Kan mijn WiFi signaal van buitenaf geblockt worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.975 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-12-2024
Mijn vraag
...Is het mogelijk dat mijn WiFi signaal( waar mijn beveiligings camera s ook op werken) geblockt wordt van buitenaf?

Relevante software en hardware die ik gebruik
... Ik heb 2 Ahua camera’s

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Er missen alweer spullen uit mijn huis. En er niets te zien op mijn camera’s. Bestaat er zoiets als een jammer of blocker?
Ik zag een streepje op mijn voordeurpost- waarschijnlijk hebben ze een manier gevonden om mijn deur te openen- ik heb een meerpuntssluiting.

Beste antwoord (via Jose2023 op 17-01-2024 12:35)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Jose2023 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:18:
@SmurfLink dan komen we bij mijn vraag van de topic- kunnen WiFi camera’s geblockt worden
Ja dat kan, maar dat gebeurt hoogstwaarschijnlijk niet. Zeker als je er een SD-kaart in kan stoppen, dan wordt misschien het wifi-signaal geblokkeerd maar blijft de camera gewoon opnemen. Dus doe dat, met bewegingsdetectie. Dan maakt het niet uit of wifi geblokkeerd wordt of niet, je kan dan gewoon terugkijken wat er gebeurd is.

Hoe neem je nu de beelden op?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:19
Ja dat kan zeker. Er zijn verschillende manieren om dit te doen. Het signaal wegdrukken met een sterke zender. Je WiFi netwerk overnemen met een accesspoint met dezelfde criteria als jou netwerk en er zullen nog wel andere manieren zijn.

Voor de boven gemelde manieren zou je op de camera dan een storing moeten zien. Het beeld zal wegvallen bij een storing. Hoe dat verder werkt met het klonen van je netwerk zou ik zo 1,2,3 niet weten maar het lijkt me dat je dat moet zien in de camera beelden.

Wijzig de login van je Netwerk en wijzig ook je netwerknaam. Wees er zeker van dat jij diegene bent die ingelogd is in je modem/ router. Zijn de login gegevens van je cameras veranderd of gebruikt je de standaard login?

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:13

M2M

medicijnman

Sluit de cameras bedraad aan. Bovendien zijn er normaliter sporen van inbraak, maar met een fatsoenlijk slot (en de deur ook echt op slot draaien) moet een dief hard zijn best doen om 'm open te krijgen.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:39
Je bent wel summier in je openingspost. Je videobeelden hebben een timestamp. Hoe ziet dat eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
Er is niets te zien op de time stamp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Als er niks op de beelden te zien is en deze gewoon zonder onderbrekingen doorlopen, is er dus niemand aan de deur geweest. De meest voor de hand liggende verdachten bij "diefstal" zonder braaksporen zijn huisgenoten. Of jijzelf als je vergeetachtig bent. Of misschien een hond die nu een nieuw speeltje heeft.

Wat voor spullen ben je kwijt dan? En "alweer"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
Zou bedraadde camera’s beter zijn ?
Ik heb het idee dat ik mijn router wachtwoord moet veranderen- ik weet niet hoe ik dat moet doen.
Deze mensen komen al jaren in mijn huis en nemen dan kleding, gereedschap en andere gebruiksvoorwerpen( zonnebrillen )mee. Eerst kwamen ze alleen in mijn tuin en hebben eigenlijk mijn hele tuin plus vijver in een lang tijdsbestek leeggeroofd. Nu dus lange tijd in mijn huis. Vele aangiftes bij politie gedaan ( doen niets)
Ik word er wel langzamerhand ziek van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Jose2023 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:50:
Zou bedraadde camera’s beter zijn ?
Ik heb het idee dat ik mijn router wachtwoord moet veranderen- ik weet niet hoe ik dat moet doen.
Deze mensen komen al jaren in mijn huis en nemen dan kleding, gereedschap en andere gebruiksvoorwerpen( zonnebrillen )mee. Eerst kwamen ze alleen in mijn tuin en hebben eigenlijk mijn hele tuin plus vijver in een lang tijdsbestek leeggeroofd. Nu dus lange tijd in mijn huis. Vele aangiftes bij politie gedaan ( doen niets)
Ik word er wel langzamerhand ziek van.
Dus er word al jaren lang met regelmaat ingebroken? Zonder camera beeld en zonder inbraaksporen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@ dataghost: op mijn app kan ik niet zien of de beelden onderbroken worden. Wel detecteren ze beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:36
Wel een wat vreemd verhaal.

Wat voor een camera's heb je precies? En hoe nemen deze exact op? Gebruiken ze lokale opslag in de camera? Of naar een centraal NVR?
Nemen ze alleen bij beweging op? Of continue? Want bij continue zou je een verbreking moeten zien.

Wifi is nooit het meest stabiele voor beveiligingen, aangezien het medium gemakkelijk gestoord kan worden. Of dat ook echt gebeurt, is de soms ook de vraag.

Mogelijk eventueel is het overstappen naar een ander product icm bekabeling een betere oplossing voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@Homeland ja klopt. Dat is toch uitzinnig!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rolfie
Jose2023 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:45:
Ik zag een streepje op mijn voordeurpost- waarschijnlijk hebben ze een manier gevonden om mijn deur te openen- ik heb een meerpuntssluiting.
Misschien ook tijd om je sloten gewoon eens te vervangen? Zodat je ook weet wie je sleutel heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Dus je camera's nemen alleen op als ze beweging hebben gezien? Dan heb je idd niks aan tijdcodes. Als ze 24/7 zouden opnemen kan je namelijk aan (ontbrekende) tijdcodes zien of je wifi is weggevallen.

