• pakico
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-07 17:52
Hallo allemaal, ik zit even met probleempje/vraag.
Ik heb in mijn schuur een omvormer van growatt. Voor in de toekomst gaat daar een energieopslag aan worden gekoppeld. Nu het volgende tussen mijn woning en schuur zit een dikke 50 mter en nu moet ik dus een energiemeter aansluiten in meterkast van de woning. Ik kan gaan graven om kabel neer te gaan leggen of kan ik ook gebruik maken van een rs485 cat6 converter (waveshare RS485 to Ethernet Converter).

Ik weet niet of het mogelijk is om rs485 vanaf energiemeter naar converter, verder via cat 6 gaat in switch, in het hok staat ook een switch, daar van cat6 naar de converter en dan weer rs485 naar de omvormer.

• abspoel99
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-01 13:55
Volgens de instantie handleiding van growatt kan je bij grotere lengtes (+10 meter) inplaats van RS485 kabel, deze wordt blijkbaar geleverd in lengtes van 5 meter, die je aan elkaar kan koppelen. tot max 100 meter gaan met ethernet kabel met vast kern.

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Volgens Wikipedia mag een rs485 lijn 1200m zijn, dus die 50m moet zat kunnen. Zeker aangezien de baudrate richting smart meter meestal niet zo hoog is.