Vervangend vervoer (4 weken) - Reis naar Oostenrijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 18:08
Korte situatieschets, rijden op dit moment een Mercedes C180D (lease). Deze geeft echter zo vaak foutmeldingen/storingen dat de leasemaatschappij hem (in afwachting in aflevering nieuwe auto) komt vervangen voor een tijdelijke auto.

Nu 4 keuzes gehad:
  • vw t roc
  • opel grandland
  • ds3 crossback
  • kia ceed sportswagon
Omdat het leuk is om andere ervaringen te horen even hier een topic aangemaakt. De auto zal ongeveer 4 weken gebruikt worden, dan komt de nieuwe auto.

Wat voor ons belangrijk is (gezin, 2 kinderen) is dat we wat ruimte hebben en de kinderen vanuit hun kinderstoeltjes niet direct 'klem' zitten. Met als gevolg dat de bestuurder & passagiersstoel (te) ver naar voren moeten om zelf lekker te zitten.

Daarnaast gaat de auto met 2 volwassenen binnenkort gebruikt worden voor een ritje naar Oostenrijk, dit speelt mee.

Zelf nu de voorkeur voor de t-roc, maar wellicht dat qua ruimte de kia beter uitkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Zelf geen ervaring met één van de vier auto's. Maar verwacht dat de Ceed sportswagon wel de meeste ruimte heeft van de 4.

Zeker omdat je een vakantie ermee gaat doen zou ik toch voor de meest ruime wagen kijken. Weet niet hoe groot de kinderen zijn, maar verwacht dat beenruimte minder aan de orde is als je het hebt over kinderstoeltjes. Als het die omgekeerde bakbeesten zijn voor kleine kinderen, dan wordt het snel krap inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Arunia schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:45:
Zelf geen ervaring met één van de vier auto's. Maar verwacht dat de Ceed sportswagon wel de meeste ruimte heeft van de 4.

Zeker omdat je een vakantie ermee gaat doen zou ik toch voor de meest ruime wagen kijken. Weet niet hoe groot de kinderen zijn, maar verwacht dat beenruimte minder aan de orde is als je het hebt over kinderstoeltjes. Als het die omgekeerde bakbeesten zijn voor kleine kinderen, dan wordt het snel krap inderdaad.
Thanks! De vakantie is overigens zonder kids (alleen 2 volwassenen). De stoeltjes zijn voor een 2 en 5 jarige. Voor de jongste hebben we niet zo'n omgekeerd bakbeest, maar het is nog steeds wel een riante troon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:55

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou voor de Kia gaan. De VW is niet erg ruim en is in feite niet meer dan een Golf op hoge poten. De Grandland is volgens mij vergelijkbaar qua ruimte met de VW, de DS3 is de kleinste van het stel.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:43
Ligt er ook aan welke opties er opzitten. Cruise control etc. rijdt wel wat fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Die Ceed moet je even passen, achterin is prima, maar het is ook weer niet een hele ruime bak. Wel lekker veel bagage ruimte.

De DS3 lijkt mij de geingste voor 4 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
@BertP
Ok, dat scheelt dan wel als dat zonder kinderen is.

Ik kijk altijd even op autotrack oid om ook foto's van de binnenkant te bekijken. Als ik dan al kijk naar de achterbank ruimte van de t-roc, dan is die best klein:
https://cdn.autotrack.nl/...8337962c12479c2645df3.jpg
Achterbak is ook niet perse groot, maar dat valt te doen:
https://cdn.autotrack.nl/...c2f549c9e3f1131068dcb.jpg

De Grandland:
Achterbank is al iets beter:
https://cdn.autotrack.nl/...66ff331e1de3ca2a84439.jpg
Achterbak lijkt wel wat groter dan de t-roc:
https://cdn.autotrack.nl/...d1098e4b55ce2405b954e.jpg

DS3 ga ik niet eens naar kijken, die kan nooit ruim zijn.

Kia Ceed
Zal wel de grootste achterbak hebben van allemaal:
https://cdn.autotrack.nl/...30f27b6376ea15c12be11.jpg
Achterbank:
https://www.autotrack.nl/a/kia-ceed-benzine-2024-54888091
Beenruimte te vergelijken met de Grandland.

Verwacht dat de Ceed minder breed is. Achterbak ruimte wel echt een stuk ruimer dan de anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:55
Hou er ook rekening mee dat je bijtelling veranderd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:25
Grandland is grote suv met veel ruimte.

4 weken is te overzien net elke auto behavle ds3

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Zorg er voor dat ze hem afleveren met winterbanden of 4 seasons met het juiste symbool.

Daarnaast wat heb je afgesproken over sneeuwkettingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Dank voor de reacties!

- Citroen valt sowieso af
- Winterbanden is een vereiste, dit is gedekt op alle auto's (over kettingen geen afspraak gemaakt)
- VW T-Roc is eigenlijk te krap t.o.v. de rest (kleinere achterbank)
- Opel & Kia hebben het meeste ruimte (in ieder geval vs de andere keuzes)

Ik check even welke opties de Opel & Kia hebben en dan zal dat de keuze worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Heb zelf 4 weken de opel grandland geleased afgelopen zomer, met 4 personen naar frankrijk en met 3 personen en een hond naar hongarije geweest, ruimte zat. zuinig, automaat en cruise control. apple carplay. was een prima ervaring! succes met de keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Oid schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:34:
Heb zelf 4 weken de opel grandland geleased afgelopen zomer, met 4 personen naar frankrijk en met 3 personen en een hond naar hongarije geweest, ruimte zat. zuinig, automaat en cruise control. apple carplay. was een prima ervaring! succes met de keuze
Thanx! Net gebeld, de Kia is handgeschakeld en de Opel automaat verder vergelijkbaar qua uitrusting dus voor de Opel gekozen.

Bedankt voor alle snelle en inhoudelijke reacties! Eens kijken of dit gaat bevallen :)
Pagina: 1