Router wachtwoord veranderen is tamelijk simpel: inloggen op je router, wachtwoord veranderen. En dan al je devices opnieuw instellen met het nieuwe wachtwoord. Zie de handleiding van je router.

Maar als er al tijdenlang spullen verdwijnen zonder (braak)sporen, dan lijkt me dat iemand de sleutel heeft. Sloten veranderen?

En sorry als dit bot klinkt, maar kunnen het huisgenoten zijn, of iets van jezelf (vergeetachtigheid, blackouts of paranoia)? Want dit lijkt me vrij gek om lange tijd te gebeuren.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-05 20:51
Ik zou om te beginnen nieuwe cylinders in de deursloten zetten. Als er geen braaksporen zijn is er een grote kans dat er een of meerdere sleutels van je huis niet in jouw bezit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@Rolfie ik heb al een stuk of 10x mijn sloten veranderd. Helpt geen zier. Steeds mis ik spullen
De camera’s nemen alleen van 00.00 tot 6.00 u continue op.
Misschien moet ik dat laten veranderen

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je vervangt je sloten en hebt toch elke keer geen braaksporen en je mist spullen?
ik vind het een nogal vreemd verhaal.

Zet eens een andere camera binnen en doe dat zelf en laat continu opnemen ipv dat je externen vraagt dingen te doen.

Ergens bekruipt mij het gevoel dat de techniek niet de oplossing gaat bieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Uitzinnig is het inderdaad. Van inbrekers zou ik niet verwachten dat ze überhaupt interesse hebben in kleding en gebruiksvoorwerpen, daarvoor is het risico dat je gepakt wordt te groot en de opbrengst veel te klein. Helemaal om dat regelmatig en jarenlang te doen, zonder braaksporen bovendien, en zonder op de camera's gezien te worden. Het risico dat iemand je ziet is veel te groot. Dan zou je eigenlijk via de schoorsteen naar binnen en buiten moeten gaan. Dat je ze nooit gezien hebt en ook op camerabeelden niets te zien is is over dat tijdsbestek vrijwel onmogelijk. Bij de buren komen ze nooit langs zeker? Ik zou het toch echt eerst binnenshuis zoeken.

Maar terug naar de technische kant: ontbreken er camerabeelden? Als dat niet zo is zal je toch een beetje door de beelden heen moeten gaan kijken rond het moment dat er zaken verdwenen. Bewegingsdetectie is niet feilloos.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:51
Het is relatief eenvoudig om WiFi te verstoren. Je kunt op verschillende chinese webshops een module kopen van een paar tientjes waardoor je wifi camera's uitvallen.
Iets geavanceerder kan ook met bv een klipper zero o.i.d.

Of is dit een geval van deze reddit thread? (CO vergiftiging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@Reptile209 dat laatste is ook onderzocht- ik ben geestelijk in orde. De onderzoekers hadden er geen verklaring voor- ook niet dat de spullen verdwenen waren. We zijn geen detectives zeiden ze

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:12

Kheos

FP ProMod
Dus je verandert geregeld je sloten, je camera's zien niks maar toch gaan er spullen verloren en je gaat uit van inbraak?
Is het een idee om het daar eens even met je huisarts over te hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Jose2023 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:02:
@Reptile209 dat laatste is ook onderzocht- ik ben geestelijk in orde. De onderzoekers hadden er geen verklaring voor- ook niet dat de spullen verdwenen waren. We zijn geen detectives zeiden ze
welke onderzoekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Jose2023 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:59:
@Rolfie ik heb al een stuk of 10x mijn sloten veranderd. Helpt geen zier. Steeds mis ik spullen
Dit is allemaal informatie die je had moeten vermelden. Als je 75% van de tijd niet opneemt is het natuurlijk veel makkelijker om eventuele binnendringers te missen, dus dat maakt het al iets logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@Hann1BaL ik heb 1x braaksporen aan mijn deurpost gehad - alsof er een koevoet tegenaan gezet was. Ook was de deur een btje ontzet. De politie is toen wel komen kijken -( niets gedaan verder) en ik heb een anti inbraak strip laten plaatsen. En slot weer veranderd . Er zijn toen veel spullen uit de garage ( inpandig ) gestolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Monteer eens zoiets op je voordeur dan :)
https://www.kroon.nl/slui...en-abus-sk66-en-sk69-2334

En koop even een camera voor binnen die op SD kaart opneemt.
Maar ik denk niet dat hier het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Jose2023 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:06:
@Hann1BaL ik heb 1x braaksporen aan mijn deurpost gehad - alsof er een koevoet tegenaan gezet was. Ook was de deur een btje ontzet. De politie is toen wel komen kijken -( niets gedaan verder) en ik heb een anti inbraak strip laten plaatsen. En slot weer veranderd . Er zijn toen veel spullen uit de garage ( inpandig ) gestolen
1x keer… Even uitgaande dat er dan echt een inbraak was:je hebt het eerder over al 10 keer je sloten vervangen. Dat rijmt echt niet met elkaar.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je een CO-alarm?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Laatst online: 15:32
Laat ze iets stelen dat je kan traceren, zoals iets met een airtag of een deftigere tracker erin, dan weet je snel genoeg of het niet toch een huisgenoot of bekende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Pnnnkk schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:09:
Laat ze iets stelen dat je kan traceren, zoals iets met een airtag of een deftigere tracker erin, dan weet je snel genoeg of het niet toch een huisgenoot of bekende is.
hoe kun je kiezen wat een inbreker steelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@Hann1BaL jaren mis ik steeds spullen. Dus ik heb de indruk dat er mensen binnen komen- zonder braaksporen? Dan verander ik het slot- want dan komen ze via de voordeur binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@Mavamaarten nee ?

