andere kant kan die open opzet gevorderde gebruikers meer controle geven over hun gegevens, inclusief het installeren van een speciale 'Google-loze' Android-variant.
[...]
De link leidt naar het artikel over review: Custom roms voor Android - Hoe zijn installatie en gebruik anno nu? van 28/08/2021. Daarin is het volgende te lezen:
[...]
Ook bij ons is de kennis van custom roms roestig aan het worden. Het laatste verhaal erover is van 2,5 jaar geleden. Sindsdien zijn er weer veel dingen veranderd en dus hebben we vier telefoons gepakt om vier verschillende custom roms op te flashen. Wat kun je verwachten van de installatie en hoe werkt het daarna?
[...]
Je raadt het al: we zijn nu 2,5 jaar verder sinds de vorige update over custom roms... hoe mooi zou het niet zijn als... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 20:14

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Crahsystor schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 07:48:
Vijf losse berichten is niet zo'n punt voor mij. Dat de pagina https://tweakers.net/best-buy-guide/smartphones/ niet goed lijkt te werken is wel een probleem. Verschillende onderdelen kan ik uitvouwen zonder dat er daadwerkelijk tekst verschijnt. Duurzaamheid doet bijvoorbeeld helemaal niets tot ik Systeem prestaties óók open. Er zijn meer knoppen die halve teksten tonen tot er een andere categorie geopend is.
Dit is inmiddels gefixt. Excuses voor het ongemak.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-08 14:47
Mee eens met de anderen. In plaats van 5 losse artikelen, waarvan er juist geen enkele linkt naar de inleiding, doe gewoon één artikel die linkt naar de inleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Waarom worden er in de Tablet BBG geen windows tablets meegenomen ?

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Eric van Ballegoie Kun je uitleg geven waarom er voor gekozen is om de frontpage vol te stoppen met de verschillende (sub) BBG's ipv 1 link naar het algemeen arikel (waarin alle verschillende sub-BBG's staan).

Ik snap het natuurlijk als er die dag maar 1 BBG een update krijgt (bijvorbeeld best 4k voor gaming videokaarten) maar als er iedere keer 5+ artikelen erop gegooid wordt dan is het in mijn optiek zwaar overbodig en rommelig. Vervolgens ontbreken de benchmarkresultaten per sub-BBG en is er gekozen om deze weer in 1 ander artikel te plaatsen.

Sorry, maar ik vind het maar enorm rommelig worden zo. Alles verwijst naar elkaar en je moet meerdere artikelen lezen om een volledig beeld te krijgen. En dan heb ik het verder nog niet over de inhoud zelf van de sub BBG's.. Ik kan er weinig anders in zin dan:
- bij alles praktisch dezelfde inleiding enkel de woorden 1080/1440/4k zijn anders
- 2x een samenvatting van zowel een nvidia als een amd kaart
- per sub-BBG de prestatie-index
- een prijs-prestatieverhouding tekst die voor 90% hetzelfde is en enkel de variabelen van videokaart en prijs aanpast.

Ik kan niets anders concluderen dan dat er 3 artikelen zijn die voor 90% een kopie van elkaar zijn en de rest uit 10% bestaat die variabel aangepast wordt n.a.v. wat er moet komen (4k = dit, 1440 = dat, etc.)
Het doet mij nog het meeste denken aan van die SEO-pagina's die voor het grootste deel door AI geschreven danwel samengesteld zijn.

De oude opzet van BBG was veel meer 1 geheel en gaf de indruk dat het echt een opzichzelfstaand artikel was. Dat kan ik met de nieuwe opzet absoluut niet zeggen!

Als ik op zoek ben naar een stille maar snelle videokaart en ik open met die vraag de BBG dan krijg ik mijn vraag niet beantwoord. Mede omdat bijvoorbeeld geluid ook niet wordt meegenomen in de BBG omdat ze enkel de "algemene en gemiddelde scores" per model pakken. Het is dus jammer dat er ontbreekt wat nu echt "de beste" videokaart (per categorie) is van zowel nvidia als amd. Er worden 2 modellen weergegeven en vervolgens mag je alsnog zelf gaan uitzoeken welke van de 10+ merken je moet pakken waarbij sommige merken (zoals Asus en Gigabyte) er een heleboel hebben met minimale verschillen. Als je geluk hebt zijn deze een keer in een eerdere review meegenomen maar voor het overgrote deel wordt je alsnog met een kluitje in het riet gestuurd.

[ Voor 86% gewijzigd door MazeWing op 20-02-2024 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Dat er nu in één keer meerdere BBG's online komen is onderdeel van deze overgangsfase, het doel is om BBG's in het vervolg te updaten op het moment dat er in een bepaalde categorie aanleiding voor is. Dat zal in veel gevallen dus niet voor alle BBG's tegelijk gelden. De verschillende sub-BBG's moeten daarom ook op zichtzelf kunnen staan, waardoor er meer overlap in de tekst en opbouw zit dan voorheen.
En wat je zegt klopt: Het is in deze opzet niet langer één artikel dat (ook) bedoeld is om van A tot Z door te lezen, in plaats daarvan willen we de BBG's nu echt primair inzetten als keuzehulp bij aankoop.

Voor wat betreft de vraag over een zoektocht naar specifiek een stille videokaart, die kunnen we inderdaad niet (goed) beantwoorden, ook niet in de oude opzet overigens. We kijken naar videokaarten op GPU-niveau, niet op het niveau van individuele kaarten. Dat laatste is op dit moment simpelweg (nog) niet haalbaar, de hoeveelheid (her)testwerk die bij videokaarten komt kijken is te groot.
Wat we nu feitelijk doen is voor verschillende gebruiksdoelen een bepaalde GPU aanraden, waarbij we je doorverwijzen naar verschillende kaarten die fabrikanten met die GPU bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Bart-01 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:23:
Waarom worden er in de Tablet BBG geen windows tablets meegenomen ?
Daar willen we verandering in brengen. Maar het - slechte - antwoord is van technische aard, namelijk dat Windows tablets van origine vaak 2-in-1 apparaten waren en daarom in onze database onder de categorie laptops zijn ondergebracht. Dat maakt het samen weergeven met producten uit de tablets-categorie in grafieken heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Best Buy Guide: De beste 1440p-game-pc even afgesplitst naar een eigen topic, aangezien dat niet aansloot op bovenstaande discussie.

Daarbij dit topic even een titelchange, zodat het duidelijker is dat dit geen algemeen BBG feedbacktopic is :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1