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Oh leuk weer zo'n topic met een onmogelijk verhaal dat op 8 pagina's uit komt en dan gesloten wordt. 10 inbraken, vrijwel nooit inbraak sporen, totaal willekeurige spullen kwijt, camera's zien niks, meerdere keren ALLE sloten vervangen.

Je hebt hier OF te maken met een meesterinbreker die je dus nooit zal pakken OF een verzonnen verhaal.

Mocht het nou allemaal echt waar zijn dan ben ik echt verbeisterd, dit scenario zie je alleen in films. Ik zou in dat geval alle bewijzen naar Albert Stegeman sturen die dan op de Bres komt en je casus probeert op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

@stin00 heeft helemaal gelijk.

Je vraag is beantwoord: Ja, WiFi signaal kan geblokkeerd worden.

De voorspelling is echter dat het weinig met je werkelijke problemen van doen heeft zoals @stin00 het mooi omschrijft.
Succes

Hoe inbrekers doorgaans te werk gaan:
Komen binnen in huis.
halen alles overhoop en nemen alles van waarde (vrijwel nooit kleding) mee.
Ze komen niet binnen om even een zonnebril te pakken of je nieuwe trui.

Je probleem ligt elders.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Last van overijverige muizen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Hann1BaL schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:21:
@stin00 heeft helemaal gelijk.

Hoe inbrekers doorgaans te werk gaan:
Komen binnen in huis.
halen alles overhoop en nemen alles van waarde (vrijwel nooit kleding) mee.
Ze komen niet binnen om even een zonnebril te pakken of je nieuwe trui.

Je probleem ligt elders.
Dat is hoe het in films is.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jose2023
@Hann1BaL ik heb zoiets - maar ik heb het idee dat ze komen als ik naar mijn werk ben

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rapedapeda
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 21:48
Dit was ook het eerste waar ik aan moest denken. @Jose2023 heb je toevallig een koolmonoxidemeter in huis hangen? Zo'n vergiftiging doet rare dingen met mensen.
Als je er nog geen hebt: ik zou er eens eentje aanschaffen, of eentje lenen bij een buur.

Edit: zo'n ding als deze dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Rapedapeda op 17-01-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@i.Stijn ik heb ook al contact gehad met tv programma’s- maar ze vinden dit euvel niet interessant genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@stin00 al contact mee gehad -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
Jose2023 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:31:
@i.Stijn ik heb ook al contact gehad met tv programma’s- maar ze vinden dit euvel niet interessant genoeg
Het klinkt ook wat ongeloofwaardig moet ik ook toegeven.

@Jose2023
Maar zet eerst je camera's maar eens op continue opnemen, dan zie of het signaal gestoord wordt en zou je beter inzicht moeten hebben. Eventueel een camera in huis plaatsen? Bij je deur/raam?

[ Voor 12% gewijzigd door Rolfie op 17-01-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jose2023 als er geen braaksporen zijn en het vaker gebeurt zijn het bekenden, vaak die dagelijks bij je over de vloer komen. Indien er geen enkel afwijking is op je deurbelcamera zijn ze elders je huis binnen gekomen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Laatst online: 15:32
Kheos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:09:
[...]

hoe kun je kiezen wat een inbreker steelt?
Niet. Maar de politie zet ook lokfietsen in, als ze vaak dezelfde (soort) spullen pakken, dan ga je die proberen te traceren natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@Jose2023 koop een CO-melder en plaats die volgens beschrijving. Of beter, vraag iemand die je kent en vertrouwd dat voor je te doen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:46

SambalBij

We're all MAD here

Misschien investeren in een alarmsysteem? Met magneetcontacten op de deuren en ramen die open kunnen, en eventueel een bewegingsmelder in de garage?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@SambalBij had ik ook - 4/5 jaar geleden. Alles ging gewoon door- steeds miste ik spullen. Ik heb ze toen na een jaar opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
Misschien is bedraad systeem de volgende stap en dan afwachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:57
Jose2023 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:29:
@Hann1BaL ik heb zoiets - maar ik heb het idee dat ze komen als ik naar mijn werk ben
Jose2023 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:59:
Dus ze komen binnen als je naar je werk bent. Maar je camera's nemen alleen van 0 tot 6 uur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:01
wat is jouw woonsituatie?
- Eigen woning?
- studentenwoning?
- Commune?
- inwonende gezinsleden?
- drugsgebruikende (en dus voor verkoop dingen jatten) bewoners

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:57
Ik denk dat je lekker zit te trollen. Of je moet echt een keer serieus naar je bovenkamer laten kijken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
nogmaals:
alarmsysteem gaat niet af, slot is niet geforceerd (ook al zijn ze meer dan 10* vervangen), de camera's nemen niks op, TV programma's (!!!) hebben geen interesse

Hier gaat iets niet goed en het ligt niet aan zogenaamde inbrekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
Wat voor spullen missen er als ik vragen mag?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-04 20:43
dus oftewel doe je het zelf maar herinner je het niet meer. In dat geval moeten de spullen natuurlijk ook ergens terecht komen. Aangezien je de dingen niet meer terugvindt achteraf zou ik persoonlijk je aanraden om je huisvuil in de gaten te houden qua inhoud. Je zou niet de eerste zijn die al slaapwandelend zijn huis opruimt en wat rommel wegsmijt. Misschien ook geen slecht idee om te testen of je je slaapkamerdeur 's nachts opent door er iets klein voor te leggen of tussen te steken.

Andere optie is dat er iemand op regelmatige basis binnen komt. Je hebt het slot van je voordeur dus blijkbaar al regelmatig vervangen, maar zijn er andere manieren om binnen te geraken? Achterdeur, keldergat, terrasdeur,... of is er iemand waar je de reservesleutels aan geeft? of nog beter, verstop je ergens buiten een reservesleutel?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Nee, dat is de ervaring van meerdere mensen in mijn omgeving en geen films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
dengregg schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:54:
Je hebt het slot van je voordeur dus blijkbaar al regelmatig vervangen, maar zijn er andere manieren om binnen te geraken? Achterdeur, keldergat, terrasdeur,... of is er iemand waar je de reservesleutels aan geeft? of nog beter, verstop je ergens buiten een reservesleutel?
en dan gaat het alarm niet af?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:50
https://www.wbur.org/endl...18/03/09/something-wicked

TLDR: Man dacht dat hij gestalked werd. Items werden verplaatst en post-its met vreemde berichten werden in zijn appartement achtergelaten.

Bleek Koolstofmonoxide (CO) vergiftiging te zijn.

Kan dus nooit kwaad om uit te sluiten, hoe gek het ook klinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:58
Meerdere adviezen zijn al gegeven. Denk dat de volgende stap aan jezelf is.

[ Voor 6% gewijzigd door Ryan_ op 17-01-2024 12:09 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Waarom nemen die camera's dan niet op wanneer jij aan het werk bent?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Whatever de oorzaak: het is natuurlijk wel lastig om dit met camera's op te lossen. Er verdwijnen soms spullen, dus dat betekent dat je potentieel maanden aan video moet gaan bewaren, opslaan en bekijken om uit te vinden wanneer een misend item is verdwenen. Was het die dag, of is het al dagen/weken/maanden weg en had je het nog niet eerder gemist... En dagelijks een inventarislijst van je huis nalopen is ook geen gezonde bezigheid.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:14
Waarom hang je niet binnen een camera op? bij de logische entry points; deur(en), makkelijk te bereiken ramen, etc. etc. 24/7 laten wegschrijven naar SD en je bouwt best wat retentie op op een gemiddeld 256/512GB kaartje.

Maar goed, dit klinkt als een troll of serieuze mentale problemen. Je spullen worden gejat als je op je werk bent, DUS laat je je camera's van 00:00 - 06:00 opnemen, right. Voorbehoudens dat je uiteraard geen nachtdienst draait :D

[ Voor 7% gewijzigd door The_Admin op 17-01-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:48

dragonhaertt

@_'.'

Reptile209 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:11:
Whatever de oorzaak: het is natuurlijk wel lastig om dit met camera's op te lossen. Er verdwijnen soms spullen, dus dat betekent dat je potentieel maanden aan video moet gaan bewaren, opslaan en bekijken om uit te vinden wanneer een misend item is verdwenen. Was het die dag, of is het al dagen/weken/maanden weg en had je het nog niet eerder gemist... En dagelijks een inventarislijst van je huis nalopen is ook geen gezonde bezigheid.
Ligt er wel een beetje aan wat die 'spullen' dan zijn.

Als er een TV verdwijnt is dat niet zo lastig te zien, of een fiets uit de berging.

Als je één sok kwijt bent dan kan je beter in je wasmachine gaan kijken dan naar een camera-feed.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@SmurfLink dan komen we bij mijn vraag van de topic- kunnen WiFi camera’s geblockt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@Reptile209 precies

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Ja dat kan, maar dat gebeurt hoogstwaarschijnlijk niet. Zeker als je er een SD-kaart in kan stoppen, dan wordt misschien het wifi-signaal geblokkeerd maar blijft de camera gewoon opnemen. Dus doe dat, met bewegingsdetectie. Dan maakt het niet uit of wifi geblokkeerd wordt of niet, je kan dan gewoon terugkijken wat er gebeurd is.

Hoe neem je nu de beelden op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Jij bent dus van 0:00 - 6:00 aan het werk dan?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@The_Admin dat heeft het bedrijf gedaan die ze opgehangen heeft- ik heb nu gevraagd of ze dat willen veranderen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:14
Die was vanaf post #1 ongeveer al beantwoord, dus het topic kan wel dicht tenzij je meer info gaat geven over;

- Waarom nemen die camera's niet continu op?
- Zit er een SD kaart in / kan er een SD kaart in?
- Wat zijn de zaken die reeds gestolen zijn?
- Waarom neemt de politie en de media je niet serieus?
- Wat denk je zelf dat hier gebeurt en wie daar verantwoordelijk voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jose2023
@DataGhost met nvr te bekijken via app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:40

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

@Jose2023 waarom zou jij interessant genoeg zijn dat men al jaren spullen bij je jat? wat zijn dat voor een spullen die ze meenemen?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Hubert schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:24:
@Jose2023 waarom zou jij interessant genoeg zijn dat men al jaren spullen bij je jat? wat zijn dat voor een spullen die ze meenemen?
In de eerste reactie waarin het woord jaren genoemd werd staat "kleding, gereedschap en gebruiksvoorwerpen".

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:23
Dit is iemand die aan het trollen is OF in een psychose zit. In beide gevallen lijkt me voortmodderen in dit topic nergens toe leiden dus wellicht is er een mod die dit dicht kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:31
Jose2023 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:06:
Bij ons appartement waren de sloten van de berging voorzien van een slot dat ook een 'masterkey' had, in bezit van het bestuur. Dit was nodig ivm brandgevaar. Of dat werkelijk echt moet weet ik niet, maar dat was in elk geval de reden. Ik heb er niets mee gedaan verder.

Het lijkt er in ieder geval op dat er iemand bij komt die je vertrouwd. Los van de inbraak(poging) zijn de andere dingen niet anders te verklaren. Heb je na het vervangen van je slot bijvoorbeeld je sleutel afgegeven aan buren, familie etc? Want in dat geval kunnen er ook kopieen gemaakt zijn of kunnen er uberhaupt anderen bij. Een tuin is lastiger te beveiligen, maar je huis zou je dicht moeten kunnen maken. Gewoon weer een ander slot nemen en die sleutel aan niemand geven. Eens kijken of het dan wel goed gaat en opletten wanneer een buur bijvoorbeeld ineens vraagt of je slot veranderd is :o

Een camera binnen lijkt me ook handig. Maar uh, hoe kan het dat er dingen gestolen worden uit een tuin, dit niet op beeld is en er ook geen momenten missen in het beeld? Je zou zeggen dat een object er op een bepaald tijdstip wel is en daarna ineens niet meer. Dan zul je daar toch beeld van hebben of een stuk dat mist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Daar dacht ik ook aan inderdaad

Try SCE to Aux

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:05

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Opgesomd zie ik de volgende dingen die je kunt doen, de meeste dingen zijn al genoemd.

Plak op IEDERE deur een briefje / strookje papier, plak met een doorzichtig plakbandje aan de onderkant vast en steek het papiertje voor de helft tussen de deur en kozijn (dus plak verticaal en ga horizontaal de hoek om) zonder deze te vouwen. Gaat een deur open, komt het briefje volledig verticaal tegen de deurpost te liggen. Valt niet op, is wel een marker voor jou. Goedkoop, makkelijk en geen sporen nadien.

Installeer die CO melder (of 4: CV-ruimte, slaapkamer, woonkamer, badkamer). Alles uitsluiten.

Monteer een klassieke 'knip' op iedere buitendeur en zet die 's nachts op slot. Zelfs als het slot wordt geopend zonder schade, moet de knip worden opengebroken omdat die van buitenaf gewoon niet te openen is zonder schade. Heb je gelijk een stukje dossier voor de politie.

Is de garage vanuit binnen toegankelijk? Overweeg een paar extra grendels op de garagedeur te monteren die enkel vanuit binnen te openen zijn.

Zet op verdekte locaties een camera neer die 24u/dag opneemt en zorg dat alle deuren incl buitendeuren, gang-deur en die van iedere slaapkamer worden gefilmd. En houd die prullenbak in beeld. Camera liefst met lokale opslag en stroomvoorziening (adapter of accu) voor 5 dagen. Of iets dat met bedrade opslag kan werken, maar dan weet je zeker dat het geen wifi-probleem is. Liefst ook in een oninteressant object verborgen.

Zorg dat de buitencamera's bedraad zijn.

Je hebt een aantal keren sloten vervangen. Hebben deze ook een SKG aanduiding? Hoeveel ***? Heb je ook ander sluitwerk zo vervangen? Ook SKG? Denk aan scharnieren en uitzet-beugels en zo. Hoe meer SKG, hoe minder aantrekkelijk want een inbreker is gewoon lang bezig binnen te komen. Keersleutel helpt tegen het 'picken'. Op slot draaien helpt tegen het flipperen.

Wie heeft er een sleutel van het huis? Overweeg bij nieuwe sloten om enkel jezelf en evt partner een sleutel te geven. Geen moeder, oppas, buurvrouw en al helemaal geen "geheime locatie" (die laatste kent de inbreker ook). Ja, het kan de meest vertrouwde persoon zijn die de sleutel uitleent of waar deze in het geheim wordt "geleend". Sluit _alles_ uit.

Zet bewegingsmelders binnen die 90dB geluid produceren, en schakel deze 's avonds in met bijvoorbeeld een KaKu schakelset. Afstandbediening bewaar je in je vuile sokken die je naast het bed hebt liggen.

Levert dit alles niets op, overweeg dan:
- toch te gaan praten met een arts omdat je duidelijk flinke mentale hinder ondervindt van de verdwenen spullen
- een privé detective hier op te zetten

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Waterbeesje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:44:
Plak op IEDERE deur een briefje / strookje papier, plak met een doorzichtig plakbandje aan de onderkant vast en steek het papiertje voor de helft tussen de deur en kozijn (dus plak verticaal en ga horizontaal de hoek om) zonder deze te vouwen. Gaat een deur open, komt het briefje volledig verticaal tegen de deurpost te liggen. Valt niet op, is wel een marker voor jou. Goedkoop, makkelijk en geen sporen nadien.
Ik zat er al aan te denken maar wilde dit expres niet aanraden voor iemand die wellicht een beetje paranoide is, en op zoek is naar "inbrekers" in plaats van de oorzaak. Dit soort lichte frutsels kunnen makkelijk verplaatsen door drukverschil van het openen van een deur/raam elders in huis, tocht, of gewoon omdat ze niet zo goed plakken of opgehangen zijn. Bij thuiskomst kan dan ten onrechte het beeld gesterkt worden dat "iemand wel binnen MOET zijn geweest".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:47
Rolfie schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:57:
[...]

Misschien ook tijd om je sloten gewoon eens te vervangen? Zodat je ook weet wie je sleutel heeft?
Het is best schokkend als je weet dat dieven met een klopsluetel in no-tome de meeste sloten snel kunnen openen zonder enige braaksporen. Er zijn wel cylindersloten die een combinatie van pinnetjes en magneten gebruiken, dat is een stuk lastiger om te omzeilen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als er geen braaksporen zijn, en geen beelden op de camera's kan je inderdaad spreken over een meesterinbreker. Maar een meesterinbreker zou dan liever inbreken bij dure landhuizen, of bij bekende Nederlanders of andere mensen met een belangrijke taak of functie.

Gooi anders eens voor je naar bed gaat wat meel bij de voordeur neer, en kijk of je dat meel 's 's ochtend weer op je slaapkamer aantreft als je wakker bent. In dat geval is de dader dichterbij dan je denkt ;).

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 16-05 12:24
Jose2023 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:45:
Mijn vraag
...Is het mogelijk dat mijn WiFi signaal( waar mijn beveiligings camera s ook op werken) geblockt wordt van buitenaf?

Relevante software en hardware die ik gebruik
... Ik heb 2 Ahua camera’s

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Er missen alweer spullen uit mijn huis. En er niets te zien op mijn camera’s. Bestaat er zoiets als een jammer of blocker?
Ja, kan je met simpel hardware doen.
"De-auth" is het woord wat je zoekt.

Kwaadwillenden kunnen heel makkelijk je WiFi jammen en zo voorbij je camera's lopen.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Maar even realistisch, hoe groot acht iemand de kans hier dat een dief een 'jammer' mee heeft, een klopsleutel gebruikt om zonder sporen binnen te komen om vervolgens een zonnebril en wat gereedschap mee te nemen...en dat dan herhaaldelijk doet :)
Owja bij voorkeur overdag.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
sapphire schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:15:
Maar even realistisch, hoe groot acht iemand de kans hier dat een dief een 'jammer' mee heeft, een klopsleutel gebruikt om zonder sporen binnen te komen om vervolgens een zonnebril en wat gereedschap mee te nemen...en dat dan herhaaldelijk doet :)
Precies, al die vergezochte ideeën van inbrekers die Wifi jammen, dan het beeldmateriaal aanpassen (immers timestamps laten niks zien) verder zonder enige braaksporen binnen komen, om wat kleding te stelen, leiden af van realistische mogelijkheden wat het probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Misschien wat verborgen camera's plaatsen. Leuke nanny cam in fotolijst of elders. Het kan zijn dat iemand dichtbij je, sleutels heeft nagemaakt en zo af en toe wat meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:05

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Een jammer van een paar tientjes is standaard uitrusting (past gewoon in de jaszak), en de meeste inbraken vinden inderdaad overdag plaats. Ook is het bekend dat inbrekers gaan voor wat ze makkelijk kunnen pakken en meenemen, maar geen troep. Een Rayban zonnebril of Diesel broek brengen tweedehands nog wel een paar tientjes op dus is de moeite waard als er niks anders waardevols voor het pakken ligt. Een C&A broek krijg je nog €2,50 voor en een zonnebril van de kruidvat nog niet eens, die zouden niet eens meegenomen worden.

Een inbreker kijkt meestal ook naar hoe makkelijk deze kan binnenkomen
Met zo vaak nieuwe sloten verwacht ik wel dat een klopsleutel niet gaat werken, een beetje slot is daartegen bestand tegenwoordig. Daarbij is de aanwezigheid van camera's meestal een no-go; als niet overduidelijk is dat deze op wifi werken. Als het duidelijk met zo'n antenne is kan er wel vertrouwd worden op een jammer.

Als het een inbreker is, is het iemand met veel inside information en een sleutel.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:10

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Geen kans. Dat is scenario zo onwaarschijnlijk dat ik het tot het rijk der fabelen verwijs. Iets is gaande, maar wat het ook is, het is geen inbreker die om de haverklap waardloze spullen komt stelen met geavanceerde technieken.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Waterbeesje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:58:
[...]

Een jammer van een paar tientjes is standaard uitrusting (past gewoon in de jaszak), en de meeste inbraken vinden inderdaad overdag plaats. Ook is het bekend dat inbrekers gaan voor wat ze makkelijk kunnen pakken en meenemen, maar geen troep. Een Rayban zonnebril of Diesel broek brengen tweedehands nog wel een paar tientjes op dus is de moeite waard als er niks anders waardevols voor het pakken ligt. Een C&A broek krijg je nog €2,50 voor en een zonnebril van de kruidvat nog niet eens, die zouden niet eens meegenomen worden.

Een inbreker kijkt meestal ook naar hoe makkelijk deze kan binnenkomen
Met zo vaak nieuwe sloten verwacht ik wel dat een klopsleutel niet gaat werken, een beetje slot is daartegen bestand tegenwoordig. Daarbij is de aanwezigheid van camera's meestal een no-go; als niet overduidelijk is dat deze op wifi werken. Als het duidelijk met zo'n antenne is kan er wel vertrouwd worden op een jammer.

Als het een inbreker is, is het iemand met veel inside information en een sleutel.
Hoop mitsen en maren, gedoe en risico voor weinig.

Wat wij hier in voorlichting altijd te horen krijgen van 'ex-inbrekers' is vaak de makkelijke prooien. Dus raampje open, slecht hang en sluitwerk, ect. Als ze willen komen ze toch wel binnen maar hoeveel moeite kost het (kosten-baten).
Nieuwe sloten en een camera als de rest van de straat dat niet heeft, niet realistisch. Idem met het huis nog netjes en een paar random voorwerpen weg, een ongenodigde bezoeker gaat toch minstens even opzoek naar iets van waarde als hij dan moeite gedaan heeft om binnen te komen.

En overdag idem, ja dat klopt maar dat is ook drastisch gedaald sinds Corona en thuiswerken. En als het dan steeds overdag is waarom dan een camerasysteem alleen s'nachts laten filmen.

En meerdere keren in een aantal jaar, of je moet in een heel slechte buurt wonen maar dat soort verhalen voor je vaak alleen bij 'TV/Electrische fiets gejat, vervangen door de verzekering en de nieuwe word dan weer gejat' maar niet bij een zonnebril en wat andere random spullen.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Larry4 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:57:
Misschien wat verborgen camera's plaatsen. Leuke nanny cam in fotolijst of elders. Het kan zijn dat iemand dichtbij je, sleutels heeft nagemaakt en zo af en toe wat meeneemt.
Die sleutels zijn dan meer dan 10 keer nagemaakt én ze hebben dan ook magisch de code van het alarmsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-05 09:29
armageddon_2k1 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:53:
Wat voor spullen missen er als ik vragen mag?
Dit vraag ik me ook af.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:40

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

de reden dat ik het nogmaals vraag is eigenlijk dat ik het een dermate vaag topic vindt en dat ik me niet kan voorstellen dat iemand meerdere jaren bezoekjes krijgt voor kleding gereedschap en gebruiksvoorwerpen.. helemaal niet na alle gedane acties zeg maar...

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Ik niet
Jose2023 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:50:
Deze mensen komen al jaren in mijn huis en nemen dan kleding, gereedschap en andere gebruiksvoorwerpen( zonnebrillen )mee. Eerst kwamen ze alleen in mijn tuin en hebben eigenlijk mijn hele tuin plus vijver in een lang tijdsbestek leeggeroofd. Nu dus lange tijd in mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Hubert schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:32:
[...]

de reden dat ik het nogmaals vraag is eigenlijk dat ik het een dermate vaag topic vindt en dat ik me niet kan voorstellen dat iemand meerdere jaren bezoekjes krijgt voor kleding gereedschap en gebruiksvoorwerpen.. helemaal niet na alle gedane acties zeg maar...
Vind je het niet vergezochter dat iemand, met dit probleem op zoek is naar hulp, bij wijze van spreken zou zeggen "ze nemen alleen maar mijn paperclips en wasknijpers mee elke keer, niks waardevols" als het in werkelijkheid om de TV, elektronica, juwelen en het tafelzilver gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 18:55
AW_Bos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:08:
Als er geen braaksporen zijn, en geen beelden op de camera's kan je inderdaad spreken over een meesterinbreker. Maar een meesterinbreker zou dan liever inbreken bij dure landhuizen, of bij bekende Nederlanders of andere mensen met een belangrijke taak of functie.

Gooi anders eens voor je naar bed gaat wat meel bij de voordeur neer, en kijk of je dat meel 's 's ochtend weer op je slaapkamer aantreft als je wakker bent. In dat geval is de dader dichterbij dan je denkt ;).
Na het lezen van het topic was dat ook mijn idee. Meel is een optie, maar camera's binnen ook.
zet er 2 of 3 neer op plekken waar ze een grote hoek hebben en die werken met sd kaart en beweging en die infrarood hebben en kijk dan eens na wat het oplevert. En laat die ook gewoon lopen als je thuis bent zodat je jezelf kan uitsluiten (hoe stom dat ook mogelijk klinkt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
-edit- blijkbaar waren er al meer CO melder melders in het topic.

[ Voor 73% gewijzigd door HunterPro op 17-01-2024 16:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 11:32
Je hebt Dahua camera's (niet Ahua)

Zoals aangegeven als er een SD kaartje in zit is er weinig aan de hand.
Als de videodata over je wifi naar je recorder in huis gaat is er wel wat aan de hand. Het is zeer simpel WIFI signaal te blocken met simpelweg een mobiel en de juiste app.
Daarnaast neem je continu of of beweging op? Op beweging is daarbij altijd de slechtere manier (wel beter voor de levensduur van je SDkaart) Het kan altijd zo zijn dat een beweging gemist wordt. Continu opnamen maken het terugzoeken van beelden omslachtiger maar je weet zeker dat je geen beeld mist omdat de motion detectie niet getriggerd heeft.
Helaas is het verwachtingspatroon van de nauwkeurigheid van bewegingsdetectie vrijwel altijd te hoog bij klanten (Ja ik werk dagelijks met camera's.)

[ Voor 10% gewijzigd door rdfeij op 17-01-2024 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben heel benieuwd hoe dit bizarre verhaal zich verder gaat ontwikkelen?

En/of het al snel door een mod afgesloten gaat worden.
Want zo alle reacties lezende, en de reacties daar weer op door de TS, geeft me nou niet bepaald de indruk dat er iets zinnigs uit gaat komen. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

ehtweak schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:16:

En/of het al snel door een mod afgesloten gaat worden.
Want zo alle reacties lezende, en de reacties daar weer op door de TS, geeft me nou niet bepaald de indruk dat er iets zinnigs uit gaat komen. :?
Als het topic straks alleen nog maar volstaat met dit soort reacties voordat TS tijd heeft gehad om dingen te proberen en te reageren, zal het inderdaad snel gesloten worden gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Een SKG*** wat nu wel een beetje de standaard is, is bestand tegen de klopsleutel methode. Klopsleutelen werkt alleen als je de juiste sleutel (heeft te maken met de afstand en hoeveelheid pinnen) hebt als het slot wat je wilt kloppen, dus dat moet je eerst nog uitzoeken ook. Natuurlijk als je de juiste hebt dan klop je zo een slot binnen 10 seconden open maar in realiteit zijn er weinig van dit soort zwakke sloten en gaat het echt niet zo makkelijk en sta je zo een paar minuten te kloppen. Ik zou zeggen koop een setje en probeer het op je voordeur het is echt niet zo makkelijk. De meeste dieven kost dit teveel tijd gezeur en expertise en kiezen voor het ouderwetse raam breken met lange schroevendraaier of kerntrekken op SKG 2 en lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:39
Ik ben bang dat zodra een mod dit topic sluit TS gesterkt wordt in het complot. Die mod heeft er natuurlijk Niets mee te maken. :+

TS, of een vriend haalt een leuke grap met je uit en weet niet van stoppen, of dit zijn tekenen van paranoïde. Vraag me af welke pipo zo’n aangifte opneemt zonder er verder een instantie bij in te schakelen.

Serieuze vragen: Ruik je soms ook gekke dingen die er niet zijn? Voel je soms soms een waas? Zijn er onlangs stressvolle situaties in je leven opgetreden?

[ Voor 0% gewijzigd door twain4me op 27-01-2024 10:37 . Reden: ;) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
ehtweak schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:16:
Ik ben al de hele dag een stille maar geintreseerde meelezer. Ben nu ook wel nieuwschierig naar de afloop. Kennis al dan niet met sleutel? Erg enthousiaste ongebruikelijke inbreker? Toch iets als CO vergiftiging of wat anders mentaals (en daar kan TS niet per se wat aan doen natuurlijk, dus no blame).

Wel echt respect voor dat dit topic grotendeels toch vol staat met daadwerkelijke adviesen alle kanten op. Dat is ook juist wat het interesant houd om te lezen, en zo leer je tussendoor ook nog wat. Dus kudos voor de posters daarvan. Ben naast de uitslag zelf ook nieuwschierig hoe TS erachter gaat komen uiteindelijk. Welk van al deze tips was de goude? Wat werkte wel en wat niet (en waarom)? Het verhaal is natuurlijk te gek voor woorden, maar soms zijn die gekke verhalen wel waar en dat zijn vaak de meest interessante use-cases. Die vind je ook niet in het standaard zetje probleem/oplossingen.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:47
Reptile209 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:11:
Je kunt continue opnemen en de bewgingsmomenten meenemen. Je kunt dan aan de ene kant controleren of er continue opgenomen is, en tegelijkertijd geeft de bewegingsmelding aan of er beweging is geweest. Zet die dingen op een paar plekken in/buiten huis en je hebt zo een waterdicht systeem.

Ik snap dan ook niet zo goed dat dit jaren kan duren, zo'n systeem is het eerste wat je doet en ook simpel op te zetten. En het is nog goedkoper dan verschillende keren je sloten vervangen ook.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05 19:23
Ik vermoed dat het eerder in de geestelijke toestand van TS gezocht moet worden dan bij het inbrekersgilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Kwam eens een mogelijk vergelijkbaar geval tegen. Als buurtklusvrijwilliger werd ik gevraagd om een webcam weer werkend te krijgen. Ter plaatse bij mevrouw thuis legde ze uit dat hij als bewakingscamera bedoeld was. Haar buren (moeder en zoon) zouden namelijk regelmatig bij haar inbreken en spullen op een andere plek neerleggen, vertelde ze verontwaardigd. Hoewel het verder een normaal gesprek met een sympathiek persoon was, vond ik haar verhaal vreemder en vreemder worden. En op een gegeven moment moet je dan Occams scheermes gaan toepassen...

Overigens hoop ik dat topicstarter zich niet gekwetst voelt door het giswerk in deze draad. Ik bedoel, volgens gangbare wetenschappelijke theorieën over bewustzijn hebben wij mensen een verrassend fragiele grip op de werkelijkheid. We verkeren een groot deel van de tijd in een staat van verlaagd bewustzijn en laten ons ook nog eens ongemerkt beïnvloeden door van alles en nog wat. Daarbij worden mensen steeds ouder en nemen gevallen van dementie-achtige aandoeningen toe. Het kan daarom geen kwaad om deze verklaring van TS' probleem te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:55

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
topic gaat nergens heen, TS is afwezig, slotje.

offtopic:
bedankt voor de TR's
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.